Lánckerék és hajtókar vásárlásnál mire kell oda figyelni?
"nagyjából eddig is csak hátul használtam"
Ez mit jelent?
Magyarán eddig is keresztbe váltottál és valószínűleg ezt nem szerette a váltód sem.
Vagy kopott, száraz, koszos a lánc.
A középtányérod 32-es (valószínűleg). Nagyon nagy eltérés nem lesz, ha felteszel egy 34-es. Vagyis annyi lesz, hogy egy meredekebb emelkedőn sem tudsz majd feltekerni.
Erős a gyanú, hogy elsősorban optikai tuningot akarsz, mert a 3x-et nem tartod ma elég menőnek és ezért feláldoznád a bringa használhatóságát.
Ha ezt a szervizben nem tudták megoldani, akkor szerintem nem lehetnek túl profik.
34-32 az nagyon erős áttétel mászásra. Kétlem, hogy ez komoly terepen elég, nagyon hamar tolás lesz belőle. Amúgy ha nem használod, akkor meg elfér, minek költeni rá? Beváltod középsőbe, és nem nyúlsz hozzá. Az eredmény ugyanaz. Ha lekerül a váltó, akkor viszont könnyebben leesik a lánc, és kelleni fog a narrow-wide tányér, ami általában nem olcsó.
Mindenesetre ami fontos, az az osztókör, a fogszám és a sebességek száma. Tudni kéne, hogy a jelenlegi lánckerekednek mi az osztóköre. Ez megmérhető. Ha hátul marad a 8 sebesség, akkor ahhoz kell narrow-wide tányért keresni. Nem tudom, hogy ilyen mennyire létezik, és ha nem létezik, akkor hogy viselkedik a széles lánc a több fokozathoz tervezett tányérokon. Szerintem elsőre felesleges rá sokat költeni, így valami Deckas/Snail lánckereket vennék aliexpressről, vagy aprón találni itthon is kicsit drágábban. Ha régi Shimanonak megfelelő az osztókör (104 mm), akkor 32-es a legkisebb, amit fel tudsz rakni. Középső tányér helyére rakva elvileg jónak kell lennie a láncvonalnak, de nem tudom, hogy a 8-as láncok hogy viselkednek 1x-ben használva. Lehet, hogy a két szélső fokozaton már lesznek problémák.
A háromtárcsás cseréje egytárcsásra jó eséllyel középcsapágy-hossz változást is jelent, az is cserés lesz.
Akkorára, hogy az új, egyetlen láncvonal ott legyen kábé, ahol a középső tárcsa volt.
ha cseréled a hajtást 1xakarmennyire álltalában 10,11,12 akkor az egész hóbelebancit cserélni kell(ene) mert 1x9böl meghalsz,bőven nem lesz elég átteteled,hegyi mókákhoz.
Ez 100ezres+os tétel. A minden elég sok:hajtómű,lánc,hátsó agy,fogaskoszorú,váltó,váltókar...és ezek a rendszerek jobban szeretnek 29er-en működni...
a hajtómű profilja számít, pontosan igyanolyanra cseréld, ugyanahoz a láncvonalhoz legyen jó, különben nem lesz jó a láncvonal, nem fog megfelelően működni. Vagy beleér a támvillába.
Ha nem találsz ugyanolyan hajtóművet akkor a középcsapágyat is cserélni kell a szükdéseg más tengelyméret miatt.
Fogalmunk sincs, miért fordult be a váltód.
Lehet, hogy csak nem volt normálisan meghúzva a rögzítésért felelős csavar.
Lehet, hogy szinte álltál, amikor váltani akartál.
Csak a jelenséget ismerjük, az okát nem.
Az első váltó egy olcsó alkatrész, vehetsz belőle egy kicsivel jobbat. Bár nem láttam, hogy mi van most fent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!