Mivel lehet gyorsabbá tenni a kerékpárt?
Először is keskenyebb, nagyobb nyomású slick külsőket használva a gördülési ellenállás jelentősen csökken, ami az adott energiabefektetéssel elérhető sebességre jótékony hatással van. Lehet még variálni az áttételezéssel, pl. a hajtómű illetve a tányérok cseréje trekkingesre (48fogas), az elterjedt 42 fogú XC hajtóművekkel szemben több mint 10%-os áttételnövekedést ad (első váltó cseréje is szükséges lehet). Ha nem használod durvább terepen akkor a teleszkópot merevvillára cserélve a súlycsökkentés mellett a hatékonyság is nő valamelyest. Vagy lehet a beállításokkal variálni, hogy áramvonalasabb testhelyzetet foglalj el (a montizás hőskorában többen használtak hajlított outi kormányt MTB-n, pl. Alison Sydor is ilyen géppel nyert rengeteg versenyt).
Vagy egyszerűen gyorsabban tekersz...
Ja-ja, a súlycsökkentés az egy remek megoldás! 1-2 százezret ráköltesz a könyebb alkatrészekre, hogy az össztömeget csökenthesd 2-3 %-al. Tisztán látható, hogy a hülyének is megéri (ide képzeld a gúny szmájlikat, ha nem érthető)
De ami relatíve olcsó és akár hétfőn megteheted: rakj fel keskenyebb sima gumikat és fújd fel kőkeményre. És tekerj többet, a sültgalamb nem száll le mindenkinek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!