Most komolyan, volt vαlakinek már abból problémája, hogy csak a kopott láncot cserélte le, de a fogaskeréksort nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem az a gond, hogy a sokat használt lánc el fog szakadni. Hanem szép lassan megszi a hátsó sort és a lánctányérokat is.
Ha időben cseréled vagy cserélgeted a láncot, akkor sokkal később kell hajtáslánc többi részét lecserélned.
Ha csak egy láncot használsz 5-6 ezer km-en át, akkor nem úszod meg fogaskoszorú-csere nélkül. Nem fog illeszkedni a kopott sorra a lánc.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#9
Meg lehet mérni, de egy láncnyúlás mérő 1000 Ft és örökké tart, mert egyszerű mint egy faék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És az eredeti kérdésedr a vválaszom, hogy igen, volt problémám. A leggyakrabban használt két hátsó fogaskeréken ugrott a lánc.
Átmeneti megoldásként persze használtam a többi fokozatot helyettük, de kicsit sem volt komfortos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Rendelni kell netről, akár külföldről! Csak elkoptatod az új láncot is.
Ha megmondod, konkrétan milyen sor kell, délután körülnézek neked pár jobb boltban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#15
Ha az 1 mm-es még nem esik bele a szembe, akkor ne kapkodj. Vedd meg sort és cseréld együtt a kettőt.
És ez egy olyan alkatrész ami webshopból is rendelhető. Csak a fogszámokat (legkisebb-legnagyobb) kell kitalálnod.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jelen!
A dolog úgy. áll, hogy a sorod azért kopik tűhegyesre, mert a mgynyúlt láncon növekszik a csaptávolság.
Ha időben cserélsz láncot, előfordul, hogy megúszod.
De lehet, hogy nem jársz jobban anyagilag, mert veszel mondjuk egy sorra 3 láncot ugyanannyi idő alatt, mintha hagynád az egészet maximumig kopni. És cserélnéd az egészet.
Nagy májerek azt csinálják, hogy vesznek 4 láncot. és 500 km-enként cserélik (4. után újra az elsőt)Így a maximumot hozzák ki a 4 láncból és az 1 db sorból. Talán így a legolcsóbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!