Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Csakugyan létezik még kerékpár...

Csakugyan létezik még kerékpárral (jogi értelemben) elszigetelt település Magyarországon? Kérem, valaki nyugtasson meg, hogy csak én vagyok vaksi, és valóban nincs ennyire sötét gödörben a magyar közlekedési kultúra!

Figyelt kérdés

A merretekerjek.hu segítségével éppen lehetséges jövőbeni útvonalakat terveztem, amikor azt vettem észre, hogy a Borsod megyében, a hármas főúton fekvő Csobád település mindkét kijáratát követően pirossal van jelölve az útszakasz, azaz tilos rajta kerékpározni.


Megnéztem hát a Google Mapset is, ahol csakugyan kinn van a falu mindkét végén a Merci-jel, mégpedig a "kivéve célforgalom" kiegészítő jelzés nélkül! Vagyis elvileg az sem használhatja, aki ott vagy a környező településeken lakik, lehetetlen helyzetbe hozván ezzel az esetleg ingázó munkavállalókat vagy a komoly túrákat/edzéseket nyomó bringásokat. A fotók meglehetősen frissek, ez év augusztusában készültek.


Hogyan lehetséges az ilyesmi manapság? Illetve érdeklődnék a környékiektől, hogy van bármilyen más alternatíva (akár nem aszfaltozott út) a település kerékpárral történő megközelítésére/elhagyására?



2021. dec. 18. 09:58
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:
Jelenleg valóban elszigetelt, de talán lesz némi változás a jövőben, hiszen átadásra került az M30-as autópálya.
2021. dec. 30. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 tothp ***** válasza:
100%

No tegyük tisztába a dolgokat.

Tilos kerékpárral közlekedni autópályán, gyorsforglmi úton.

A föközlekedési utakon (1 és 2 számjegyű) önmagában nem tilos, csak ha tábla tiltja (és általában tiltja).

És persze az összes többi úton tilos, ahol ezt tábla jelzi.

Valamint ha az úttal párhuzamosan kerékpárút van, akkor azt kell használni.

Az, hogy gázpalackért mész, vagy világkörüli útra, nagyjából tök mindegy.

Azért a rendőrök sok helyen elnézőek, ha a KRESZ többi szabályát betartod és valóban nincs szabályos alternatíva.

Elég sokat biciklizek Borsodban. Bizony vannak olyan szakaszok, amik csak súlyos kerülőkkel teljesíthetőek.

Sőt. 8-10 évvel ezelőttig Miskolc elhagyása a 4 fő irányből 3 esetében elég gondolkodós volt. (Kelet felé még ma sem lehet elegánsan távozni)


Simán el tudom képzelni, hogy vannak ilyen "elzárt helyek". Pusztán csak azért, mert aki a tiltásokat kitette, az nem a kerékpárral átjárhatóságot figyelte, hanem csak az adott szakasz veszélyességét.

2022. jan. 1. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:

#22!


No tegyük tisztába a dolgokat!


Az 1 és 2 számjegyű főutakon szabad kerékpározni és nem igaz, hogy általában tábla tiltja.


Az 1-es úton Tatabánya előtt volt titltás, de máshol csak ott, ahol van mellette kerékpárút. (Ez az utat ismerem a legkevésbé.)


A 2-es úton végig tudsz menni. Bp-Dunakeszi között van új bringaút, amellett tiltott. Dunakeszin van egy életveszélyes felfestés, majd becsalinkázik a lakótelep felé a bringaút, de ezt a rövid szakasz leszámítva mindenhol lehet rajta tekerni. És itt is a bringaút miatt tiltott. Még Vác északi olalán is leszedték a táblákat pár éve.


A 3-as úton Kerepesig van bringaút. (Bp-en belül a jelentős része használhatatlan.) Kerepesen is csak a bringaút mellett van tiltás. Talán Gödöllőn van még egy rövid szakasz, de utána Hatvanig szabad a pálya. Ott is bringaút miatt van tiltás. De annak legalább a fele használható, amelyik nem a járdán megy. Azt nem tudom, hogy Gyöngyösön túl mi a helyzet.


A 4-s úton az emlékeim szerint Üllő felé volt tábla, de már azt sem találtam a Maps-en. Monorban már legális volt a 4-esen tekerni.


A 10-es úton a 111-ig biztosan nincs tiltás.


A 11-esen pedig szintén csak ott van tiltás, ahol közvetlenül mellett bringaút megy. Szentendrén pár éve legalizálták a bringázást, onnan észak felé pedig korábban sem volt tiltás. Szerencsére a part menti bringaút miatt nem tettek ki tiltó táblákat a 11-re. Dunabogdány előtt van egy pár km-es egyenes szakasz, ahol van bringaút épült. Ott kötelező azt használni. (Kár, hogy a faluból korzónak hasznszálják.) Nem emlékszem tiltásra Esztergomig.


A 6-oson és a 7-esen nagyon régen jártam. Sok értelme nem lenne a tiltásnak, mert ott van mellettük az autópálya.


Hozzá kell tennem, hogy volt egy időszak, amikor kitettek táblákat a 10-esre. Amikor pedig sikerült leszedetni, akkor a felesleget kitették a 2-re. Ezeket akkor tették ki, amikor már volt M2.

2022. jan. 2. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 tothp ***** válasza:

A 3-ason nyugat felé nem tekertem már régen. szerintem még Füzesabonyig sem volt pálya akkor. Nem tudom hol maradt meg vagy szűnt meg a tiltás. (Gyöngyösig tuti tilosban tekertem. De akkor még az IFA volt az utak királya)

Egyébként a főutaknak a városokon-falvakon átvezető szakaszain már akkor sem volt tiltás, csak a külterületeken.

De itt a 26-os a 37-es 35-ös. Bizony végig pirostáblás

Nem beszélve a 3-as Miskolcon túli szakaszáról. Pár hete van kész a pálya. Végig tilos.

2022. jan. 2. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 tothp ***** válasza:
100%

Nincs jó hírem.

3-as főút ucaképeit végig gugliztam. Viszonylag friss fotók. Miskolc és Szihalom közt lakott területen kívűl végig tilos rajta a közlekedés. És sajnos csak elvétve van vele párhuzamos alternatíva.

2022. jan. 2. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:

#25

Az M30-as érintett szakaszát a legújabb Utcaképek készitése után adták át, utólagos korrekció még elképzelhető a csökkenő forgalom miatt.

2022. jan. 2. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 tothp ***** válasza:

Miskolctól kifelé igen.

A Miskolcig tartó 30 km-e szakasz évek óta kész.

A Miskolc-Szihalom utcaképei a 3-as úton többnyire 2021-es készítésüek. Mint például ez is. Emőd nyugati végén.

[link] ,20.8048213,3a,22.5y,258.54h,86.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-A8MfJkyeDLNdqYl-4laPw!2e0!7i16384!8i8192

2022. jan. 2. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 A kérdező kommentje:

Tisztelt ....!


Köszönettel fogadtuk megkeresését, mellyel kapcsolatosan az alábbiakról tájékoztatjuk.


A 3-as számú főút forgalma hosszú évekig 10-14e E/nap volt, az utóbbi három évben az autópálya építéssel összefüggésben a nehéz tehergépjármű forgalom is megnőtt, emiatt a hármas behajtási tilalom mindenképpen szükséges volt.


Társaságunk meg fogja vizsgálni, hogy a gyorsforgalmi úttal párhuzamos főút mellett mely szakaszokon szüntethetők meg a kerékpáros közlekedés tiltó jelzések. A vizsgálat több részből áll, illetve jelenleg is folyik a forgalmi rend felülvizsgálat, melynek befejezéséig szíves türelmét kérjük.


Amennyiben a felülvizsgálati eredmények engedik, lehetőség szerint meg fogjuk szüntetni a kerékpáros tilalmat.


Tájékoztatjuk, hogy bejelentéskezelő rendszerünk megváltozott. Kérjük erre az e-mailre ne válaszoljon, a gyorsabb ügyintézés és válaszadás érdekében további bejelentéseit, panaszait honlapunkon, az E-Ügyfélszolgálaton ( [link] keresztül teheti meg.



Üdvözlettel,



Magyar Közút Nonprofit Zrt.


Kommunikációs osztály

2022. jan. 16. 10:43
 29/33 A kérdező kommentje:
Egyfelől dicséretes, hogy már meg is megkezdődött a jelenlegi áldatlan állapot felülvizsgálata, másfelől viszont vérlázító az a hozzáállás, hogy jogosnak tartják az eddig fennálló behajtási tilalmat. Érdekes ez az állami gondoskodás, a sehol máshol közlekedni nem tudó bringásokat védik a csúnya, gonosz kamionoktól, de azért az egészséges élelmiszerek helyett sikerült a napraforgóolajat meg a cukrot hatósági árasítani...
2022. jan. 16. 10:47
 30/33 anonim ***** válasza:
32%
Sikerült egy teljesen nem ide való politikai hőzőngést belekeverned a saját témádba. Szánalmas.
2022. jan. 16. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!