Az egy keréken tárolt kerékpár gumija roncsolódik így azon a keréken, amely áll?
Szerintem igen, a lakótársam szerint nem, ez már egy régi vitánk, hiába ő a fizikus.
Szerinte az, hogy rajta ülök, jobban roncsolja, ez szerintem nettó hülyeség, hiszen arra való a kerékpár, hogy használjuk, ugye, nem arra, hogy tároljuk.
Ezen kívül szerinte akkor, amikor három lépcsőfokon le- vagy fölugratok vele, nem rajta (!), szerinte jobban roncsolom, mint az, hogy a hátsó kerekére állítva lenne az erkélyen tárolva, szerintem meg ez is nettó hülyeség, hiszen ez egy hegyi bringa, az a dolga, hogy megküzdjön bármilyen talajjal, lépcsővel is, no meg ha nem rajta ülök, és lassan viszem le a lépcsőn, nem kap akkora ütést, mint amennyire terheli a gumit a bicikli teljes súlya az egy gumin állást.
Oké, tudom, hogy az lenne a legjobb, ha kerékkel fölfelé tárolnám vagy még ha lefelé is, akkor is a levegőben vhogy, de a hely szűkössége miatt állandó témánk évek óta, most már ő mondta, hogy kérdezzem meg itt. Na, kinek van igaza?
Akaszd fel egy ilyenre és nem lesz semmi baja.
Ha a gumi rendesen fel van fújva, akkor nem lesz baja.
Viszont már 1 hónap alatt is egész sokat ereszt egy nem lyukas kerék is, onnantol, hogy benyomódik, es úgy tárolod, már károsodik a gumi.
Meg amúgy az erkélyen kapja az UV-t, az a legnagyobb ellensége
Ha lapos a gumi akkor meg tud "tökösödni".
Az autóknál is ha sokáig állnak egy helyben és leenged a gumi, akkor ott deformálódik a gumi belső szerkezetét alkotó fém szerkezet (karkasz).
A repülőgépeket is hosszabb távú tárolásnál tologatják előre-hátra hogy ne mindig ugyanott kapja a terhelés a gumi és folyamatosan megfelelő nyomáson tartják a kereket.
A megfelelően felfújt gumival és azzal hogy néha arrébb forgatod a kereket, hogy máshol érintkezzen a talajjal ez megelőzhető.
Sajnos vettem már boltban olyan gumit amit helytelenül tároltak és el volt deformálódva és ütött.
Az újabb gumikban nem mindegyikben van fém, úgyhogy deformálódni sem tud.
Attól, hogy valaki fizikus, még nagyon sok dologhoz lehet hülye. Ez a való élet, nem az Agymenők!
"amikor három lépcsőfokon le- vagy fölugratok vele, nem rajta (!)'
"no meg ha nem rajta ülök, és lassan viszem le a lépcsőn, nem kap akkora ütést, mint amennyire terheli a gumit "
Mármint ezt hogy?? Sétáltatod a bringát a lépcsőn? Mert én a hónom alá csapva szoktam vinni lépcsőn. Nem ér le a kereke.
Amúgy igen, én gyalog, ő meg mellettem, soha nem jutott még eszembe felemelni, mert nehéz és minek, hiszen úgyis hegyi bringa, bírja a gyűrődést, vagy bírnia kéne...
Amúgy köszi a válaszokat, pláne 5., tök érdekes, amit írtál, meg az is, amit a tesóm mondott tegnap pont, hogy érdemes a vázat is ellenőrizni, hogy mennyi terhelést bír, mert az övé is régi bringa volt és széttört alatta egyszer csak, ami elég para... Erről tudtok? Hogy lehet azt vizsgálni? Azt mondta, hogy szervizekben csinálnak terheléses vizsgálatot, de azt is akkor hogy? Mármint addig terhelik, amíg el nem törik...? :D Gondolom, hogy nem, de akkor hogy, és ilyen tényleg lehetséges, hogy egyszer csak szétesik a bringa az ember alatt...???!!! :O
Az anyagvizsgálatoknak sokféle módszere van. Van roncsolásos és roncsolásmentes.
A roncsolásmentesnél valamilyen könnyen kúszó anyagot juttatnak a vizsgálandó munkadarabra, ez behúzódik a repedésbe és láthatóvá teszi azt. Ez a penetrációs anyagvizsgálat. lásd: https://www.youtube.com/watch?v=2TV-N1z4rCg
Aztán van még az ultrahangos vizsgálat. Pont úgy történik mint az orvosnál. És pont annyira elterjedt. Például a MÁV-nál is napi szinten vizsgálják a fontosabb alkatrészeket UH-val.
A roncsolásos anyagvizsgálatnál pedig vagy egy mintadarabot, vagy egy elkészült szerkezetet terhelnek meg - törésig, szakadásig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!