Forma 1-es autókat mért kell minden éveben megváltoztatni ennyire?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nem változtatják minden évben..., utoljára 5 éve, 2009-ben volt ilyen, amikor button nyert a brawnnal.
így osztják újra a lapokat. el kellett már venni a redbulltól ezt a behozhatatlan előnyt.
másrészt kellenek az új technológiák/technikák, ami hihetetlen mértékben segíti az utcai autók fejlesztését.
KERS, ERS, turbobenzin
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"turbobenzin" LOL
ilyet írsz és vegyünk komolyan?
Az F1 SPORT, és nem arra való, hogy az utcai autókat fejlesszék. Az a Le Mans :P
Itt valószínűleg vmi meleg greenpeace-es lépett akcióba
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
leszarom komolyan veszel e, de tény hogy a F1-ből számtalan innováiót vettek át az utcai autókba, és jelenlegi újítások egy célja biztosan az utcai autók fejlődésének az elősegítése. pár éven bellül az ERS és a KERS miatt a hybrid autók még durvábbak lesznek. hiába ironizálsz, a benzinturbo a jövő. 100kg/futam. rémlik? fogyasztáscsökkentés. nagyon kis hengerűrtatalomból nagy teljesítmény kevés fogyasztással.
mondok pár dolgot neked, hogy mit vettek át a f1ből
-gumik tartóssága
-féktárcsa
-kipörgésgátló
-"f1" váltó
-üzemanyagspórolás
-aerodinamika
ha véletlenül próbálnád elég hiányos tudásodat bővíteni, akkor ezt nyugodtan nézd végig:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ja és igen,
mi bajod a trubobenzinnel? kérlek meséld el
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"
mondok pár dolgot neked, hogy mit vettek át a f1ből
-gumik tartóssága
-féktárcsa
-kipörgésgátló
-"f1" váltó
-üzemanyagspórolás
-aerodinamika
"
az aerodinamikából minimálisat, a többit mint Le Mans-ból szedték.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"jelenlegi újítások egy célja biztosan az utcai autók fejlődésének az elősegítése"
MIÉRT???? EZ ITT A KÉRDÉS! MIÉRT NEM A JÓVAL ÉLETKÖZELIBB LE MANS-BAN UTCAIAUTÓKÁZNAK???
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. ne írj többet capslockkal
2. mindig is a f1 volt az autósportok királya, az autóipar csúcsa, a huzó ágazat, ahonnan mindig is elindultak ezek a dolgok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
turbós kocsik is benzinnel mennek?
van turbobenzin, meg turbodiesel. nem tudom mi ebben a rossz még mindig.
amúgy 5évvel ezelőtt a turbo sokkal elterjedtebb volt a dízel autókban, mint a benzinesekben
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"f1 volt az autósportok királya, az autóipar csúcsa, a huzó ágazat"
Na látod, ha azt tudom hogy te így gondolod akkor el se kezdek veled vitatkozni:
1. Az F1 SPORT, és nem 'húzóágazat', mint ahogy a biatlon sem a síelés 'húzóágazata'.
2. Az F1 az autóipar csúcsa. Ez igaz, DE ez nem azt jelenti hogy emiatt az utcai autókba kell kerülnie a fejlesztéseknek. Ugyanis az F1 célja a következő "ki tud gyorsabban megtenni 300km-t?",
ellenben az utcai autózás lényege a "jussunk el A-ból B-be olcsón, attól függetlenül, hogy A és B milyen távolságra van".
Rávilágítok máshogy: egy átlag F1-es maximum (ha egész évben ugyanazt a modellt használják) 600x20 km-t, circa 12000-ret tesz meg. (Ezalatt elfogyaszt 20x8 szett gumit, 7 motort, váltót stb.)
Namármost, ezt a sportot próbálják úgy alakítani, hogy spóroljon (LOL) mindennel. Akkor ki jut el leghamarabb a 60 kör végére? Hát ki, hát senki, mert aki túl gyorsan megy az szinte veszít a mai szabályok alatt :P
Ja, és láttál már te Le Mans 24-et?? Mert látom gőzöd sincs arról hogy az mekkora márka, és milyen dicsőség azt megnyerni, meg hogy azok a kocsik mit bírnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!