Gravel bikeot szeretnék venni. Sora szettről vélemények?
Tiagra, Ultegra, 105, GRX, Claris vélemények is jöhetnek, illetve egy fajta rangsor is jól jönne, hogy hova helyezzem ezeket. A kapcsolási időn kívül mi az, ami meghatározó egy szettnél?
Köszi a válaszokat előre is!
Ja, a rangsor lemaradt:
- Claris
- Sora
- Tiagra, GRX400
- 105, GRX800
- Ultegra
- Dura Ace
Claristól 105-ig folyamatosan javul a váltási élmény. Egy 105-ös váltót kisebb erővel kell megnyomni és a megnyomás után gyorsabban megtörténik a váltás. 105-nél terhelés alatt is lehet rendesen váltani, nem kell elvenni az erőt, ami emelkedőn hasznos lehet. Ultegra és Dura Ace már versenytechnológia, maga a váltás nem sokban különbözik a 105-től, inkább a súlycsökkentés a lényeg.
Szerintem amatőröknek a 105 a csúcs, annál feljebb felesleges menni, főleg hogy a nagyon kikönnyített alkatrészek miatt egy Dura Ace adott esetben kevesebbet bír, mint egy 105 és jóval többe is kerül.
Clarisszal sincs semmi gond ha arra van pénzed. Bár nem tudom lehet-e Clarisszal gravelt kapni. Ha lehet is, akkor ott máson is spórolnak, pl. mechanikus tárcsafék, netán felnifék és egyéb olcsó alkatrészek.
Ne csak a váltót nézd (a Clarisszal se az a gond, hogy rossz lenne, hanem az, hogy elég-e egy gravelre 8 sebesség, bár ha elől is van 2, akkor elég), a fék is fontos (én csak hidraulikusat vennék), a kerekek, gumik, ha túrázni szeretnél vele, akkor legyenek rajta furatok a csomagtartóknak (elvileg minden garvelon van, akkor is ha lehet csomagtartó nélkül is ilyen-olyan zsákokat, tartókat szerelni kerékpárokra).
A 2x rendszerű GRX-első váltójának nek nagyobb az átfogása, mint az outis szetteknek. Tehát ha terepen is használnád, ahol hegyek is vannak, akkor jól jön a GRX.
A GRX fékkarjai felső fogásban jobban használhatók.
A Sora tárcsafék bowdenes, ami köszönő viszonyban nincs az olajos fékekkel.
A GRX szettek között nincs minőségi eltérés. Annyi a különbség a 400-as 2x-es, a 800-as pedig 1x11-es.
Nekem GRX van a Gravelemen és ultegra az outimmon és egy régebbi Gravelemen Claris volt. Csak annyit tudok mondani hogy a grx felváltókar sokkal kényelmesebb, sokkal könnyebben működik az egész, terepen, felfelé menetben sem hagyott még cserben, kőkemény sarazós terepezés után sem kell hozzányúlni, nem állítodik el. Mégiscsak gravelre van kitalálva.
Az ultegra is tökéletesen üzemel az outinkl, de az egy finomabb darab, nem is merném úgy gyakni mint a grx-et. És egyébként a claris is tökéletes volt, bár azt csak aszfalton használtam, nem tudom terepen mi lett volna vele. Annyi nem tetszett benne hogy hangos volt mikor váltottam. De amúgy egy rossz szavam nem lehetett arra sem. Ezek a Shimano cuccok azért mind jók, leginkább a fokozatok számában és a súlyukban van különbség köztük.
Mindenesetre ha Gravel, akkor szerintem grx.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!