Bistyák Zoltán kérdése:
A tolókerék és a hozzá tartozó (tolókerekes váltó) miért jobb vagy nem jobb? miért szerelik vele a rally autókat? Miben különbözik? Mi a lényege?
Figyelt kérdés
Én rallyzni szeretnék de még senki sem adta meg erre a választ! :( segítetek?2013. nov. 11. 19:54
1/2 anonim válasza:
A legtöbb autóban nem tolókerekes váltó van, hanem kapcsolókörmös. Pl. Amit úgy hívnak, hogy lada tolókerekes váltó az a kapcsolókörmös.
Úgy működik, hogy a fokozatok fogaskerekei egyenes fogazásúak(nagyobb elő átvitelre alkalmas, mint a gyári ferde fogazású. Ezért van olyan "sírós" hangja)
És egy utcai váltóban szinkronok vannak (ezek lassítják azonos sebességre váltás pillanatában a fogaskerekeket) a kapcsolókörmök pedig egyből "összecsattanak" és nem kell összelassulniuk. Emiatt lehet minél kevesebb idő alatt váltani. Kuplung nélkül lehet fel váltani, vissza is lehet kuplung nélkül, de visszakapcsolásoknál ajánlatos a kuplungra épp egy picit rásimítani.
2/2 A kérdező kommentje:
értem! köszönöm! :)
2014. aug. 30. 00:00
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!