Mit kell csinálni a most elővett biciklivel, ha rég nem volt használva?





A láncot tisztítanám, utána kenném. Éppen az a gond a nem használattal, hogy rárakódik a kosz.
A bowdeneket is letörölném és kenném.
Mindegyiknek megvan a trükkje, hogy hogyan kell kiakasztani, hogy a bowdenházakat el tudd mozgatni.
A többi rész sokkal zártabb.










"melyik legyen?"
EGYIK SE!!
Magasnyomású és WD-40??? Neeee!
"A wd40 semmire nem jó, dobd ki."
Nana! Matricákat leáztatni dolgoról kiváló! :) Meg még csomó dologra, de kerékpáron nem használjuk semmire!
Sokáig állt láncot érdemes teljesen kimosni benzinben, vagy petróleumban. Én a brigéciolt sem ajánlom, azt is vizzel kell lemosni A láncot meg nem kéne teljesen eláztatni vízzel. Alaposan ki kell szárítani, kompresszorrel kifúvatni, vagy felhevítani 80-100 fok környékére, hogy teljesen elpárologjon a víz és csak utána kenni.
A szövegedből arra következtetek, hogy alapvető hiányosságaid vannak, kerékpár szerelés terén különösen. Aki csak WD-40-et akar használni mindenre, meg magasnyomású mosót, az annyit is ér. Hiába írnánk le, hogy miket nézz meg, nem fedeznéd fel azokat a problémákat amiket egy avatott, gyakorlott szem, kéz, orr észre vesz.
De lássuk azért néhány mondatban:
Összes csapágy megmozgatása, játékok, lógások észlelése, darálás, ragadás, stb rendellenesség megfigyelése. Ez csak akkor megy ha tudod milyen egy jó csapágy. Szükség esetén beavatkozás: mosás, újrakenés, összerakás, beállítás. Tengelyek ellenőrzése.
Kerekek állapotának felmérése a csapágyakon túl, a küllők, felni, gumik átnézése, hibák repedések, stb. keresése. A fékező felületek megfigyelése, nincs-e ráégett fékbetét, sérült felület, stb.
Fékeknél a bowdenek, tömlők, fékkarok megfelelő működésének vizsgálata, szőrösödés, lötyögés, repedés. Fékszerkezetek, féktestek alapos átnézése, tisztítás, beállítás.
Váltóknál alapos tisztítás, beállítás, kopások, lógások felfedezése, bowdenek, bowdenházak állapotának felmérése. Váltókarok, váltás ellenőrzése, véghelyzetek ellenőrzése beállítása. (nálad ez utóbbi nem volt megfelelő ha bedobta a láncot a váz és a lánckerekek közé)
Hajtásban az összes csapágy felmérése, szükség szerinti javítás, cser. Lánctányérok, lánckerekek (a kerékpárokon nincs fogaskerék!!) állapotának vizsgálata, fogak hegyesedése, fogárkok mélyülésének, szélesedésének vizsgálata. Lánc nyúlásának mérése.
Váz szemrevételezéses vizsgálata, repedések, deformációk keresése.
Kormánycsapágy lógásának, mozgásának vizsgálata
Pedálok, taposók csapágyazásának vizsgálata
Nyeregszár, nyeregpálcák, átnézése
Tartozákok, csengő, lámpák, sárvédő, stb szemrevételezéses vizsgálata.





#5!
Az ugye tudod, hogy WD-40 gyakorlatilag petróleum? :)
Semmi gond nincs a brigéciollal. Nyilván le kell öblíteni párszor, amit érdemes levett lánccal csinálni. Ha már nem koszos a víz, akkor lejött a lerakódás a láncról.
"a kerékpárokon nincs fogaskerék!!"
Ez is hülyeség. A lánckerék is fogaskerék.
A gólya is madár, de precízebb a gólyát gólyának nevezni.
Amúgy nem írsz hülyeségeket, csak éppen a kérdéset nem vetted figyelembe.
Ha egy új bringa pihent 3 évet, akkor a csapágyakkal nem lesz semmi gond és levegőben lévő homokszemcsék sem koptatták el a hajtást. :)
Láncot, bowdeneket le kell tisztítani és bekenni.
Egyedül a teló nem szereti, ha évekig állva van, mert éppen ott nem lesz kenés, ahol kellene. (De erről nem írtál semmit sem.)





"Az ugye tudod, hogy WD-40 gyakorlatilag petróleum? :)"
Nem teljesen, de legyen petróleum a kedvedért.
A kérdező kenésre szerette volna használni egy teljesen kenetlen láncon! Az azért már durván aggályos!
"A lánckerék is fogaskerék."
Látom neked is alapvető hiányosságaid vannak.
A fogaskerékhajtás és a lánchajtás nagyon eltérő, semmi közük egymáshoz. Max annyi, hogy a lánckeréknek is vannak fogai. Nem megyek bele mélyebben, olvass utána a műszaki alapismeretek között. A kerékpárokon lánchajtás van, görgős lánccal, tehát lánckerekek vannak, nem fogaskerekek!
Ostobaságot ne terjessz!
"a csapágyakkal nem lesz semmi gond"
Nem tudhatjuk, hogy a hozzád hasonlóan kontár kérdező mit csinált a kerékpárjával. Verette össze-vissza a karcherrel mintha muszály volna. Majd egyszer szedj szét egy gyári csapágyat és meglátod milyen kenőanyag van benne. Az inkább vastag olaj mint zsír.
De tudod mit kérdező, ne hallgass rám, a gépészmérnökre műszaki kérdésekben hanem hallgass inkább az ornitológusra! Ha a kerékpárod nem is lesz jó, legalább elmagyarázza majd neked a magyokos tudálékos, hogy mi a különbség és a gólya!





#7!
Ha elismételed a hülyeségidet, attól még nem válik igazzá. :)
Áruld már el, hogy mit jelent a gyári csapágy! :)
A többit fáról szedik? :)
Remélem, hogy újraolvasva neked is feltűnik, hogy semmilyen új infót nem ítál, csak megismételted a korábbi hülyeségeidet, személyeskedni, vádolni kezdtél, majd jelezted, hogy a téma szakértője vagy, mert te vagy A gépészmérnök.
A telóra nem reagáltál, mert gépészmérnökként sem tudod, hogy hogyan épül fel. Pedig egyedül itt lett volna értelme bármit is bontani.
És természtesen azt sem magyaráztad el, hogy miért kellene egy új bringának a zárt csapágyait darabokra szedni. Nagy szakembör vagy! :)
Én biztosan nem hallgatok rád, mert bármily' meglepő, nekem is műszaki végzettségem van, de veled szemben 20 éve bringázok és szerelek is bringákat.
De rendelkezek azzal a képességgel is, hogy tudom értelmezni a kérdést.





Vidd el szervizbe! Ne nyúlj hozzá, ne mosd magasnyomásúval, ne fújkálj rá sehova wd40et! Fújkálással nem tudsz semmit megjavítani.
A fogaskerék és a lánckerék tényleg tök más.
Köszönöm a válaszokat, nem WD-40-eztem, nem is használtam magasnyomásút! Kicsit kitolódott a menetel, csak két hét múlva lesz használva a bicaj, még lusta voltam nekifogni, ellenben áskálódtam egy kicsit a neten.
A láncot, meg a váltót ez alapján tisztítanám meg, az úgy jó lenne? A teleszkópnak mit ajánlotok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!