Első teleszkópos vagy Összteleszkópos?
Közlekedésre én első telósat vennék,de csak azért,hogy hazafelé lehessen vele őrűltködni.
Meg valóban kényelmesebb ha rossz az út.
A fully az komolyabb bringázáshoz való....kivève ha gagyi az "jó" közlekedésre mert másra nem igazán.
@3: Közlekedésre inkább egy teljesen merev gépet. Nem valószínű, hogy olyan sebességgel száguldoznál vele, hogy irányíthatatlanná váljon...
És persze az sem mindegy, hogy amit a teleszkópon megspórolsz, abból magasabb kategóriájú egyéb alkatrészekre is telik.
Tapasztalatok és skillek nélkül csak a merev, máskülönben nem alakul ki a szükséges mozgáskoordinációs képesség.
Amikor kezded megutálni, hogy eltörik a csuklód és állandóan felütéses defekteket kapsz, akkor lehet váltani egy rugós villára, aztán amikor ezt is kinövöd, válthatsz olyan villára, ami nem fossa össze magát és a fűszálat is kimozogja.
Nos a hipermarketes “összrugós” az semmire nem való, egy össztelós bringát pedig csak akkor érdemes venni, ha azt rendeltetés szerűen használod. A teleszkópok a mozgásukkal elnyelnek némi mozgási energiát, csak közlekedésre egy össztelós bringával, csak szopatod magad feleslegesen.
Egy lockolható első telós cross/trekking et ajánlanék.
Ha ez a kérdés egyáltalán felmerül, akkor merevet!
A hátsó tag azoknak kell, akik már elértek egy bizonyos szintet és gyorsabb tempót akarnak menni lefelé sziklás, gyökeres talajon. De ehhez kell a tudás is, nem elég hozzá a tag.
Az első teló is olyan, hogy a belépő szintűek nem is igazi teleszkópok, inkább csak rugós villák, amik alig mozognak valamit, nincs bennük csillapítás, hidegebb időben konkrétan merev villaként viselkednek, így leginkább optikai tuningelemként kell rájuk tekinteni mintsem hasznos alkatrészként. A teleszkóp a levegős villáknál kezdődik, de azok önmagukban is 100 ezer Ft körül indulnak, a minőségi hátsó tagokról már nem is beszélve.
Ha csak nem nehéz terepen használod a bicajt, akkor mintkettő felesleges, mivel a teleszkóp is egyfajta kompromisszum: az útegyenletlenségek elnyeléséért a hajtáshatékonysággal fizetsz, mivel a tag és a villa mozgása el fog nyelni valamennyi mozgási energiát, ami így nem a haladásra fordítódik. Ennél fogva városi környezetben és aszfalton használva mindkettő értelmetlen, sőt, zavaró.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!