Kerékpárnál melyik szeleptípus a legjobb, és miért?
1)A bicigliszelep (Dunlop) hazánkban a legrégibb általánosan használt kerékpárszelep (szelepgumis), a régi "csőrös" lábpumpákkal is felfújható.
2)Az un. autószelep előnye, hogy bármely benzinkútnál felfújható vele a kerékpárgumi. Robusztus, sokat kibír, bizonyos kerékpártipusoknál (MTB) éppen ezért a legelterjedtebb.
3) A "szingószelep" valamikor kifejezetten az országúti versenykerékpároknál került bevezetésre (innen is a név) de ma már egyéb gumiméretekhez is alkalmazzák elsősorban a súlymániások illetve a sporthoz kötődők kedvéért. Könnyebb mint az autószelep de érzékenyebb (könnyebben elgörbül, esetleg eltörik) ugyanakkor nagy nyomást is kibír
(12 bar+). Autópumpa alkalmazásához adapterre van szükség + nem árt egy kis rutin.
Ma már a legtöbb pumpa (műhely vagy hordozható) rendelkezik olyan megoldással a csatlakozónál, hogy bármely szeleptipushoz alkalmazható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mivel országútizom, ezért a szignó(presta) szelepet kedvelem, mert nagy nyomást kibír, és nem ereszt le. Ha tudod használni a pumpát, akkor a tüskét sem töröd le. És könnyű. Autószeleppel meg semmire sem mennék, mert benzinkúton nem tudok bele 8 BARt se fújni.
Autószelep montira előnyös, mert azt a 3-4BAR-t amennyi kell bele benzinkúton is fel tudod fújni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!