Van annak akadálya, hogy egy régi versenybicajon a váltókarokat a vázról felvigye az ember a kormányra?
Figyelt kérdés
Nyilván hosszabb bovden kell, meg más ergonómiájú váltókarok...
Egy 2x5-ös régi versenyváltó átkábelezésén gondolkodok, mert a kormányon kényelmesebb lenne.
Jó lehet erre egy akármilyen, ugyancsak "analóg" váltókar (pl. egy 90-es évek elejéről származó MTB-ről)?
2024. aug. 12. 13:52
1/3 tothp 



válasza:





Az alsó váltókar konzoljára kell bovdenenként egy támcsavar, és simán átszerelhető. Na meg persze némi extra bovdenház, hosszabb bovden.
Bár a régi frikciós karokat így is inkább csak a stucni szárára tudod felszerelni. Esetleg a régi sis váltókart a kormányvégre.
2/3 anonim 



válasza:





Nekem nem vázváltóm van, hanem a kormányszáron (egyébként régi, frikciós), de az sem a legkényelmesebb. Egyik szerelő azt mondta, hogy ő simán át tudná szerelni a a kormányvégre (ahogy az előző biciklimen volt, sis), de mivel az enyém nem versenybicikli, így hagytam a fenébe.
3/3 anonim 



válasza:





Régifajta bilincses frikciós váltókarral, ami nem kattan be fokozatba, biztosan meg lehet oldani. A pozicionált váltókar ami bekattan a fokozatokba már nehezebb kérdés. Azzal járhatsz úgy, hogy a váltókar egy fokozatnyi kattintására nem pontosan egy fokozatnyit fog elmozdulni a váltód. Pozicionáltnál először meg kell vizsgálni, hogy kompatibilis-e egymással a váltó a váltókar és a fogaskoszorú.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!