Két kerék meghajtású bicikli nincsen?
Egy időben a Tescóban volt kapható egy borzalom, ami a hátsó kerékről egy kilométeróra-spirál jellegű kábellel vitte előre a hátsó hajtást, egy műanyag kúpkerékpárral átadva az első kerékre.
Már állványban meghajtva is érezni lehetett, hogy minimum harmadát ellopja a hajtóerőnek a súrlódások miatt.
Plusz ne felejtsük el, hogy a két kerék a legkisebb kanyarodásokkor is más úton jár és mindig az első kerék útja a hosszabb.
Mit jelent ez? Azt, hogy nem tudsz normálisan hajtást egy-az-egyben előre vinni, a két kerék nem egyszerre, együtt forog. Kéne egy differenciálmű. Az meg egy csomó plusz súrlódás és veszteség.
És istenigazából nem nyersz vele semmit.
Síkon, egyenesben lényegtelen.
Hegynek felfelé az első keréken alig van súly, legfeljebb elkapartatni tudod, lejtőn lefelé minek, erősen döntött kanyarban meg nem hajtasz, mert leér a pedál.
Egy elektromos bringánál, két nagyon jól összehangolt első-hátsó agymotorral elvben megoldható, de igazán ott sem jár sok előnnyel.
Motorkerékpároknál lehetne jelentősebb előnye, jobb kanyarstabilitás, feltéve, hogy egy baromi érzékeny számítógépes rendszer szabályozza a két nyomatékot.
Vannak ilyen próbálkozások, proto szinten, pár csúcskategóriás luxusgépen talán már létezik szériában is.
De kerékpáron csak árt, nem használ.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!