Aki ért a biciklikhez, annak mi a véleménye erről?
Ez nagyon sok változós dolog. Pontosan miért szeretnéd turbózni, mit, mikor, mennyiért. Ha mondjuk komolyabban szeretnél bicózgatni, elégedetlen vagy a ténylegesen funkcionális alkatrészekkel (gyenge fékek, lassú hajtás, gagyi villa, plusz gyakran kell centírozni a kerekeket), és lelki szemeid előtt ezek közül az összeset kicserélve látod 2 éven belül, akkor inkább várj, és vegyél egy újat.
Ha csak kevés/bizonyos funkcionális dolgokkal van gondod, például csak a fékekkel, akkor vehetsz rá új fékeket, egy szett hidraulikus szett már megáll 20ezer alatt. Ha csak az első kereket kell állandóan centírozni, vehetsz bele egy picit minőségibb első kereket, és ennyi.
Ha te magad sem tudod megmondani, hogy mivel van a bajod ténylegesen, akkor inkább hagyd az egészet. Ha igazából rendben van a bicikli, csak szeretnél egy kis "vérfrissítést", akkor turbózhatod valamilyen szinten optikailag, például azonos színű pedál/markolat/szelepsapka/bowden. Ebayen vannak színesek, lehet velük játszani.
Komolyabban belebonyolódni, több drága alkatrészt lecserélni (hajtás, fékek, teló) csak akkor, ha olyan szerelmes vagy a biciklidbe, hogy szeretnéd, hogy az unokáid is ezt hajtsák, kifejezetten vonz a bicikli építés, szeretnél szerelést tanulni, komolyan fogod venni, konkrét elképzeléseid vannak, hogy miket szeretnél, de nem tudod egyszerre anyagilag kiköhögni. Ezeket mind egyszerre.
Látatlanban az optikára szavazok. Esetleg vehetsz szélesebb/magasabb, eltérő tulajdonságú kormányt, az nagyon meg tudja változtatni azt, hogy milyennek érzed. Ár/érték arányban a legnagyobb előrelépés a fékek lennének.
Ez így inkàbb csak csinosítás.
Ha nem értesz hozzá akkor ne is nagyon turbozz rajta,mert még elronthatod.
Én anno saját lovamat túrboztam,gari lejátta után.
De ott szinte minden cserélődött,hajtómű,lánc,sor. Bovdenek,bovdenházak,stb.
Mivel én otthon csináltam kölcsönkért szerszámokkal 1hétig tartott.
A java még mindig gurul...
Ha tudod mi a cél *,és értesz is hozzá akkor érdemes foglalkozni vele.
*az ide-oda bringázásból mondjuk csomagostúrázás,verenyezgetés lesz.
Ha csak komolyabban tekersz pl:10km helyett 30at akkor inkább maradj a szintentartásnál,nem érdemes sokat belenyomni.
Költség hatékonyon lehet,ha specializálod a bringàt arra amire használni szeretnéd.
Minősegi javulást hozhat:új gumik,rugos nyeregcső,ergonomikus markolat, stb meg az is ha profin rádvan állitva a bringa,nem csak úgy álltalánosan ahogy neten írják.( az drága mulatság).
Jelenleg te optikai tuningot alkalmazol,ami nem baj,de haszontalan.
Bevallom nem néztem meg a rockrider leírását,de gondolom,a gagyi alatt:fék,teló,kerekeket érted. Jól átgondolt és hosszas valogtás után mind 3dolgot lehet fejleszteni viszonylag olcsón (szezonvégi akciók).
Komolyabb rugos teló-nem versenyzel nem kell a levegős.
Bovdenes tárcsafék-jol birj az időjárást,itthon nincs sok előnye a hidroshoz képest.
Kerék-na az egy nagy téma. Duplafalu,esetleg freerideosabb darab azok jól bírják a zuzást. Vagy filigrán xc-s cucc könnyü,gyors de hibázz vele.
Ha leìrod,hogy "ide ode tekerés"ből mi lett/ lenne az sokat segitene.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Féktácsát és.jó fékbetétet szeretnék majd,maga a fék egész jó.
Teleszkópot még hagyom,nincs vele semmi gondom.A felnik is birják,viszont a kerékagy nem a legjobb.A kormánnyal sincs semmk bajom(egyébkén próbálgattam magamtól beállítani és megtaláltam a nekem való pozíciót)
Említettétek a rugós ülést,abból milyen márkát ajánlotok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!