Sok ember miért tartja gáznak a bukósisak hordását?
A bringások nem tartják gáznak a bukósisak hordását. Másnak a véleménye ebben a témában meg nem számít.
"Villamossínen hogy lehet elesni?"
Ha bringáznál, akkor tudnád.
A sín majdnem olyan, mint a jég. Ha kicsit be van dőlve a bringa vagy megpattan az első kerék a sín előtt, akkor nagyon könnyen kicsúszik alólat a bringa.
Sok helyen nem merőlegesen metszi a sínpály az úttestet. Ilyenkor rá kell fordulni, hogy 90 fokhoz közeli szögben menjünk át a síneken. De sok autós ezt nem fogja fel és a sínen akar előzni. Ilyenkor is könnyen el lehet csúszni. Outinál, ha megindul oldalra az első kerék, akkor az nem fog megállni.
A vizes sín pedig tényleg teljesen olyan, mint a jég.
Csaptam már a földhöz a bukót, a fejem helyett.
Egy métert sem tekerk bukó nélkül. Nem én döntöm el, hogy mikor fogok elesni. Városban sokkal könnyebb esni, mint edzés közben.
Fogalmam si cs. Én a magam részéről nem tartom gáznak; adott esetben felveszem - de a mindennapi közlekedésre (értsd: 2-3 km városban) teljesen felesleges.
Lehet emlegetni horrorsztorikat meg kötelezővé tételt, lehet példálózni azzal, hogy bármikor érhet baleset - de azért megjegyezném, hogy a fejsérülések esélye jóval magasabb autóban ülve, gyalogosan vagy éppen zuhanyozáskor, mint kerékpárral közlekedve. Nyilván az elvakult sisakpártiak ilyenkor is viselni szokták...
A kötelező sisakviselés pedig egyértelműen káros; azon néhány helyen, ahol bevezették, jelentősen visszaesett a kerékpárosok száma, ami már önmagában is növeli a balesetveszélyt (safety in numbers). És most próbálom elképzelni, ahogy Jászbivalyhónalján a nyolcvanéves Juliska néni fullface-ben csapatja a piacra...
25: a kerékpárosok számának csökkenése miért fokozná a balesetveszélyt? Egy cikkben olvastam ezt az érvelést, de teljesen nonsense hülyeségnek tartom. Arra hivatkoztak, hogy ahol sok a kerékpáros, ott kevesebb a baleset. Ez nem jelenti azt, hogy ok-okozati összefüggés van. Azokban az országokban rendszerint a kerékpáros infrastruktúra is sokkal fejlettebb, ami nagyban növeli a biztonságot.
Az esélyeknek nem néztem utána, de gyalogosan kétlem, hogy nagyobb lenne a kockázat. Autóban nem a bukó védi a fejed, hanem a légzsák.
#26!
Lehet úgy csalni a statisztikával, hogy alátámassza a viselkedésedet.
De a valóság az, hogy ha esel, akkor nagy esélye van, hogy lekoppan a fejed.
Ha csak 25% az esély, akkor ez azt jelenti, hogy a 4. bukásodnál fejjel fogod tompítani az esést.
A gyalogos fejsérülés nagyobb esélye biztosan hülyeség. Lassabban mész, le tudod tenni a kezed.
"Jászbivalyhónalján a nyolcvanéves Juliska néni fullface-ben csapatja a piacra..."
Senki sem mondta, hogy fullface bukót kell venni. Én éppen azt látom, hogy középkorú vagy idősebb városi bringások, rolleresek egyre gyakrabban hordanak bukót. Őket már nem zavarja az, hogy a szomszéd vagy az osztálytárs cikinek tartja a bukót. felveszik, mert biztonságot ad.
A kötelezővé tételt én is hülyeségnek tartom. Hadd hulljon a férgese!
A biztonsági őv más kérdés, mert 50-100 kg-ot test pusztíthat mást is, ha kirepül a szélvédőn.
@26: a keresőkifejezés: Safety in numbers...
A kerékpáros infrastruktúrával való párhuzam valóban jó felvetés; de erre pont a magyarországi adatokat udnám ajánlani. A kerékpározás terjedését nem kísérte a balesetek számának ugyanilyen mértékű emelkedése -még az emiatt megszaporodó szeparált infrák ellenére sem...
#26!
Tehát nem akarod megadni a forrást, amire hivatkozol. Értem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!