Szeretnek egy új mtb-t építeni, szerintetek hogy döntsek?
Szóval van fogalmam az mtb sportról, csak most van 17év kihagyasom.
Fiatalon megengedhettem magamnak a legjobbat, utoljára egy magellan vega-m volt, azzal dh-zgattunk a budai hegyekben a 2000res években...
Azóta eltunyultam, híztam is rengeteget, nem beszélve a korról, nameg már feltétlenül meghalni sem szeretnék bringázás közben :D
Szóval XC vonz megmondom őszintén, asztalos vagyok, szeretnék egy favázas 29"-építeni olyasni stílusban mint a kőris xc, ez most jó szakmai kihívás lesz nekem, de mar keszülnek a tervek...
A nagy dilemmám az, hogy bár jól hangzik most is, hogy mindenből a legjobbat, de komolyan elgondolkodtam, hogy a felsőkategóriás alkatrészeket lecserélem középkategóriára egy rendesebb bosch elektromos rásegítésért cserébe...
Felhasználási területem leginkább bakony, balatonfelvidék, neha mecsek és környéke, esetleg az őrség.
Őszintén szólva szeretek bringán ülni és tekerni, viszont már nem úgy bírom mint fiatalon,a héten voltam egy velencei tó körön és ajtót ajtóig 51km, de vegére azthittem megpusztulok.. mondjuk 5ev abszolút bringás kihagyás után lehet nem megallás nélkül kellett volna letekerni... soha nem ültem még elektromos bringán, megéri vajon ezt a kompromisszumot egy pl 750watt körüli meghajtás?
Pl távban ki tudok vele tolni annyira egy túrát, hogy többet lássak a világból, de ugyan úgy elfáradjak nap végére, esetleg ki lehet bírni, hogy csak szakaszosan használja az ember, pl mászás közben, vagy levenne rolam minden terhet, maradnek a tunya dagadt fickó, csak lenne egy drága bringám, amivel nagyokat túrázok, közben valojában semmi érdemi mozgást nem végzek?
Egy jól megépített kőris vagy mogyoró váz tovább bírja mint egy aluminium, azzal nincs gond. akácról meg nem is beszélve. Nem esik az szét olyan könnyen, múltszázad közepén még katonai teherautókat is építettek kőris alvázra, nehány darab a magyar honvedségnél mai napig megy
Rugalmas mégis kemény és megfelelő felületkezeléssel időtálló alapanyag.
A mogyoró rugalmas erős és a hajlított alkatrészek a kis ivű hajlásoknál sem deformálódnak, az akác pedig a legjobb, kemény mégis a legrugalmasabb, felületkezelés nélkül is időtálló. Ott a ragasztással vannak bajok... szoval valószínűleg kőris vagy mogyoró lesz elsetleg is is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!