Mikor fogok tudni rendesen biciklizni?
Felnőtt koromban tanultam meg sajnos (túlzás, hogy megtanultam), mert szüleim nem tudtak venni kerékpárt anno. 40 évesen rávett férjem, hogy próbáljak megtanulni, és vett nekem egy bicajt. Voltak próbálkozásaim előtte, de kb.az elindulásig jutottam és pár méterig.
Nagy nehezen, pár bokorban landolás után ment már az egyenes szakasz, és kb.nagy ívben fordulás.
Most 52 éves vagyok, néha ráveszem magam, hogy elmenjek barátokkal, vagy a férjemmel, de mindig nagyon félek. Nehezen megy az elindulás, ha sokan vannak körülöttem inkább arrébb tolom.
Lejtőn iszonyat félek, a kanyarok nehezen mennek.
Most is voltunk bicajozni, egy-egy élesebb kanyart megpróbáltam, de mindig megbillentem, és inkább leszálltam. Barátaim nagyon rendesek, bíztatnak, megvárnak, de már annyira cikinek gondolom.
Nagyon flusztrál, hogy nem megy. Mit kéne tennem?
Mondanám, hogy igyál, akkor bátrabb leszel :D
De ebből komoly sérülés is lehet, szóval inkább ne.
Először tanulj meg egyensúlyozni rendesen. Füves területen, ami azért elég kemény hogy ne süjjedjen bele a kerék, (ha eltaknyolsz nem viszi le a fű a plezúrt mint a beton) ereszd le a nyerget annyira, hogy teljes talppad leérjen a talajra és hajtsd megad lábbal (nem a pedállal) mint a kisgyerek a nyuszimotoron. Ha meginogsz azonnal le tudod tenni a lábad és meg tudsz állni, nem dőlsz el.
Aztán mehet majd pedállal is a gyakorlás. Sok-sok gyakorlás.
Kell csinálni egy saját gyakorlópályát, kijelölni ásványvizes palackokkal, vagy akármivel ami nem betontömb, vagy tégla és tekeregni rajta jó sokat. Legyen be egyenes, kanyar, stb.
Megnézném azért a gépsárkányt is, mert azért is lehet bizonytalan vele menni, mert nem oké valami. Ha mondjuk lötyög a kormány vagy a kerék az nagyon bizonytalanná tudja tenni a kerékpár futását és egy kevésbé rutinos kerékpárosnak ez durván zavaró lehet. AZ is bizonytalanságot okozhat ha mondjuk tele van pakolva a csomagtartó és a nagy súly csóválja a biciklit. Ha elöl van kosár és az van telepakolva az sem jó.
Egyenesen tudok menni, jó sokat is, kilómétereket. Csak kanyar ne legyen :)
Holnap lefotózom, ha nem felejtem el.
Csomagtartó, kosár nincs rajta, szerintem a kormány sem lötyög. Nem volt olcsó bicikli, jó minőségű.
Ami mondjuk engem nagyon zavar, hogy teljesen le van engedve az ülés, az indulásnál nekem még így is magasnak tűnik. 24-es kerékpár, tökig leengedve az ülés, ha ráülök, mindkét lábamat éppenhogy lábujjhegyre le tudom tenni a földre.
#5
Az nagyon nem jó.
Az is hibás, hogy a teljes talpadat le tudd tenni, de most ebbe nem megyek bele.
A lényeg, hogy a kerékpár amin tekersz nagyon nem jó. Ha nagynak érzed és nincs meg benned az se hogy fékezésnél gond nélkül kitehesd a lábadat és fullra megállj, akkor érthető miért van benned félelem.
A kormányzás is érthető, én úgy tanultam meg a kormányzást hogy csiga lassan mentem előre és rengetegen fordultam. Először a teljes kört tettem meg, utána mikor az ment elkezdtem balra jobbra kanyarodni. A kanyarodás a legnehezebb.
Tipp:
Ha balra akarsz kanyarodni, jobbra kanyarodj és úgy balra döntsd el a súlyod. Így tudsz balra menni, mindenki így megy balra. Ha jobbra akarod ugyan ez csak ellentétesen.
Valószínűleg azért félsz a kanyaroktól mert egyenest testhelyzetben, csak kormányból akarod megoldani, csakhogy ez nem autó.
Egyenes úton, persze nem forgalmas részen próbáld gyakorolni a szlalom technikát, ami nagyjából úgy néz ki, hogy nagyon enyhe kormánymozdulattal és a test súlypontáthelyezésével döntöd a kerékpárt. Nem kell félni hogy elesel mert akkor el is fogsz, fokozatosan, nagyon picit bedöntésekkel kezdj, aztán lehetsz bátrabb. Persze egy alapszabályt nem szabad elfelejteni, hogy a bedöntéses technika egy bizonyos sebesség alatt nagyon nehezen vagy egyáltalán nem kivitelezhető.
Más. A kerékpárt magadhoz kell állítani, nem a kerék hanem a vázméret a meghatározó, tipikus tévhit, hogy alacsony embernek kis kerékméret az ideális. 150 centivel is fel lehet ülni 26' vagy akár 28' kerékpárra is, sőt, tapasztalatom szerint a kisebb kerekű gépek nehezebben irányíthatóak, ha nem terepről van szó, nagyobb sebességű országúti haladásnál kimondottan bizonytalanabbul viselkednek. Szélesebb kormányt is érdemes próbálni ha bizonytalan vagy, nagyobb biztonságérzetet, stabilitást ad.
Én 35 éves férfi vagyok, tökéletesen megy a bringázás, viszont most vettem életem első robogóját, hiába csak 50 cm³ rettentően furcsa volt elsőre, hogy húzom a gázkart, az meg ugrál alattam és megy magatól... rettentően vicces volt, de elsőre én is árokba borulással kezdtem, 2 hét alatt torálisan belejöttem, mostmár nagyon megy, nagyon mókás kis közlekedési eszköz...
Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...
Amíg csak néha veszed rá magad, addig nem fog menni.
Szerintem nagy a bicikli neked.
Amúgy, én rendszeresen tekerek, most voltam 3 napos túrán, 100 plusz km minden nap, és a lejtőn mindenki elhagy..én is félek, pedig régóta tekerek.
Főleg az országúti kerékpár kormányával, de az egyenes kormánnyal is óvatos vagyok, fékezek.
De ezzel tényleg nem lehet mást, mint gyakorolni.
Utolsó igen, lejtö és lejtő közt us vannigaz különbség, de nagyon eszettlen tempókat el lehet érni lejtőn, hidd el, nem baj, ha óvatos vagy, nekem 3nap kóma és egy fél éves felépülés kellett hozzá, hogy megtanuljam, jobb néha óvatosnak lenni...
Alpokban mentem lefele az órám adatai szerint az utolsó elért sebesség 90km/h volt... sajnos en nem emlékszem, az a teljes nap kiesett.. arra sem emlékszem.m hogy jártam az alpokban :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!