Mit tegyek, ha nem nyílik ki az U lakatom és a biciklim oda van zárva vele a tárolóhoz?
Van egy Kryptonite New York Fahgettaboutit U lakatom, amivel lezártam a biciklim egy nagyobb vidéki város vasútállomásán lévő kerékpártárolóba.
A kulcs belemegy a zárba, el is fordul, de az U részét nem tudom leszedni a zárszerkezetről. Ráadasul egy robogó szerűség is ott van a biciklim mellett, amin hangriasztó van, így mikor próbáltam kiszedni a kulcsot (mert az is természetesen beragadt) hozzáért a biciklim a robogóhoz az meg rohadt hangosan vinnyogni kezdett és mindenki engem nézett, hogy biztos lopok. Nagyon kínos volt. Alig bírtam kiszedni a kulcsot a zárból. Lehet, hogy valaki piszkálta már a laktot, és ezért szarakszik (majdnem 20 ezer ft volt ez a szaros lakat és ilyen hulladék).
Nem tudok már mást kitalálni, csak ezt: kinyomtatom az elektronikus számlát a bicikliről arra az esetre, ha rendőrnek meg kéne mutatni. Utána levágom akumulátoros flexel a lakatot (sima fűrésszel meg erővágóval esélytelen).
Vagy hívjak lakatost? Ti mit csinálnátok?
szvsz a rendőrséget azért értesítsd először, hogy mi a helyzet illetve a vasutasokat is hogy az a te cangád ha levágod a lakatot
aztán egy adag csavarlazító lehet, hogy segít
Ezek a lakatok nem örök életűek, sőt meglepően hamar tönkre tudnak menni.
Vagy sikerül kinyitni, vagy levágod, de ha ki is tudod nyitni, nem megbízható, bármikor jarhatsz hasonlóan.
Sokan megveszik (en is mrgvettem)mert a vasat biztonsagosabbnak vélik mint a sodronyt (nem az), aztán kiderült, hogy a zár szerkezetileg gagyi , hamar tönkremegy.
Hát 33 ezer forint egy ilyen lakat, nem szívesen vágnám le ha nem muszáj. A biciklim került 50 ezerbe, szóval majdnem annyiba került a lakat, mint a bicikli.
WD40 sprayt ha belefúfok, akkor azzal nyúszósabbá válhat a tartószerkezet és kinyílhat vele?
Ugyan nem 30 ezres a lakatom, de nálam általában a WD-40 bevált. Bele a kulcslyukba, meg ha lehetséges, akkor konkrétan a zárba is. Egy próbát megér. Nekem télen-tavasszal szokott ilyen gondom lenni, nyilván nem használ a téli nedvesség a bringazárnak.
Az is kérdés, hogy a zár nyelve elfordul-e, vagy csak a kulcs. Mert nem mindegy.
Az U alak egyik vége kicsit kintebb jön, viszont a másik teljesen be van szorulva, és ezáltal a kicsit kintebb jött sem jön ki teljesen. Holnap megpróbálkozok a WD40-el, ha nem válik be, akkor flex-elek. Bár macerás lesz, mert nincs akkus flexem és nincs a közelbe konnektor, szóval hosszabbítóval
kell kivezetem valahonnan az állomásról.
"Ne vágd le, hívj zárszervizest ő bizti ki tudja nyitni."
Kinyit biztosan ki tudja, csak a kérdés lényege az, hogy hogyan?
Használható lesz a zár, vagy mehet a kukába a lakat?
Nekem erre nincs tuti tanácsom, egyszer vásároltam egy U lakatot, ami ránézésre masszívnak tűnt, aztán kiderült róla, hogy a zárszerkezet silány, lágy anyagokból készült, viszonylag rövid használat után kikopott, és valószínűleg deformálódott is.
Enne3k voltak érzékelhető jele, így nem a kerékpárt lezárva romlott el véglegesen, de nem is adtam több ezer forintot egy szakembernek, hogy nyissa ki... nem a kinyitás a lényeg, hanem a további használhatóság, úgy, hogy ne kelljen attól rettegni, hogy mikor krepál be ismét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!