Ma már nem divat a 26"-os kerékméret?
Lehet kapni 26-os kereket és ilyennel szerelt kerékpárokat is.
Egyszerűen felnőtteknek akik átlagos magasságúak nincs értelme 26-os kerekű kerékpárt venniük. Kicsi lenne nekik a kerékpár és sokkal lassabban is tudnának haladni.
Igazából a 29er hátránnyá vallik ha nem vagy 180+ magas.
De ott a 650B!
Nem csak gyorsabbak de stabilabbak is. Ez a két lényegi különbség van az átlagos felhasználónak.
Olyanokba nem kell belemenni,hogy durva emelekdőkön kevésbé fogod kipörgetni...igazábol az 1x10 11 12rendszerek is inkább a nagy kerékhez vannak igazitva. Mert nem ugyabban az áttéle tartományban vannak.
A traktor gumi laza talajon elönyös azaz erdőben. Stb
Nincs semmi slick 29er-hez?
Elégnagy baj. Még egy minusz pont!
Pont a hegymászás lett volna a kérdés. Hegyen lakom, így oda minden nap fel kellene vele másznom.
180 cm magas vagyok.
Nem terepes széles gumis MTB-t keresek (eddig sem ilyenem volt), de nem is kizárólag aszfalton használnám. Megyek földúton, időnként erdőben is. Így valami cross lenne nekem az optimális.
A sebességet amúgy nem a váltó áttételezése szabja meg? Sík jó úton, ahol lehetett a 26-ossal is mentem 40-es sebességgel. Ennél gyorsabban nem biztos hogy feltétlenül szeretnék, nem éreztem lassúnak. Na meg, a 26-oshoz most van egy csomó alkatrészem. Pl pont most, pár száz km-rel ezelőtt cseréltem komplett Shimano agyas kerekeket. Ha áttérek más méretre, ezeket sem tudom felhasználni... ez is kicsit hátráltat a váltásban.
Most 27,5-eseket nézegetek, amin elöl is hagyományosan 3 fogaskerék van. A 29-es nekem bazi nagynak tűnik.
180 centihez már nem olyan bazi nagy az, mondjuk én is elképedtem mekkora, pedig hagyományos 622-es cross-trekkingel mentem, a srác pont az enyém mellé rakta be a kerékpárszállítóba. Igaz, az enyém 46-os vázú volt, az övé nyilván nagyobb, de ugyanilyen kontraszt van az 51-es outim és az átlag 56-60centis vázak között, szóval viszonyítási alap kérdése is. :)
Amúgy 27,5 ideális választás lehet neked, de azokba jellemzően terepesebb gumikat lehet csak kapni. Legideálisabb lenne talán cross-trekking 42-47-622 gumikkal, 36-622 még szódával elmegy terepen, de óvatosabban, mondjuk döngölt földúton azzal sincs probléma.
De amúgy lesz aki majd a fitness meg a gravel mellett fog inkább érvelni szerintem, ami picit érthető, hiszen komolyabb terepet leszámítva a súly komoly tényező, aszfalton meg haladósabb.
Inkább aszfalt néha földút az inkább gravel mint cross.
Sebesség nem a válto áttét elezes szabjameg. Gondolj bele ha elöl van egy 40 tányérod hatul egy 10. Akkor egy tekeréssel melyik kerék fordul többet a 26" vagy 29" azaz melyikkel teszelmeg több utat?
(Nem fogom kiszámolni) de logika szerint a 29" nyer.
Amugy 650B is ezen oknál fogva gyorsabb.
Én amugy nem vennék 29er-t egészen prozai okból. Nem férbe vele a liftbe...
Amug nem adnak hozzà egy hordárt vagy másik liftet (ami amúgyis kéne mert folyton elbaxodik) addig ez is szempont.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!