Hogyan növeljem a kerékpárom sebességét?
Keskenyebb külső (akár 28-622es országúti gumi)
Merev villa
Erősebb izmok
A váltócserétől nem leszel gyorsabb...
A kormányt rakhatod lejjebb. Esetleg veszel rá egy pár minőségi gumit 20-30 ezer Ft-ért, bár én erre nem költenék ennyit.
Ez egy alap trekking, nem a sebességről szól. Komolyabb tuningnak, súlycsökkentésnek nincs értelme, mert a végére csak a váz marad, és elköltötted egy új bringa árát alkatrészekre, és a vázad még mindig egy nehéz, rossz geometriájú alap váz.
Az ötleteidről a véleményem:
- Ülés csere: semmit nem változtat, mert a magassága a te magasságod függvénye. Kényelmesebb lehet, de a sebességben nem okoz változást.
- Kormány csere: A koskormány túl bonyolult móka lenne, így a cserének nincs sok értelme. Amit tudsz csinálni, hogy kiveszed a kormányszár alól a hézagolókat, átrakod fölé, és/vagy a kormányszárat megfordítod, hogy lefelé álljon. Mindkettővel lejjebb kerül a kormány, így döntöttebb pozícióban leszel. Ez nem biztos, hogy kényelmes lesz, így egyszerre az egyiket csinálnám csak.
Áttétel módosítás: elég nagy áttételtartományod van így is. Menetes racsnis lehet szerintem, ott nem tudsz kisebb lánckereket rakni hátulra, kerékagy cserébe nem mennék bele. Az utazó sebességednek nem az áttétel, hanem a bringa és a te erőd a korlát.
Váltó: Gyorsabb nem leszel tőle, de a váltás minőségét és komfortját javíthatja.
Összességében én is azt mondom, hogy kezdj el spórolni egy másik bringára, ha gyorsan szeretnél haladni. Nem kell feltétlenül országúti, cross trekkingből is lehet jobbat kapni, de óriási választék van mindenféle átmenetből: gravel, cyclocross, fitness. A lehetőségeknek leginkább a pénztárca szab határt. Anélkül a teleszkóp nélkül amúgy vígan el lehet lenni, és már megspórolsz két kilót.
A leírás szerint 622-es kerek van, erre vehetsz egy jó 28mm széles versenybicigli gumit, pl. egy Continentalt. A 28-as nem annyira érzékeny a terepre, de könnyen gurul. Ennek a tuningnak van azonnali realitása.
Az erőátvitel cseréjéről nem írok kisregényt, mert a mostani 48/14 fogszámmal 35 km/h-val kb. 80-as pedálfordulattal lehet haladni.
Ez nem az gép amivel nagyon hasìtani kellene.turabringa inkább nagytáv megtételére van mintsem a gyorsaságra.
Az egyetlen észszerű tuning a gumi csere.
Esetleg villa csere.
Nyereg nyergcső de igazából az alaktrészek könyebbre cserélése olyan mintha herén rugnád magad. Mert igazi hatása nincs 1-2alkatresz esetén viszont drága.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!