A levegős teleszkóp (rockshox judy air) azt jelenti hogy rendszeresen kell a légnyomást utánapumpálni?
Nekem csak városba lenne főleg monti és nem szeretnék még ezzel is vacakolni.
Mellesleg a telópumpa jár a kerékpárhoz vagy azt külön venni kell vagy hogyis?
Kösz
Köszi, volt nekem ilyen tárcsafékes fitness kerékpárom
1. rázott Bp-en a kerékpárutakon a merev villa miatt
2. az első 160 tárcsafékkel lejtőn lefelé nem tudtam megállni a súlyom miatt
Ezért gondolkozom monti-ban :) amit kinéztem azon 180-as a tárcsafék van és a szóbanforgó rockshox teló
1. Nincsen tökéetesen zárt rendszer, ezért minimálisan engedik a levegőt. De ez kb. havi egy ellenőrzést jelent. Ha sokat mész, akkor csak 1x kell a két szerviz között ráfújnod. A gumik több levegőt engednek.
2. Milyen fék, melyik lejtőn és hány kg-os vagy? Könnyű azt mondani, hogy a 160-as tárcsa kevés, de általában ez hülyeség. Akkor kevés a 160-as tárcsa, ha sokat fékezel és kis felület nem tudja elvezetni a hőt.
3. Hogyan fékezel?
100kg + ruha hátizák stb... ~110kg
Budai hegyeken volt hogy nem tudtam megállni csak lassítani, nem melegedett túl egyszerűen nem bírt megfogni
Majd gondolkozom a dolgon akkor. Köszi a válaszokat!
Látom, a "Hogyan fékezel?" kérdést elkerülted. :)
A legtöbb bringás nem tud fékezni. Akik versenyeznek, azok kénytelenek megtanulni, de a csak közelekedők csak húzzák a kart, aztán szidják a féket.
Ahogy fékezni kezdesz, már tolni is kell magadat a nyereg mögé. Ha nem így teszel, akkor a tested elindul előre és a hátsó tengely gyakorlatilag a levegőben van. Ezért a hátsó fék semmit sem segít a lassításban.
A fékezés módja tényleg nem mindegy, de hasonló súlyom van, és aláírom, hogy a 160-as tárcsa eléggé határeset egy átlagos fékkel. Nagyobb tárcsánál azért nem csak a hőátadó felület nagyobb, hanem az erőkar is. Én a trekkingemre anno felraktam a 180-as tárcsát, és érezni lehetett a különbséget. Egy jó fék 160-assal is megfogna, csak a gyártók szeretik lespórolni a bringákról.
Én városi bringának valamit könnyűt vennék. A fitness helyett valami hasonlóan könnyűt, de legalább 40-es gumival. A rázáson a karbon villa is tud csillapítani. Mehet rá egy Deore vagy XT fék, azzal meg fog állni 160-as tárcsával is.
Egyébként a rázásra amúgy sem a teleszkóp a tuti megoldás. A nagy úthibákat kiveszi, de az apróbb vibrációkat nem simítja úgy el, mint egy pufi gumi.
Ha MTB-t vennék ilyen célra, akkor az valami könnyű XC gép lenne, könnyű kerékszettel, amire valami semi-slick gravel gumit tennék.
alu sok karbon(vibráció elnyelő hatás)kieggel
esetleg valami strapabíró(stramm)karbon váz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!