Milyen biciklit tudtok ajánlani?
Igazából nincs ilyen, hogy egy bringa nem 1 évet, hanem 4et bír ki...
Mint minden mechanikus szerkezet, megfelelő karbantartást igényel, megfelelő kenőanyagokat, megfelelő ápolást, kopóalkatrészek cseréjét igényli, de persze tartós használat mellett, minden alkatrész kopó alkatrész...
Sokan mondják itt, hogy nem lehet bringát venni 150.000 alatt, stb stb... hát kérlekszépen, 15.születésnapomra kaptam egy gyönyörű szürke caprine cherokeet, ez 1999ben volt... akkoriban ez a bringa a maga 23000ft-jével kimondottan drágának tünt, egy atlag ember havi szinten jó esetben keresett 30.000ft-t...
Lényeg a lényeg, ezt a típust a mai napig árulják, kb ugyanazokkal az alkatrészekkel... természetesen ennyi év alatt, az enyémen már szinte minden ki van cserélve, de jelenleg éppen a fiam nyúzza és teszi bele a sokezredik km-eket...
Termeszetesen minél minőségibb alkatrészekből áll egy bringa, jóesetben anál tovább is bítja, de azbis tönkremegy... és bizony egy decathlonos 50.000ft-s mtb is tökéletes arra, hogy az ember elkezdjen tekerni, meg egy 500.000res csodagép is... csakhogy sok esetben, ha az 500ezresen tönlremegy valami, abból a cserealkatrészből pont kapnál 1 decathlonos olcsó gépet...
Nyilván ráteheted az 500ezresre is a pl elromlott váltó helyere a gagyi olcsót, de az már jelentősen ront a felhasználói élményen...
Szoval lényeg a lényeg, megfelelő karbantartás mellett, nem 4 évet bír ki akármelyik bringa, hanem akár 24et is... alap dolgokat pedig meg kell tanulni megbütykölni, különben szar helyzetbe lehet kerülni... nekem pl nemrég volt egy láncszakadásom 90km-re otthonról...
Szerencsére van az alap bringás szerszámkészletemen lánc szétszedő, azzal pillanatok alatt összeraktam annyira, hogy hazáig kibírja.
Nekem van több bringám, van 2országútim, van 26"mtb, 27.5" mtb, 29"mtb, van dirt bringám, de még flatland bmx is...
33 éves vagyok, gyakorlatilag én bringa nyeregbe születtem, legjobban jelenleg most a 29" et szeretem, bár kissé elvesz az élményből, hogy egyszerűen képtelen vagyok vele bunny hoppra... de tényleg, még egy átlagos útpatkánnyi bunnyt sem tudok vele összehozni, ellenben tökön babon át lehet vele menni.
Szóval en azt tanácsolom, ha komolyan gondolod, nézd ki milyen bringát, milyen típust szeretnél, és ténylegesen mire szeretnéd használni, aztán keress belőle egy használtat... majd ha ténylegesen be is tartod és sokat bringázol, akkor szépen lassan fejlesztgesd...
Ha van 150.000red, akkor most nézelődj sokat, ne ugorj bele elsőre a vásárlásba, olvass sokat a különböző típusokról, felhasználási területekről, felhasználói véleményeket keress...
Abba, hogy melyik alkatrész jó, melyik gagyi, hamar bele lehet tanulni, pár nap alatt el lehet odáig jutni, hogy ránézésre meg tudd állapítani mi a jó vétel...
Pl simano alkatrészek kb így néznek ki mtb esetébe sorrendben:
Tourney-altus-acera-alvio-deore-slx-zee-deore xt-saint-xtr-xtr di2
A Tourney a leggagyibb vacak, az xtr pedig a verseny szint...
2 dologra figyelj nagyon bringa választásnál 150.000ig újonnan sajnos kb az acera a max szint, de az már egy erős belépő kategória...
Fontos, hogy rendszerekben kell itt gondolkodni...
Pl ha van egy acera hátsó váltó, de tourney váltókar van hozzá, az fél siker, de szinte biztosan okoz majd kompatibilitási gondokat, azt illik lecserélni egy hozzá való váltókarra...
Minél többféle alkatrész van összedobálva egy bringára, annál inkább az eladhatóságra de a használat rovására megy...
Használt bringáknál, már ki lehet fogni 150 környékén deore és slx alkatrész felszereltséget, persze nem full szetteket, de ilyenkor már gyanúsnak kell lennie, és nagyon meg kell nézni mit veszel és miért adja el az illető...
Használt bringa esetében pedig MINDIG irass adásvételit, anélkül ne hozdd el, nekem mar volt olyan élmenyem, hogy lopott bringát vásároltam és mikor kellett volna, semmivel nem tudtam ezt bizonyítani.
Jó dolog ez a használt bringa, de azt mérlegelni kell, hogy nincs rá semmi garancia, ha valami megkotlik rajta, azt saját zsebből kell megoldani, ahogyan az elállítódott váltó beállíttatását is (ha csak nem ért hozzá a felhasználó maga).
Egy új bicajhoz ellenben jár garancia és a kerékpárboltok sokszor egész csábító szervizcsomag-ajánlatokkal próbálják bevonzani a vevőt, így ha megveszed, az egyszeri kiadás, de utána egy jó darabig nem kell rá költeni. (Nyilván ha elesel és szarrá megy a váltó vagy letörik a fékkar, az más kategória, de én most a normál üzemről beszélek).
Igen, ezért a pénzért újonan általában Turney váltó jár, de azzal vitatkoznék, hogy az a "leggagyibb vacak" lenne. Hobbi szinten szerintem nem szempont, hogy állva tekerve a 10%-os lejtőn is lehessen válatani vele, normál terepviszonyok között viszont teljesen jól lehet vele boldogulni.
Nekem régen volt egy Gepida bringám, amin ugyan Acera váltó volt, de szarul volt beállítva és váltásnál ledobálta a láncot. Na, hát akkor egy jól beállított Turney-vel többre mentem volna.
Nekem kicsit az az érzésem, hogy ha egy kerélpárvásárló a Facebook csoportokra meg a netes tanácsadókra hallgatna, akkor soha nem ülne bringára, mert öt perc alatt bárhol levezetik, hogy félmillió alatt csak széthulló játék vackokat lehet kapni, holott ez nem így van. Akinek nem versenyzésre vagy napi 8 órás edzésre kell a kerékpár, annak a 100 és 200 ezer közötti kínálat bőven tartogat jó vételeket. Valamivel el kell kezdeni és nem feltételnül a legdrágább a legjobb: meg kell tanulni bringázni, aztán ha az ember szintet lép, jöhet a következő bicaj, ott már pontosan meg fogja tudni fogalmazni az igényeit és tud specifikálni.
De annak túl sok értelmét nem látom, hogy mindenki negyed- meg félmillákat költsön bringára, ami aztán a tárolóban végzi, mert nem ülnek rá, mert sok esetben ez történik.
Nekem is volt rosszul beállított valtóm, akkor fogtam a bringát fejtetőre allítottam, fogtam az alap szerszámkészletemet és addig állítgattam amíg tökéletes nem lett... lehet én vagyok rosszul összerakva, de a bicajozáshoz hozzá tartozik számora, hogy a váltót, a fékeket, a hajtásrendszert, gumi ragasztást/cserét, meg tudjam csinállni.
Ezek begyakorlása nélkül, komolyan bringázni... eléggé költséges dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!