Milyen az a váltó tájfutó verseny?
Ugyanúgy, mint a futásnál, az első csapattag lefutja a pályáját, majd pacsizik a másodikkal a célban, aki szintén lefutja a pályáját, aztán pacsizik a harmadikkal a célban, aki lefutja a pályáját, majd befut a célba (3 fős váltó esetén).
Ja, és jellemzően a normál tájfutó versenyekkel ellentétben tömegrajtos. A piócázások, együtt futások elkerülése miatt pedig motala vagy farstra rendszerű váltók vannak.
A motala az egyszerűbb, ebben az esetben 3 különböző pályát fut a 3 váltótag, de a csapatok nem ugyanabban a sorrendben kapják a pályákat, de nyilván 6-nál több váltó esetén mégiscsak lesz legalább két váltó ugyanazzal a sorrenddel...
A farsta ennél komplikáltabb, pályakombinációk vannak, azaz bizonyos szakaszain a pályának több ellenőrzőpont van, méghozzá annyi, ahány váltó tag van, a pálya során pedig több ilyen szakasz van. Így tetszőlegesen kombinálni lehet a váltók pályáit, és az egyenlő esélyek sem sérülnek, hiszen mivel ugyanannyi ellenőrzőpont van egy kombinációban, mint ahány váltótag, ezért úgy ki lehet osztani, hogy minden váltó minden pontot fogjon.
Például ha a váltó első tagja ABC pályát kapta, a második a BAA-t, akkor ebből egyértelműen következik, hogy a harmadik a CCB-t fogja kapni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!