Miért ugrik a lánc a bringámon?
Áprilusban vettem újonnal egy kellys arc 10-es országútit, ami kicsit komolyabb bringa és egyáltalán nem gagyi alkatrészekből van összerakva. Viszonylag sokat használtam és ősszel elkezdett nehezen váltani. Vettem bele egy új láncot mert a gyári alaposan meg volt nyúlva, de amint felültem rá elkezdett ugrani a lánc és nem tudom használni. Gondoltam arra hogy elkopott a fogaskoszorú illetve lánckerék, de ránézésre teljesen jó állapotban vannak és lyuk nélkül illeszkedik rájuk a lánc, így nem gondolom hogy cserélni kellene őket. A láncból kiszedtem egy szemet mondván hogy nem feszül kellően de nem nagyon segített. Próbáljam meg a váltóbowdent állítani vagy szedjek még ki láncszemet? Esetleg más ötlet?
Előre is köszönöm ha segít valaki.
Ha ennyit mész, vegyél egy láncnyúlás mérőt. Filléres tétel!
És figyeld a lánc nyúlását! Legyen otthon mindig tartalék lánc és cseréld rendszeresen!
A megnyúló lánc a lánckerekeket elkoptatja, a fogakat kihegyezi, a fogárkokat mélyíti.
"ősszel elkezdett nehezen váltani"
Addig nem is csináltál neki semmi karbantartást, tisztítást?
"ránézésre teljesen jó állapotban vannak"
Ahhoz kell egy kis rutin, hogy az ember meglássa referencia nélkül a kopást. Tegyél mellé egy ugyanolyan, nem kopott lánckereket.
"lyuk nélkül illeszkedik rájuk a lánc"
Persze, mert egymáshoz koptak!
"így nem gondolom hogy cserélni kellene őket"
De gondold ! :D
"A láncból kiszedtem egy szemet"
A láncfeszesség növelése nem fogja megoldani a dolgot. Tekintve hogy a váltó kanala feszíti a láncot. Ez most kicsit előrébb került, de a lánc nem lett feszesebb.
Illetve görgős lánchajtásnál a lánc és a lánckerekek profilja nagyon fontos. A kopott, hegyes fogon a lánc görgője fel tud mászni és átugrik.
"Esetleg más ötlet?"
Cseréld a hajtást. Lánc, lánckeréksor, lánctányérok!
Elkövetted a klasszikus kezdő kerékpáros hibát. Meg is fizeted érte a tanulópénzt. Többet nem fogod elkövetni! :)
Aztán innen fogva rendszeresen tartsd karban a kerékpárt. Akár te tanuld meg a szükséges lépéseket, akár válassz egy szervizt ahova rendszeresen viszed.
A neten rengeteg írás és videó megtalálható. Ha megy az angol akkor meg aztán kb életed végéig nai 40 órában nézhetsz videókat kerékpár karbantartástól :D
#5
Amíg nem cseréled le a hátsó sort - ott ugrik, az első nem szokott -, addig megoldás, hogy azokat a fokozatokat használod, amiket egyébként viszonylag ritkán szoktál.
Kicsit más lesz a menetteljesítmény, de az vállalható átmenetileg.
Ha egy szezon alatt elhasználtál egy láncot úgy, hogy a hátsó sort is tönkre tette, akkor nagy valószínűséggel ott kenési problémák voltak, mert egy rendszeresen tisztított és újrakent láncnak ki kellene bírnia legalább 2000 km-t, főleg úgy, hogy az outin elöl is van váltó, így kevésbé nyírja a láncokat, mint mondjuk egy 1x12-es monti.
Megoldás: cseréld a láncot és a hátsó komplett fogassort és ez után MINDEN nagyobb bringázás után tisztítsd meg a láncot és a sort is valami zsíroldós lánctisztítóval és olajozd meg.
#8
Az első tányérokkal nem szokott gond lenni. Még ha kopottak akkor sem.
A hátsó soron az az 1-2 fokozat, amit a legtöbbet használsz (mondjuk a két legkisebb), az szokott ugrani. Ezeket most felejtsd el és használd mondjuk a 3. fokozatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!