Milyen kerékpárt vegyek?
Orvos ajánlására nagyjából fél éve kezdtem el napi szinten biciklizni most kb napi 20-30 kmnél tartok és ezt a napi km-t szeretném előbb utóbb megduplázni,de a mostani biciklimet le kell hogy cseréljem,ez egy kb 15 éves csepel cruiser,elég kényelmetlen és alkalmatlannak is tartom ilyen használatra.
A lényeg hogy kényelmes és megbízható legyen,mert a napi 90-100 km letekerése is tervbe van,persze az már nem állandó jelleggel hanem gondolok itt versenyre,túrára stb-re,a napi szintű amire szeretnék rá állni az napi 50-60 km, ezt bírja ki a bicikli meg legyen kényelmes is amennyire lehet.
Már sokat olvastam erről,sok biciklit megnéztem,érdeklődtem stb de úgy gondoltam hogy mivel (számomra) egy nagyobbnak számító összeget akarok most biciklire költeni (200-300 ft között) így annyi "fáradtságot" még megteszek vásárlás előtt hogy kiírom ide ezt a kérdést.
-csak aszfalt
-domborzati viszonyok vegyes
-hát a 3.nál az "aranyközépút" lenen a jó ha van olyan mert hosszú távokra tervezek és oda jó lenne ha nem lenne nehéz ha viszonylag gyors is lenne és kényelmes is lenne..
-maradok az egyenes kormánynál
-váltóhoz nem értek,de eddig nekem az agyváltót ajánlották de az egy dolog,azért írtam ki ezt a kérdést hogy mások véleményeit,tapasztalatait is elolvashassam.érdekelne hogy te melyik váltót ajánlanád?
Nem akarok úgy komolyan sportot űzni,csak egészségi okokból használnám a fent leírt távokra.
Igen teljesen igazad van,valóban sok.
Az egészségem végett kezdtem el csinálni és közben elkezdett nagyon tetszeni és motiválni és hát ilyenkor hajlamos vagyok túlzásokba esni...
Majd szétnézek a fittness biciklik között is,köszönöm a válaszod.
Csak aszfaltra a fitness valóban jó választás lehet. A magyar útviszonyokat figyelembe véve azért olyat néznék, aminek a vázában elfér a 35-40 mm széles gumi. Ez sokat javít a komforton, csillapítja az úthibákat.
Ha nem akarsz sokat vacakolni a karbantartással, az agyváltó különösen előnyös, főleg szíjhajtással. Ez viszonylag drága technika, 300-350 körül mennek használtan is, ebbe egy Shimano Nexus, esetleg Alfine 8 sebességes váltó fér bele. Minimális karbantartás igényel. Néha meg kell zsíroztatni vagy olajoztatni az agyváltót, közte pedig max néha lemosni a szíjat és szíjkerekeket. Ebben az árkategóriában azért limitált az agyváltók áttételtartománya, szóval alpesi hágókat sem ezzel kell mászni, és nem kell elvárni, hogy 40 km/h felett még bele tudj tekerni. Hatékonyságban kicsit rosszabb, mint a láncváltó, és jellemzően a fokozatok eloszlása is ritkásabb. Tehát a jó értelemben vett igénytelenségért azért némi teljesítménnyel fizetsz.
Fitness vagy cross-trekking. A kettő majdnem ugyanaz, bár a crosst kezdi kiszorítani a mindenes státuszából a gravel, egyébként több felfogatási pontos általában, csomagtartót könnyebb rá tenni ha túráznál is, a háttartás egyenesebb. És jobb, ha ösvény jellegű utakra tévednél, mint például én amikor Rezinél a várhegyre tekertem fel.
100km túrázós tempóban nem olyan nagyon sok, max nulláról kezdve.
Az edző táv tempótól és erőnléttől függően 20-120km között bármi, van akinek több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!