8 sebességről, 11 vagy 12 sebességre történő fejlesztés esetén. A fogaskoszorún/váltón kívül mit kell még cserélni?
Gondolok itt hogy feltételezem egy 11/12 sebességes fogaskoszorú szélesebb mint egy 8-as. (gondolom)
Szóval teljesen új hátsó kerék is kell?
Mert ha kell akkor kompletten venném.
Szóval miből tudom kideríteni hogy egy hátsókerékre, vagy agyra, kompatibilis a 11 vagy 12-es koszorú?
Alapból nekem 135mm széles az agyam, és a vázam fogadóképessége.
Szóval milyen adatokat nézzek vásárlásnál?
Nem azért kell új kerék, mert szélesebb, hanem mert más szabvány, a 10 sebességes még jó a régebbi kazettatesthez.
1x rendszert szeretnél, vagy meghagynád az első váltót?
Gondolom féket is cserélni kell, mert a 8 sebesség idejében még nem volt tárcsa, a 12 sebességesből meg nem hiszem, hogy van v-fékes felni.. vagy országúti bringa ez?
Több infó kéne, meg kép is akár és hogy mit szeretnél pontosan.
steppenwolf twixter mtb vázra építenék.
Vagyis ez volt a régebbi bicóm, csak a mosás+fagy kombótól berohadt a hátsó váltó. Most szét van szedve az egész bicaj.
Így ha már a váltót cserélem akkor inkább nagyobbra.
A 11 opció inkább, a 12 amúgy is drágább, meg kevesebb agy fogadja.
És igen, elöl, vagy 1x vagy 2x rendszert akarok, attól függ. Igazából megúsznám így a +melót az állítgatással, és +annak a váltónak a beszerzésével. Szóval az 1x felé hajlok.
A legtöbb dolgot amúgy használtan szeretném beszerezni.
Vagy v és tárcsa kombó lesz (olcsóság gyanánt ha már megmaradt az)
Vagy ahogy betudok szerezni alkatrészeket. És full Tárcsa.
Alapból 26 os a bicó, de előre raknék egy 29-es teleszkópot 29-es kerékkel együtt.
És ahogy nézegettem, ha tudom milyen fajtájú az agy, akkor a jelölés pusztán csak annyi, hogy "termék infóban" felsorolják hogy pl. 8-tól 11-ig a sebesség fajtákat. Gondolom akkor ezeket lehet rárakni.
Mármint ezek szerint nincs speckó jelölés amit figyelni kell, csak a termék lapoknál leírásként erre külön kitérnek.
Például így (Fokozatszám: 10 sebességes, 11 sebességes, 8 sebességes, 9 sebességes)
Vagy éppen így (8/9/10/11 fokozatú hátsóagy)
MTB esetén a 8-12 sorok egyforma szélesek. Országútinál viszont a 11 sebességes már szélesebb, nem fér el a régi kazettatesten. Ez téged jelen esetben nem érint, de nem árt tudni. 11-42 még létezik országúti szabványban.
A lánc és hajtómű lánckerék szélessége is más. Ha cserélhető az első lánckerék, akkor elképzelhető, hogy nem kell cserélni az egész hajtóművet, csak venni kell rá egy azonos lyukosztású, 11-12s narrow-wide lánckereket. Elképzelhető, hogy ez esetben játszani kell a láncvonallal pl. hosszú lánckerék csavarral és alátétekkel.
A hajtás alapelve hogy egy komponens nem cserélhető! Mindent cserélni kell ha cserélni kell.
Ha új a sor mert nagyobbra cseréled akkor új hátsó válto,lánc,hajtómű,váltókar kell.
26-os bringán az 1x és 2x rendszerekkel, a 11-es legkisebb lánckerékkel hátul nagyon nem lesz végsebességed.
Tehát elköltesz egy rakat pénzt és rosszabb lesz a bringád. Semmi értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!