Érdemes pillangóváltókarra váltani?
( Zsozsó, te vagy az? Bocs - biztos nem. :D )
A csere ára a váltókarok ára meg a szerelési munkadíj. Az új váltókhoz adják a bowdenhuzalt és, a bowdenház meg általában maradhat a régi a bicajodon. Egy noname váltóról noname váltóra váltás költsége 5-10e ft között mozog.
A marokváltó az váltókarok AK-47ese. Egyszerű, eltörni lehet, meghibásodni kb. semmi reális esélye. Van, aki kifejezetten szereti, van, aki rühelli. A mai napig gyártják, az igényes verseny modellekért 50-60ezreket kell áldozni. Mármint darabonként - igaz markolatot is adnak hozzá :D
Aki sokat vált odavissza, nem akar meghibásodást, többet vált egyszerre/gyorsan, sárban montizik - ők szokták tipikusan a marokváltókat venni.
A pillangós kényelmesebb lehet, esztétikát rombolja (mert egy külön egységnek látszik, nem "rágyógyul" a markolatra). Váltási sebességben a marokváltó olcsó kiadása is gyorsabb, mint a pillangóé. Pontosságban mindkettő tré - ha olcsó gagyit veszel.
A markolatváltóval két-három baj szokott lenni.
Az egyik, hogy hajlamos ellustulni, ha a bowden úszik a dzsuvában.
A másik, hogy kemény terepen az ugráló kormányt markolva az ember néha akaratlanul elvált.
A harmadik, hogy frekventált, kemény használatnál a tekerhető markolatrészről lekopik a kézhez jól tapadó ricni és cserélni kell, hogy akár sáros tenyérrel is tudjál váltani.
Városi, erdei ösvényes hobbitekergészésnél egyik probléma sem jellemző.
Én spec Y váltókar kedvelő vagyok, de szerintem nálam ez megszokás kérdése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!