Milyen biciklit vegyek? Single speed és City kerékpár között átmenet?
Szeretnék venni egy biciklit. 21 éves lány vagyok, de nekem a cruiserek és a legtöbb city túl nőies és mainstream érzést ad, inkább valami sportosabb típust szeretnék.
Városban való közlekedésre használnám, errefelé nincsenek emelkedők, úgyhogy váltósra sincs szükségem, illetve földutakon sem tervezek menni túl gyakran.
Néztem a single speedeket (nem fixiket de olyan vázuk van), de nekem túl vékonynak tűnik a váz és a kerék is, félnék, hogy nem lenne túl biztonságos és stabil nekem, több, mint 10 éve nem voltam biciklin. Ez nem is lenne baj, mert meg lehet tanulni biztos, de szerintem nem aggódnék annyit valami vastagabb vázú járművön.
KB. 100-200 ezret szánnék rá, illetve egyedi színezést tervezek majd kérni hozzá, de ehhez először egy típust kéne tudnom. A női vázas single-speedek eddig a kedvenceim, mert kinézetre pont sportos és egy picit csajos is, de ugye a vékonyságával van bajom. (meg nekem a sárvédő fontos, és azon hülyén nézne ki talán, illetve kosár sem ártana, de az meg szinte csak a cityken néz ki jól :/ )
Van valami típus, ami beugrik nektek megoldásként?
A single speed és a városi biciklik között az alapvető különbség a váltó, a single speed-en értelemszerűen nincs. Első körben azt döntsd el hogy kell-e. Értem én hogy fontos a megjelenés, de ha mondjuk Budán laksz, akkor bizony kell a váltó.
Illetve a váz és a kerék vastagságán egyáltalán nem múlik a bringa stabilitása, ez csak a fejedben van, és hamar el fog múlni, amint elkezdesz bringázni. :)
Nekem két javaslatom van az alapján amit írsz.
1. Vegyél használtan egy vintage országútit, és azt újitsd fel. Ez megjelenésben hasonlít a ss-re, de váltód is lesz, könnyű olyat találni amin elfér a sárhányó, és olyan 120 körül kijön szerintem simán.
2. Menj el egy olyan szervizbe ahol vállalnak egyedi építést. Ez picit drágább megoldás, de 200-ból még így is kijöhet.
1. Vagyok megint. Még amúgy az jutott eszembe, hogy egy Csepel Torpedo (váltós) vagy Royal (SS) jó lehetne neked.
Sport célra nem ajánlanám ezeket a bringákat, viszont városi közlekedésre, meg időnként egy kisebb kirándulásra tökéletesek lehetnek, és szerintem nagyon szépek. :)
Köszi szépen a válaszokat!! Nagyon jó ötleteket írtál! Szegeden lakok amúgy, szóval azért sem tartom fontosnak a váltót, meg hát még sosem használtam, de azért nem zárom ki. Megnéztem a Csepeleket, tényleg szépek, ezekre lehet sárvédőt rakatni amúgy? Mert pocsolya elég gyakran van erre ha emelkedő nincs is :)
A vékony vázúakkal akkor nem lehet érezni minden kis repedést az aszfalton? Csak úgy gondolom, hogy egy vastagabb kerék lehet elnyelné ezeket a kisebb akadályokat
De tényleg nagyon hasznosakat írtál! :)
Hát ha tényleg ennyire biztos, hogy nem kell a váltó, akkor Csepelből a Royalt érdemes venned. Igen, lehet rá sárhányót tenni, nekem is volt. :) Csomagtartót viszont nem lehet rá tenni, ha esetleg később szeretnél, vagy csak nagyon csúnya megoldással.
Az hogy érzel-e a minden kis repedést a gumi szélességén és a váz anyagán múlik elsősorban. Egy aluminimum váz pl nagyon vezeti ezeket a dolgokat, azon minden repedést megérzel. Egy acél váz már sokkal kényelmesebb, cserébe nehezebb. És akkor van a karbon váz ami kényelmes is meg könnyű is, de rohadt drága. :D
A gumi meg legyen minimum 28-as szélességű, szerintem az városban ideális. Ennél keskenyebbet már eléggé lehet érezni. Mondjuk nekem az egyik gépemen 23-as van, és imádom így is, de lehet hogy neked így kezdőnként az kényelmetlen lenne. :)
köszi!! nem is tudtam, hogy a szél ellen is tud tenni a váltó, tényleg nem értek a témához egyáltalán
a kerékre majd figyelni fogok :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!