Trekking kerékpár gyorsítás?
Hm, lehet, hogy lehúzzák majd a válaszomat, de azt gondolom, négy dologgal tudsz olcsón gyorsítani.
Az egyik a súlycsökkentés: fölösleges cuccokat leszereled.
A második is részben ilyesmi: a kondíciód javítása. Tehát tekersz. Magasabb pulzustartományban (de még aerob sávban). Esetleg mellé edzőterem, vagy ilyesmi.
A harmadik a gumi: kevésbé bütykös külső, aminek simább a futófelülete (lehet amúgy bütykös, csak akkor inkább mikromintázatú legyen). És itt jön az első dolog, amivel sokan nem értenek egyet: a gumit ne fújd a maximálisan megengedett keménységűre. Van erről egy jó videó a tubán (igaz, angol nyelvű), de az a lényege, hogy a bicaj nem akkor a leggyorsabb, amikor a gumi a maximumra van fújva, hanem amikor azt érzed, hogy simán fut. Nem arról van szó, hogy akkor laposan használd, mert az tényleg nem lesz nyerő. Hanem egyszerűen úgy lődd be a gumi nyomását, hogy tekeréskor a bicaj ne pattogjon a kerekein, és ne is kezdjen el rázni rosszabb aszfalton/földúton. Ez próbálgatással jön össze, minden külsőnél más és más ez az érték (na, és persze számít a bicaj és a bicajos tömege is). Ha sikerül megtalálni ezt a keménységet, akkor ugyan nem fogod "érezni" a sebességet (amit gyakran a rázkódással kapcsol össze a bicajos), de attól még meglesz az (a szél meg a levegő süvítése ebből a szempontból szintén nem tájékoztat jól). A mai gumiknál már nem olyan egyszerű a helyzet, hogy ha slick, akkor az megy, mint a szélvész, ha meg bütykös, akkor tapad és visszafog.
A negyedik dolog a felület (a frontoldal) csökkentése. Ebben talán megint nem értenek egyet sokan, de ha neked kényelmes, húzd hátrább a nyerget (bár azért ennek vannak korlátai), és/vagy a kormányt told lejjebb. Például megfordíthatod a kormányszárat negatív szögbe, kivehetsz pár hézagoló gyűrűt, ha lehetséges. Esetleg használj hosszabb kormányszárat. De ez ne menjen a kényelem rovására. Tehát ne fájjon tekerni, ne zsibbadjon a kezed, ne fájjon a vállad, a karod, a hátad, a nyakad, a térded,
A többi már drágább dolog. Áttétel változtatás, kormánycsere (nem feltétlenül hajlított, lehet valami alternatív is, vagy csak keskenyebb), ha hosszabb távot tekernél nyugisabb úton, akkor könyöklő.
Valóban, trekkinget átalakítani "országútisabbra" nem könnyű, de ne az legyen a szempont, hogy "hogy fog kinézni", mert az igazi bringabolondok ezzel a dologgal már nem foglalkoznak. Ha szétnézel a neten, hihetetlen bringákat látsz, amiket a tulajdonosuk úgy építgetett át, hogy kényelmes/gyors/célszerűbb/akármi legyen neki.
De azért az első dolog mindenképpen az, hogy a bicaj legyen biztonságos. Szóval a biztonságod nem szabad veszélyeztetned.
(Ja, és zárójelben még egy dolog: tartsd tisztán a bicajt, azzal is tudod a hatékonyságodat - és ezzel a sebességedet - növelni.)
11!
Sokan még montinál is azt hiszik, hogy a legkeményebb a leggyorsabb. És tényleg csalóka az érzés, mert aszfalton is a keményebb árződik gyorsabbnak, de nem lineáris az arányosság.
A gumik nyomása tol-ig van,szerintem ez a sima futás beleesik ebbe tartományba.
Bütykös guminál is ez van? Mert van hogy érzem a mintát tekerés közben. És szerintem jobban is megy....kis felületetn érintkezik a surlodás is kisebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!