Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Egy olcsóbb shimano soraval...

Runca kérdése:

Egy olcsóbb shimano soraval vagy tiagraval szerelt országúti mennyivel gyorsabb mint egy drágább kb 1.5 millás dura ace-el szerelt?

Figyelt kérdés
Például egy 1 órás tekerés során.

2016. febr. 29. 18:51
 1/6 anonim válasza:
Hacsak nem versenyzel, nincs jelentősége.
2016. febr. 29. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Itt csak én nem értem a logikát?

Mi köze van a szett árának a gyorsasághoz?


De ha magát szett súlyát és a gyorsaság közti összefüggést valahogyan fel is vázolhanánk, akkor is, hogyan lehet egy olcsóbb nehezebb szett gyorsabb, mint a könnyebb drágább?

2016. márc. 1. 04:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Igazából nem csak szett dönti el, hogy mennyivel gyorsabb egy bringa. Függ a váz merevsègétől, a karbon minőségétől, hogy mennyire aerodinamikus a kerékpár (ez nem hinnéd de rengeteget számít, ha csak leborotválod a lábad, a specialized szerint 70 mp-vel leszel gyorsabb 40 km-en), a kerekek merevsége és aerodinamikussága is számît, az, hogy kényelmes, passzos e a bringád, hogy te aerodinamikus helyzetben vagy-e, hogy milyen a külső gördülési ellenállási, kicsit a súly is számít, illetve a szett is csak azért fontos, mert egy ulteggrának pl jobbak a csapágyai, jobban forognak mint egy sora. Tehát mint a fogal, mint a csapágyak jobban forognak, ezáltal erőt tudsz spórolni. Egyébként a váltás gyorsasága miatt nem tudsz jelentős előnyre szert tenni, ennek csak a profi mezőnyben van jelentősége.
2016. márc. 1. 05:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Wadmalac ***** válasza:

Szerintem még a súlykülönbség sem számít, ha nem élsportról van szó. Mondjuk a Sora és a Dura-Ace súlykülönbsége kompenzálható egy karbon villa, nyereg, nyeregcső, kormány beszerelésével, és mindez olcsóbb, mint a két szett árkülönbsége.

A váltások pontossága, gyorsasága szól a Dura-Ace mellett. Mármint egy hobbistának és akkor is inkább kényelmi, mint idő szempontból.

Egy touros versenyző egy etapon lehet, hogy több százszor nyúl a váltóhoz, ott még az is számít, mekkora erőt kell a váltókarba tolnia, ebben is jobb a csúcszett (hát még ha egy DI2).


Így a kérdésre nincs pontos válasz. Egy egy órás álladó tempójú sík tekerés esetén az ég egy világon semmi különbség nincs a két szett közt.

Egy változatos, sík, hegyi, szerpentines, szűk kanyaros pályán már valószínűleg mérhető lehet némi eltérés.


Nekem egy '98-as 600 Ultegra szett van, ez valamikori majdnem csúcs kategória volt, a beszerzésénél nem az időnyereség, nem a súly motivált, hanem az, hogy olyan precízen, megbízhatóan és finoman teszi a dolgát, hogy el lehet feledkezni a mögötte rejlő technikáról, a bringa testrészeddé tud válni.

Ez mondjuk egy Sora szettről már csak részben mondható el.


Hogy miért érné meg a Dura-Ace?

Egyetlen ok van rá hobbistának. Az, hogy kipróbálod és utána azt mondod, b....meg, ha megszakadok is, de nekem ilyen kell. :D

2016. márc. 3. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
És miért is pont az olcsóbb lenne a gyorsabb?
2016. máj. 9. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Wadmalac ***** válasza:

"És miért is pont az olcsóbb lenne a gyorsabb?"

tutira elírás, fordítva akarta, ezért úgy is értettük.

2016. máj. 11. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!