Szükség van évente szervízbe vinni a biciklit?
Most kellett elvinnem a biciklimet. A fékkel vontak gondjaim, viszont mikor elvittem szervízbe, mondta a bácsi, hogy amúgy is évente vinni kellene, meg a hátsó keresem tönkre is fog menni, ha nem csinálják meg néhány héten belül. Ma fogok érte menni, de azt mondta, hogy minimum 22k-ra számítsak. Egyáltalán nem értek a biciklikhez és azon gondolkozom, hogy ez mennyire számít lehúzásnak. Tényleg kell évente szervíz? És tényleg ennyire drága?
Hozzáteszem 1 éve ugyanúgy voltam náuk szintén fékhiba miatt és akkor is leadtam ilyen nagyobb szervízbe. Most viszont erősen gondolkozom egy szervíz váltáson.
Ha van bármi tanácsotok ezekkel kapcsolatban, légyszi mondjátok!
Az egy teljes generál lehetett akkor és még kerék-, sárvédő- és fékjavítás. Nem is fizettél sokat.
Havi 2000-et sajnálsz a kerékpárodra? Ami elvisz mindenhova és sok benzinpénzt, buszjegy árát megspórolsz vele?
De a mekcsiken menüt ugyanennyiért minden nap betolod, meg a netflixre is elcseszel legalább ennyit... stb. ugye?
Ne haragudj, de ha még arra sem emlékszel hogy mit mondtak fél órája a szervizben hogy mit csináltak meg, akkor nem gondolom, hogy yt videókból meg tudsz tanulni szerelni. Ahhoz kell műszaki intelligencia is. Emellett kellenek szerszámok, hely, alkatrészek, tisztítóanyagok, kenőanyagok, ... stb. Ha nincsenek meg az alapvető ismereteid és csak a gyakoris válaszokból, meg yt-s videókból próbálkozol, akkor hamar sírás lesz a vége, mert csak a saját károdon fogod megtanulni ha elrontottál valami.
Kell egy második kerékpár is, hogy amig az egyiket szervizeled, tudj menni a másikkal. Egy szervizben minden megvan ami kell ahhoz, hogy hamar meg lehessen oldani egy problémát. Ha otthon, tudás nélkül állsz neki valaminek, lehet hogy hetekig állni fog a kerékpár alkatrészre várva. És amikor megjön akkor jössz rá hogy olyan szerszám kellene hozzá aminek a nevét sem tudod.
Az sen túl élvezetes amikor este 8-kor még neki kell állnod szerelni hogy másnap tudj menni a géppel...
Sok itt a gyakorin az önjelöl megváltó, de azért csak óvatosan hidd el a mondandójukat.
"4k megcsinálta."
Valszeg jól átverték. 1 csavart kellett állítani, 2 perc. Vagy 24k-volt, csak nem meri bevallani.
"Váltót, féket beállítani pl youtube videókból percek alatt el lehet sajátítani"
Mozigépész! Vetíteni tud, váltót meg sem találná az ilyen. Leteszem az asztalra a váltókart, bowden alkatrészeket, váltót, vázat kerékkel. Lehet felrakni, befűzni, beállítani szintidőre (mer' ugye a boltban számít az is hogy hány gépet tudsz megcsinálni) de úgy legyen beállítva, hogy ne hozza vissza a tulaj! Ja és ne csak az állványon legyen jó, hanem amikor ráül az ember a 80 kilójával és deformálódik valamennyit a váz, akkor is pontosan váltson!
Ha mechanikus tárcsafék beállítását 1 perc alatt megtanulod, akkor megcsinálom a balcsi kört nyuszimotorral! Hátrafelé.
Hát én nem tudom, a mai bicikliket hogyan rakják össze (inkább nem gondolok bele..), de a régieket nem kellett évente szervízelni.
Az 1992-ben vett bringámat majnem 30 évig használtam (télen mondjuk nem) és fékbowden cserén, valamint egyszer váltóbeállításon kívül csak defekteknél látott szerelőt. És köszönte szépen, jól volt.
Hogy szülség van-e rá, az csak tőled függ. Ha nem használod, csak a vitronbe betéve nézegeted, akkor nem feltétlenül. Ha napi használatban van, de rendszeresen karbantartod és a rendellenességeket azonnal javítod, akkor megint csak nem szükséges az~rt külön elvinni a tökéletes állapotban levő járművet csak azért,hogy ott megnézzék azt,amit te is rendszeresen ellenőrzöl.
De ha csak használod és ezen kívül nem igen foglalkozol vele, akkor annyi mindenképpen elvárható,hogy legalább évente végeztesd el azokat a szükséges karbantartási/javítási.munkákat, amelyek az eltelt egy év alatt szükségessé váltak -mielőtt az elhanyagoltság miatt komolyabb gondjaid lennének.
A bringaszerelés nagyon nem atomfizika, érdemes rászokni. Eleinte az egyszerűbb dolgokra pl. fékbeállítás, bowdencsere, váltóállítás. Az említett videókban minden ott van.
Célszerszám a láncbontáshoz kell, 1-2 lemezkulcs a kónuszhoz kell, hátsó sor leszedéshez és a középső agy cseréhez kell spéci szerszám. (a két utóbbi ritkán kell, azokra nem mindenkinek érdemes beruházni).
És nem is a spórolás a lényeg, hanem nem leszel kiszolgáltatott, ha pl. péntek este elromlik és hétvégén meg nézegeted, hétfőn meg kapsz egy hetes határidőt, mert egy csavart nem tudsz rajta meghúzni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!