Mi értelme a tesióráknak Magyarországon?
Szekrényugrás,3-as ugrás,kislabdadobás,tornászgyakorlatok rúdon,és még sorolhatnám,mit csináltatnak,de gondolom sokaknak ismerős.Többségüket a gyerekek nagyrésze meg sem tudja csinálni,veszélyes,lerombolja az önbizalmukat és rohadtul felesleges..többtucatnyi tesióra elment azzal,hogy ültünk és néztük ahogy 2-3 ember kínlódik ezekkel.
Miért nem lehet értelmes dolgokat csinálni?
Húzodzkodás,fekvő,kötélmászás,futás,birkózás..
Ha ezeket csinálnák akkor a sokkal nagyobb haszna lenne és talán nem is keltene akkor pszcihés félelemet a gyerekekben mint egy kivitelezhetetlen szekrényugrás.
6 év tesi alatt kb. semmit sem fejlődtem,csakis a mellette űzött sportok miatt.
De a mostaniaknak már heti 5x kell ezt elszenvedni..
Nem lesz megreformálva a tanterv? Miért kell iylen felesleges dolgokkal elcs*szni az időt,hasznosak helyett?
Mi értelme a szekrényugrásnak?
Nem veszélyes? Szerintd nem veszélyes ha teljes erejéből neki kell futnia,ugrania és a fején átfordulnia? Törött ujjak,és keményebb zúzódások,rándulások egyaránt voltak
A kislabdadobásnál gyakoriak a vállsérülések.3-as ugrásnál bokaszalag.
A birkózás lehet fakultatív.
És persze szerinted minden tanár tornászedző?
az én tesitanárom ilyen szempontból jó arc volt, mindenkinek csak azt kellett csinálnia amit meg szeretett volna, mindig volt választási lehetőség, viszont kibúvó nem volt nála a tesi alól... én imádtam a szekrényugrást, a kötélmászást, így általában ezeket csináltam, de aki szeretett volna rúdon ugribugrizni, vagy bármi mást amire lehetőség volt annak az életben nem kellett szekrényt ugrania... Nálunk még gólyaláb is volt, azzal is szórakoztunk rengeteget...
egy óra nálunk úgy nézett ki, hogy 10perc kegyetlenül fájdalmas "bemelegítés" aztán 20 perc en keresztül mindenki azt gyakorolta amit ő szeretett volna, tehát félig meddig szabad foglalkozás, az utolsó 15 percben pedig tényleges szabad foglalkozás...
Ja azt nem írtam,hogy igazságtalan az osztályzási rendszer.
Ugyanarra az időre kap 5-öst aki évek óta focizik vagy aki még alig sportolt?
Ugyanannyi fekvő az 5-ös egy 50 és egy 70 kilós gyereknek?
hát így az elmondottaid alapján vagy te vagy nagyon puhány, vagy a tesitanárod egy tipikusan rossz tanár, de emiatt nem a tantervet kell hibáztatni...
És lehet, hogy most nem gondolnád, de lehet még olyan élethelyzeted, amikor az fogja megmenteni az életedet, hogy tudsz szekrényt ugrani, vagy, hogy megtanítottak rá hogyan kulcsold a lábadat a kötélre, hogy ne legyen olyan megterhelő rajta lógni...
A birkózás nagyon kevés embernek tetszene. Kötélmászásnál nálunk az volt, hogy fél osztály elsőre felment, aztán fél óráig azt lestük, ahogy a többiek szerencsétlenkednek a lábukkal. Húzódzkodásnál szintén ez lenne, nagyon kevés az ember akinek nem okozna különösebb problémát párat megcsinálni.
Nekünk középsuliban jó tanárunk volt. Elején volt pár kör futás, bemelegítés, aztán lehetett választani: foci, kosár, súlyzós edzés, pingpong, box és volt egy terem külön ilyen szekrényugrásos dolgoknak.
Volt 1-2x kötelezően mindegyikből, de összességében ott volt az ember ahol akart. Osztályzás súlyzós edzésből volt leginkább és testtömeg százalékra volt az osztályzás, de aki focizott vagy pingpongozott az abból is kapott jegyet.
Ő értett hozzá, hogy hogyan kell megszerettetni az emberrel a sportolást.
Az igazságtalan osztályzási rendszerre: ha nem tudsz olyan gyorsan futni, akkor rosszabb jegyet kapsz. Ennyi. Teljesen mindegy, hogy sportolsz-e valamit. Matekból se mondod, hogy aki évek óta matekszakkörre jár, meg 150es IQ-ja van, az ugyanarra kap 5öst. Ha alig sportoltál, akkor nem vagy jó testnevelésből és rosszabb jegyet kapsz. Megbuktatni nem fog.
Középiskola első évében 2est kaptam fekvenyomásból, guggolásból. Nem siránkoztam, mert tudtam, hogy gyenge vagyok. Az ottani heti 2tesi hatására 2év múlva 5ös lett.
Puhány ember?
16 évesen kinyomtam 85 kilót háromszor de 185 centi és 78 kiló voltam.Milyen alapon várják el hogy ugyanannyi időt fussak mint a 65 kilós,175 centis 8 éve focizó osztálytársam?
A kötélmászást pedig a jó gyakorlatokhoz írtam.
Az fogja megmenteni az életemet ha tudom hogyan kell átugrani egy szekrényt dobbantóval közben szaltó? Ennyi erővel azt is taníthatnák hogy kell fáklyát készíteni,falra mászni,nyomokat olvasni az kicsit fontosabb ha erre hivatkozol..
Remélem ezt te sem gondoltad komolyan,komolytalan érvelés..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!