Beruháznék egy trekking kerékpárra, de nőként nem értek a műszaki oldalához :) Hálás lennék, ha a hozzáértők tudnának ajánlani olyan konkrét típusokat, amiket érdemes lenne megvenni. ?
A biciklit országúton/rossz minőségű kerékpárúton használnám, heti kb. 100 km távon.
Felső keret 400.000 Ft körül lenne... KTM Life 1964 nagyon megtetszett, ha találnék használtan meg is venném. Alábbiakról mit gondoltok?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Eddig sem a Cube, sem a KTM markaban nem csalodtam, szerintem jo irany :)
Nezz korul Fb-os csoportokba is, neha eleg jo ajanlatok szoktak felbukkanni- legalabbis ferfi orszagutik teren, de szerintem biztos lehet noi trekkingbol is jokat elcsipni
Nem ragaszkodom újhoz, viszont a hasonló paraméterű használt kerékpárok is sokszor jóval 200-300 felett vannak hirdetve. Tanácstalan vagyok. Ritkán költök magamra, nem szeretnék olyat venni, amit lépten-nyomon szerelni kell.
Ezért lennék hálás, ha valaki konkrét kerékpárt javasolna alacsonyabb árfekvésben is, mert KTM és KTM, Cube és Cube között is jelentős különbség van, ezt még én is megállapítom.
Én használt párti vagyok, de ha nem értesz hozzá, inkább vegyél újat, mint hogy átverjenek egy használttal. Azért egy komolyabb biciklinek lehetnek komoly bajai is, amit esetleg nem veszel észre.
Mi a célod? Közlekedési eszköznek akarod használni vagy sportolni? Előbbire jó a trekking, utóbbira a fitness való.
Félmillióért milyen kocsit veszel bakker? Egy 20 éves, füstölő vackot, ami akármikor lerobbanhat? Ezzel az erővel miért vesz valaki 5 millióért autót, amikor annyiért Kukutyinpusztán már családi házat lehet kapni?
A linkelt biciklik jók, kérdés, hogy ha csak országúton használnád, akkor minek teleszkóp? Nem fogja a haladást a kátyus utakon javítani ha ez lenne a célod. Hátul nincs teleszkóp, de a súly meg a bicikli hátánál van, ott fogod érezni a kátyukat, nem elől. A teleszkóp plusz súllyal és plusz karbantartással jár, na meg plusz árral is, hiszen drágább, mint egy merev villa - legalábbis a jó minőségűek, mert a rosszak nem, de azoknak meg értelmük nincs.
A széles és ballonos gumik, amikkel a két Cube szerelve van, sokat fognak csillapítani a rossz úton, többet, mint egy teleszkóp.
Ha ragaszkodsz a teleszkóphoz, akkor mindhárom linkelt kerékpár jó, bár a KTM-ről nem sokat ír a tulaj, még évjáratot se, de megnézve a 2022-eset, annak elég gyenge, alapszintű felszereltésge volt (a hirdetett hátsó váltója jó, de a többiről semmit nem tudni), a két Cube közül a Kathmandu jobb felszereltségű, de a Touring se rossz.
A Cube Kathmandu Pro könnyebb is, mint a másik kettő.
Ha néha lerakod valahol, nemcsak otthon, akkor ne felejts még egy lakat árát belekalkulálni az árba (min. 20ezer Ft).
Kedves 5.!
Köszönöm a részletes magyarázatot, sokat segített. Teleszkóp nem kritérium, tudnál esetleg merev villásat javasolni?
A KTM előnye hogy több pénz marad a zsebedben, ha komoly túrára kell: Magyarán lehet venni táskát, satöbbit. A súlykülönbséget nagyon nem lehet érezni, egy vagy több megrakott táskánál nem az fog számítani, hogy a kerékpár önsúlya 1-2 kilogrammal kevesebb. Az évjáratot a színezés és a váltómű(3X9 Deore) miatt olyan 2010-es évek közepére teszem. A másik kettő nagy előnye, hogy több méretben megkaphatod és az újabb, kicsivel nagyobb áttételtartományú hajtómű.
A többiben nagyjából egálban vannak a gépek ahogy én látom, ebben a kategóriában a jellemző SR Suntour airt kapták.
A terep a nagy kérdés amin használod, rossz aszfalt, enyhe földút még alig indokolja a teleszkópvillát és ismerem ezt a típust, nem sokat ad a komforthoz, inkább csak nehezebbé teszi a kerékpárt. A legjobb talán egy teleszkópvilla nélküli, felsőbb kategóriás városi lenne neked, még jobb talán az úgynevezett commuter kategória ami könnyű városit takar, merev villával és elég könnyű. Igény szerint tehető rá ez-az ami túrához kell. Egy jellemző darab:
A Géza által ajánlott bicikli előnye a karbon villa, a hidraulikus fékek, a karbantartást alig igénylő agyváltó és az egyáltalán nem igénylő szíjhajtás. plusz hogy könnyebb, mint a 3 linkelt.
Ez egy nagyon jó bicikli városi közlekedésre és elvileg még garanciális is, hiszen csak 1 éves.
Nem olcsó az agyváltó és szíjhajtás miatt, de cserébe hozzá se kell nyúlnod, nem kell szervizbe vinni szinte soha.
Hátránya, hogy az agyváltó ha mégis elromlana (ami ritkán fordul elő, pláne egy új biciklinél), akkor drága a javítása.
Én simán megvenném ha olyan igényeim lennének, mint neked és a (fontos!) a méret is jó lenne.
Nos egy dologban voltam biztos: hogy trekkinget kell vennem, de még ez is megdőlt :)
Többen kérdeztétek a terepet! Országúton csak addig használnám, amíg elérem a kerékpárutat- nem számottevő. A kerékpárút agyon van töredezve, végig felnyomták a gyökerek. Ritkán Balatonkörre is mennék.
A Géza által belinkelt biciklin nagyon tetszik az agyváltó és a szíjhajtásos megoldás, de ez olyan "ráhasalós" biciklinek tűnik, nekem egyenesebb háttal kényelmes a tekerés. Mindenesetre köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!