Mennyivel lesz könnyebb tekerni, ha egy 50 ezer forintos Montiról átülök egy 250 ezer forintos országúti bringára?
Ennyi sznobizmust, te jó ég!
Az ár csak utalhat a minőségre, de nem azonos vele! Kopott már el alattam 280 ezres új gép egy év alatt és szolgált már egy évig becsülettel egy használt 20 ropis kacat...
Ami számít:
országút 28" kerék, város bőven jó a 26" (sok fékezés és gyorsítás miatt).
Minél könnyebb váz annál gazdaságosabb hajtás sok gyorsítás esetén, ha csak tartani kell a tempót, annyira nem számít, hogy minimum plusz 200 ezret kiadjak érte...
És a beállítások!!! Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az ülésmagasság, kormánymagasság mennyit számít!
A sznoboknak és a lustáknak pedig ott az elektromos. 250-ért már kapsz és azt aztán könnyű hajtani még a legsatnyább emberkének is... Hajrá e-roller, e-bike és szembe szélben még mellettem is úgy húzhatsz el a Népligetben mint a villám, csak hajrá!
Valamelyest nyilvánvalóan könnyebb lesz tekerni, a súlykülönbség miatt. (Feltételezem, hogy legalább kilogrammokban mérhető...).
Rengeteget számít a mozgó alkatrészek minősége is. Gondolok itt a kerékagyakra. Például bárki kipróbálhatja precízen beállított sebességmérőkkel, hogy mondjuk 25 km/h-s sebességről hány méter alatt áll meg két különböző kerékpár tekerés nélkül.
Konkrétan az, hogy "mennyivel könnyebb tekerni" majd akkor derül ki, ha hosszabb távon hasonlítod össze. Rövid távon is kaphatsz valamelyest viszonyítási alapot: Mondjuk 150-200 méteres szakaszon álló helyzetből mekkora sebességekre gyorsulsz fel a különböző kerékpárokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!