Angliában a kerékpárok melyik oldalán van a szerelvény (lánc, fogaskerék, stb)?
Tudvalevő, hogy Angliában a közlekedés a másik oldalon van. De én úgy tudom, hogy a műszaki szerelvények is fordítva vannak: a csavarmenetek az ellenkező irányban, tehát a csavarokat balra lehet lezárni/meghúzni, és jobbra kilazítani.
Felmerül tehát a kérdés, hogy az Angliában forgalomban lévő kerékpárokon az egész szerelvényezés is a bal oldalon van-e az európai sztenderd szerint jobb oldal helyett.
Lehet hogy hülyeséget találtam ki, de nekem ez lenne a logikus, és most már nem merném biztosan állítani, hogy nem így van.
Valaki, aki látott már angol biciklit, meg tudja erősíteni ezt?
Megnyugodhatok, ennek örülök. :) (Zöld pipa mindenkinek.)
3.: Tényleg, a féket egyszerű megcserélni. De ennek vajon mi az oka? Az autókban csak egyféle kézifék van, nyilván Angliában bal kéz felől. De az miért a hátsó féknek felel meg?)
4.: Pont abból indultam ki, hogy Angliában az alkatrészek is eleve balosak. Vagy ez sem igaz?
(Például az üdítős csavaros kupakokat ugyanabban az irányban kell letekerni?)
A BMX-eken hagyományosan fel van cserélve a fékkar. Jobb kéznél az első fék, balnál a hátsó. Mivel ez a kerékpározási ág a motorozásból fejlődött ki.
A váltós rendszerekkel ellátott biciliknél először csak hátsó váltó volt, amit egyszerűbb volt a váltó oldalán (jobboldalt) felszerelni. Adódott, hogy itt később a féket oda tették, ahol a váltó van (hátsót a hátsóhoz, elsőt az elsőhöz)
A hajtás ugyanott van, a fékek fordíva (mint motoron.)
Monoblokknál és pedálnál van még fordított menet, de az egyik oldalon minden bringán fordított, mert hajtás közben kicsavarodna.
kellene még balos váltó, átdobó.
És egy visszafelé működő szabadonfutó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!