Nem értek a biciklikhez. Hogy tudok komplett váltót cseréltetni? Lehet-e egyáltalán? Mibe kerül?
"Lehet kompletten egész váltórendszert cserélni?"
Igen
"Hogy tudok komplett váltót cseréltetni?"
Bemész egy szervizbe, köszönsz illedelmesen és elregéled mit szeretnél.
"Vagy szükséges-e egyáltalán?"
Látatlanban ezt nem lehet megmondani.
"Mibe kerül?"
Nagy a szórás. Sokféle váltó van, gyengébb, jobb, stb... 4-5 ezertől a végelenig / darab
Plusz munkadíj.
"Mi lenne a megoldás?"
Tanulj meg váltót állítani!
Nem ördöngősség. Ha van egy kis műszaki érzéked akkor hamar bele fogsz jönni!
Rengeteg videó van arról mit hogyan kell csinálni.
https://www.youtube.com/watch?v=FaOiNbeQXEo
https://www.youtube.com/watch?v=iDTJDYP17lQ
https://www.youtube.com/watch?v=WwDyEiUlja0
Ha megy az angol akkor meg kb még 10mllió videót találsz a yt-n!
"Veszel 1-1 Shimano váltót meg ami kell
par kulcs kell és csőő !"
:DDDDD
De jó lenne ha így menne a dolog!
Hát ez az!! HA tudja! És ha egymással kompatibilis alkatrészei vannak!
"Veszel 1-1 Shimano váltót"
Ok... de abból van 1000 féle. :D
"meg ami kell"
Az mi? Honnan tudja szegény kérdező, hogy még mi kell?
"Veszel 1-1 Shimano váltót meg ami kell par kulcs kell és csőő !"
Kell egy lánbontó és ajánlott venni egy patentszemet.
Aztán kell egy bowdenvágó fogó, mert új illik bowdenezést is cserélni. (Lehet, hogy eleve csak koszos, száraz a bowdenezés.
Első váltóból olyat kell venni, amilyik passzol a vázhoz vagy mindkét irányból lehet húzni. A hátsó passzoljon a sorhoz. Vehetsz fordított húzásút, aminek nem biztos, hogy örülni fogsz.
Amúgy tényleg nem túl bonyolult dolog. Annak aki ért hozzá és szokott szerelni.
Mivel 5 éves a válto meg a bovdenezés és akkor bovdenkülsőt is érdemes venni...
Lehet,hogy 4szöges a monoblokk akkor kellene monoblok leszedő és hajtómű
kinyomó.
Bár mivel minden alkatrész az alsó kategoriábol van válogtva,èrdemes gondolkodni az uj bringa vásárláson.
Egy teljes csere nagyjábol a bringa árának a fele.
Ennek laikus ne álljon neki otthon.
Még a fokozatok száma és a kompatibilitás a legkisebb nehézség és problémalehetőség.
Hátsó váltó rövid, hosszú kanalas, fogadható max. lánckerékméret, SRAM, Campa, Shimano összeférhetőség, első váltó alul- vagy felülhűzós, konzolos vagy bilincses, ha bilincses, vázátmérőhöz passzoló...
Ide ha nem is bolti szaki, de tapasztalt öreg róka kell.
Köszönöm mindenkinek. Végül megnézettem szervízben, és vettem hátsó váltót, és két normális (nem markolatos) váltókart bowdennel, és be is szereltetem.
A másik kérdésem: lehet-e/van-e értelme keskenyebb (trekking féle) kereket venni a bringába? Nem nagyon használom aszfalton kívül, maximum nagyon lightos erdei utakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!