Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mire jó a váltó a bicklin?

Mire jó a váltó a bicklin?

Figyelt kérdés

Jelenleg olyan biciklit használok, amin nincsen.

Viszont látom, hogy sokan gyorsabban tekernek.


A váltó ilyenkor segít kevesebb energiát felhasználva gyorsabban menni?

Vagy csak én vagyok lassú?


(Hollandiában lakom. Emiatt rengeteg a biciklis.)



2019. dec. 1. 13:11
 1/9 anonim válasza:

Képzeld el hogy egy 30 fokos emelkedőn szeretnél felmenni a váltó nélküli bicikliddel. Lehet állva tekernéd, hogy a teljes súlyoddal megtudd mozdítani a biciklit. Melletted a váltós srác meg ülve teker 10-et, amivel mèg csak meg sem erőlteti magát és ott hagy.


Vagy mondjuk egyenes úton tudnál menni gyorsan hosszú távon. Eléred azt a pontot a bicikliddel, hogy már nem gyorsul tovább, de ha lenne rajta váltó csak felraknàd egy fokkal fentebb és mèg mindig gyorsulnàl.

2019. dec. 1. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
azért van, hogy kb ugyanannyi legyen a pedálfordulat vízszintesen és emelkedőn is.
2019. dec. 1. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

És egyenes talajon?

(Se domb, se lejtő nem nagyon van Hollandiában.)

2019. dec. 1. 15:27
 4/9 anonim ***** válasza:
Sebesség miatt , erdőkben is van szint difi , azért keresve találhat ott is bárki dombot .
2019. dec. 1. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Nem fogok azért dombot keresni, hogy kipróbáljam.

Nem sportolni kell, hanem csak közlekedni.

2019. dec. 1. 15:33
 6/9 anonim ***** válasza:

"És egyenes talajon?"


nem emelkedő/lejtőfüggő

Hanem ha neked a 60-as lábfordulat a kellemes akkor azzal tudsz menni 10 km/-h kisebb sebességben, 30-at ha feljebb kapcsolsz.


Ott síkföldén nem is kellene nagyonsok sebesség. Nekem volt 3 sebességes agyváltós bicóm, nagyon szerettem.

1-esben könnyű volt elindulni, 2-esben jó volt lassabb sebességnél városban, 3-asban meg meg lehetett küldeni ahol volt rá lehetőség.


Szerintem bérelj ki 1 órára egy gaváltós biciklit és lehet vissza sem akarod majd adni :)

2019. dec. 1. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Hollandiában nincs sok haszna.

Sajnos te vagy lassu.

Bár az sem mellékes,hogy milyen bringát hajtasz...

egy libakergető sosem lesz gyors,nem is arra tervezték.

Ellenben egy futár ss brigája pont a sebességre van kihegyezve az utcán még éppen használhatóság határán.


A váltó amúgy arra való,hogy a hajtás áttételét változtasd.

Azaz a hegyre is feltudj tekerni,anélkül hogy kiköpnéd a tüdőd és olyan combokat növessz mint egy elefánt.

Illetve s8k talajon is rendesen haladj vele ne pedig pörgess mint egy propeller és győk kettövel gurulj.


Áttetel:

Elöl nagy lánckerék,hátul kicsi=>nehéz tekerés=gyors haladás.

Elöl kicsi lánc kerék,hátul nagy=>könnyü tekerés=lassú haladás ( hegyre felfelé)

A többi is ez, csak változik a tekerés nehézsége illetve ezzel egyenesarányban a haladás sebessége.

2019. dec. 1. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Ez sok dologtól függ. Kerékméret, gumi szélessége és mintája, aerodinamika, az alkatrészek kenése, a váz merevsége, a saját erőd, a váltóval csak ki lehet választani az optimális áttételt ami fontos de csak egy a sok dolog közül.
2019. dec. 2. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
59%

Na, akkor most precízen, mert éppen a lényeget nem írta le senki pontosan.


Az ember lábának az az optimális (akkor tudja a maximális teljesítményt leadni), ha közel állandó fordulatszámon használod. Ha vezettél autót, ott is bizonyára elmondták ugyanezt.


Az, hogy az emelkedőn, síkon, ellenszélben, puha talajon milyen gyorsan tudsz menni, az attól függ, hogy mekkora teljesítményt vagy képes leadni. Ez meghatároz egy maximális sebességet. Utána ehhez kell választani az áttételt, hogy a lábfordulat is a jó tartományba essen. Persze ezt nem gondolja át így az ember, hanem ha túl nehéz hajtani (és emiatt már lassul a lába és lassabb a fordulat, mint az optimális), akkor lejjebb kapcsol, és probléma megoldva. Ugyanígy ha túl könnyű hajtani, és már azért nem tud gyorsítani, mert ugyan ereje még lenne, de a lába nem megy olyan gyorsan, akkor meg feljebb.


A kérdés tehát, hogy különböző helyen, időben mész-e lényegesen különböző sebességgel. Induláskor például kényelmes lehet egy rövidebb fokozat, ugyanígy emelkedőn is, például egy felüljáróra felhajtva, ha domb nincs felétek. Amire esetleg nem gondolsz: ellenszélben ugyanúgy segít a rövid áttétel, mint az emelkedőn. A lejtőkön meg jó a hosszabb, ha száguldozni akarsz, de itt már a felüljáróról lefele túl rövid a táv, hogy számítson.


A lényeg, hogy az ellenszelet fontold meg, vagy próbáld ki, milyen egy kölcsönkért biciklivel kisebb fokozattal megküzdeni vele, és döntsd el, neked megéri-e. Mert ára is van: pénzben is, meg olyan értelemben is, hogy ami nincs, az nem romlik el.

2019. dec. 3. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!