Egy MTB karbonváz kényelmesebb, mint egy alu, vagy épp ellenkezőleg?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A karbon könnyű és sérülékeny kicsi ütődésre vagy túlterhelésre is. Épp most vettem egy kétmilla fölötti gépet egy 100 kiló fölötti embertől, kb harmadáron. Azt mondta, azért adja el ennyire ár alatt, mert nem bírja a súlyát.
Gyanítottam, hogy valami van még a tarsolyában, amivel dolgom lesz.
Azóta kiderült, a fully hátsó villa felső karbon csöve végénél kicsit megpattant a ragasztás és néhány (kettő) karbon réteg külön áll.
Menet közben, időnként roppant egyet, úgy vettem észre. Először azt gondoltam, a váltó később dobja át a láncot, de gondoltam, az beállítható.
Ez lett volna a legkevesebb.
Aztán kiderült, a fully karbon villánál a forgáspont közelében sérült. Szétjött kettő réteg és kicsit tovább is hasadt az a két réteg a 100+ kilós régi tulaj alatt. jó keményre fújta a hátsó teleszkópot és a rugózott jókora test tömegével adhatott rendesen a villának.
Most kivettem a tagot és lezsírtalanítottam a végét, ahol a forgáspontnál zsíros volt ott tömény NaOH-ban lezsírtalanítottam, alkohollal dehidratáltam, most még száradni hagyom az esetlehes kapillárisokba bejutott vizet.
Aztán megemelem vékony eszközzel a szétnyílt karbon lapok széleit amennyire lehet és teszek közéjük powerflex preciziós ragasztó oldatot. Az nagyon könnyen befut és nagyon erős!
Aztán powerflex géllel még a széleit kezelem és összeszorítom.
Ha ez az anyag megköt, akkor legfeljebb csak mellette törhet el.
Aztán veszek karbon szövetet modellező boltban és megerősítem, ahol úgy adódik, hogy szükséges lehet.
Különben mászik felfelé mint állat, még a Farkastorki úton is, ahol saját erőből nem nagyon lehet egyfolytában végig egy szuszra feltekerni.
Még 30 éves koromban is sokszor meg kellett ott állni, a vége már akkor is tolós volt.
Itt meg csak pedálozni kell és húz, szinte hátra esek, ha nem fogom rendesen a kormányt.
Igaz, ez +300 Wattot ad hozzá az én csekélyke, talán 150-200 Wattos teljesítményemhez.
Azt elfelejtettem mondani, hogy ez egy pedelec, ami 19.5 kilós mindennel együtt, a karbonnak köszönhetően.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyébként nagyon stabil érzés. Meglepően jól viselkedik az úton.
A kereke 27.5"-os.
A fékek brutál jól fognak, óvatosan kell bánni vele.
Igaz, hidraulikus tárcsafék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11!
Kicsit OFF:
A Farkastorkit nem misztifikáljuk túl! A Viharhegyivel együtt 5 perc alatt felmennek ott menők. Én is 8 perc alatt mentem ott fel montival.
1.5 km sincs ez a mászás.
Vissza kell váltani, ennyit trükk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!