Angliában a kerékpárok melyik oldalán van a szerelvény (lánc, fogaskerék, stb)?
Tudvalevő, hogy Angliában a közlekedés a másik oldalon van. De én úgy tudom, hogy a műszaki szerelvények is fordítva vannak: a csavarmenetek az ellenkező irányban, tehát a csavarokat balra lehet lezárni/meghúzni, és jobbra kilazítani.
Felmerül tehát a kérdés, hogy az Angliában forgalomban lévő kerékpárokon az egész szerelvényezés is a bal oldalon van-e az európai sztenderd szerint jobb oldal helyett.
Lehet hogy hülyeséget találtam ki, de nekem ez lenne a logikus, és most már nem merném biztosan állítani, hogy nem így van.
Valaki, aki látott már angol biciklit, meg tudja erősíteni ezt?
A hajtás jobb oldali megoldása valószínűleg abból alakult ki, hogy az emberek többségének (gondolom van összefüggés a jobbkezességgel) kényelmesebb a bringa bal oldaláról felszállás, bal oldalról tolás.
Ha a lánc jobb oldalt fut, balról tolva nem koszol össze.
Ez a baloldali közlekedéses országokban is így van.
Sőt ott még talán praktikusabb is, mivel a bringáról balra leszállva nem a forgalom, hanem az útszél felé szállsz le.
"én úgy tudom, hogy a műszaki szerelvények is fordítva vannak: a csavarmenetek az ellenkező irányban, tehát a csavarokat balra lehet lezárni/meghúzni, és jobbra kilazítani."
Ez nem igaz.
Mindenhol a jobbmenet az alap. A colos rendszerben is.
A balmenet speciális helyeken van csak, ahol összecserélést vagy magától kitekeredést gátol.
Egyébként régen Magyarországon is baloldali közlekedés volt.
Szóval nincsen itt semmi "tükörország" összefüggés.
A fékekkarok vannak megcserélve.
Autókban is általában minden ugyanott van mint a kontinensen árult autókban. Például a sebességváltón balra fent van az egyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!