Kerékpár átlagsebesség mennyire függ a kerékpár típusától, felszereltségétől?
Volt egy összteleszkopos MTB-m 26 kerékkel amivel kb 15km/h átlagot tudtam menni de 30km után kifulladtam, lecseréltem egy cross trekkingre Kenzel Distance 200 gyárinál keskenyebb felnivel és gumikkal ezzel vígan elmegyek 100km-t is de 19-20km/h átlaggal, fura érzés amikor elszáguld melettem egy országútis, de megalázó amikor egy MTB is. Ennyire sokat számítana a minőségi kerékpár vagy csak én nem vagyok edzett? Országútival sokkal könnyebb tempót tartani mint egy trekkingel? Az feltünt, hogy hátul sokkal kisebbek a lánckerekek egy országútin mint nekem a trekkingen elől meg sokszor csak egy vagy kettő nagy lánckerék van. Tehát a váltó lenne a fő befolyásoló tényező vagy a kerékpár súlya (enyém 15kg) esetleg a testtartás vagy mindezek egyidejűleg javítanak annyit hogy tartósan akár 25-30km/h átlagot tudnak menni úgy hogy nem is profik csak hobbi kerékpárosok?
Mert akkor az országútit megértem, de hogy MTB mel hogy mennek különösebb erőfeszítés nélkül 25km/h átlagot kerékpáros múlt és edzettség nélkül ez számomra rejtély, igaz elég komoly brinkákkal tehát nem a belépő kategória, de akkir valóban ennyit számít a kerékpár felszereltsége (váltok, agyak, csapágyak, stb.)?
hát a kerékméret sokat számít! a 26 vs 28, 29 sebességben eléggé különbözik.
aztán a gumi sem mindegy. (a minta, gördülési ellenállás, stb)
és az áttétel sem mindegy..
meg a geometria sem mindegy...
meg a súly sem mindegy....
ja és persze a kerékpáros sem mindegy (tömege, edzettsége, állóképessége, stb.
elég soktényezős dolog ez...
a "lánckerék"-ért kapsz plusz pontot! mindenki fogaskeréknek hívja! végre egy ember aki tudja mi a lánckerék! :)
Síkon a tömeg csak a kigyorsításoknál számít igazán.
Ha már haladsz, akkor az aero, a gördülési ellenállás és a rugalmasság számít. Tehát a monti lassú lesz a légellenállás miatt. Minél gyorsabban mész, annál több energiát kell a légellenállás leküzdésére fordítanod. Bár ezt igazán 25 km/h felett fogod érezni.
Ha le tudod zárni a rugós dolgokat, akkor azzal is gyorsabb leszel. De a legtöbb villa így is mozog 1-2 centit, tehát nem lesz olyan merev, mint egy outi. Tapasópedállal egy jobban érződik, mert nem folyamatosan tekersz.
Egy slick külső érezhetően könnyedebben gurul, mint egy bütykös.
Síkon én elmegyek 26-32 km/h között 100 km-t. De tudom is, hogy milyen pulzus és pedálfordulat kell ehhez nekem.
Igen, az országútival lehet a legmagasabb átlagsebességet elérni. A legnagyobb segítség a sebesség növelésben az a gumi lesz, bizonyos sebesség felett pedig az áramvonalasság.
Az áttételek komfortban és a megfelelő fokozat megtalálásában játszanak szererepet. Szóval hogy emelkedőn is feljuss és hogy 40 felett is tudj érdemi erőt kifejteni.
A súly gyorsulás és mászás során fontos. 15kg az szerintem egy trekkingnek sok. Országútik 7-11 KG között vannak szárazon.
Biztos hogy MTB lesz az? Nem valami dual sport, XC esetleg fitness? Sosem láttam MTBkost hosszú távon 25km/h átlagot elérni és olyat sem aki tudta ezt bizonyítani.
Samsung Healther mérek mindent, elég pontos és gravel bringával 30 kilóméteren 24-26os átlagom van.
4!
Egy MTB maratonon, hosszútávon a másodvonal, tehát a kategóriájában top 10-en kívüliek is 18-as átlagot mennek. És ott 80-110 km-re van 2500-3000 méter szint és terep. Tehát síkon nem nagy varázslat a 25 km/h montival sem.
6!
Igen, minden versenynek van eredménye ahol láthatók az idők.
De nagyon sokan használnak Stravát is.
Egy fullra kihegyezet 9kilós xc géppel nem nagy kihivás a 25ös átlag.
Jobb perceimben nekem is megy de edzetlen vagyok ìgy marad 20körüli tempo és átlag.
Virsli gumikon is...ki érti? De 60km után már fáj a sejhajom. Bár tegyük hozzá,hogy szembeszél mit szél! szembeorkán nem sokat segit,hogy javitsak az átlagon.
Igen számit a felszereltség,különben nem lennének hobby és profi gépek.
Amit nem látsz aza a bringás mult,edzettség. Honnan tudod hogy nincs a lábában csak idén 13ezer km. Minden nap teker egy 50est 2óra. Pikk-pakk megvan. A profi tour-osok pihenőnapon is nyomnak 70km-et.
Igen országutival könnyű tempot menni és tartani aszfalton erre vannak. A trekkingekkel meg igazából minden mással ellentétben. Plane treking=csomagos túra. Szóval nem a hasitás szinonimája.
Az áttétel a lánckerekek, a gumi minden sebességet szolgálja.
Montinál is csak épp terepen, és arra is ügyelni kell,hogy kimaradaj az ilusztris KTT-ből. Szóval a bringán elfoglalt pozicio sem mindegy.
@4 Régi kérdés, de aszfalton elérhető a 25-ös átlag montival is,
linkelhetek straváról, ha kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!