Autóversenyen a pilóta dönti el, hogy milyen gyorsan megy, vagy szólhatnak neki, hogy mikor lépjen oda, mikor bánjon jobban az üzemanyaggal stb?(mobilon vannak autóverseny stratégiai játékok és érdekelne ez a rész mennyire valós)
Hogyne lenne? Elvégre eleve minek lennél főnök, ha nem szólhatnál bele ilyesmibe? :P
Nyilván egy játékban mindent egyedül irányítasz, a valóságban pedig jó pár ember közös munkája mindez. De az, hogy a csapatfőnök beleszólhat abba, mit csináljanak a versenyzői, az elég alap dolog.
Általában előre meg van adva minden. Otthon a gyárban végeznek kismillió számítást, hogy melyik gumin milyen körökkel teljesítik legyorsabban a bő 300km-t. (Aztán ez néha változik, ha beleszól az időjárás, feltartás, SC, VSC...)
Konkrét példa Ausztráliából
Leclerc 22.kör 1.21.4 köridővel, 40. körben 1.21.4 a körideje.
Alonso a futam legelején beáll 1.22.9-re és 15 körrel később 1.23.1-es kört megy.
kijön új gumikért és ugyan azt az 1.22.9-es kört futja. Majd a 40. körben 1.22.7-et ment.
Tehát tudják, hogy milyen köridővel teljesítik a legyorsabban az adott etapot.
Amikor a mérnök beleszól, az azért van, mert borul a bili. Ha úgy látják, hogy sietni kell valaki miatt, akkor kérhetnek 2 tizeddel gyorsabb köröket az előírthoz. Lehet jobban kopik a gumi picit, de a pályapozíció néha értékesebb. Olyan is van, amikor rászólnak a pilótára, hogy ne siessen annyira, tartsa az előírt értéket. Néha ebből kisebb vita is van (Belgiumban és Bakuban is vitázott a mérnökkel).
-Ehhez kapcsolódóan a gumi a keresztirányú mozgástól kopik a legjobban, tehát kanyarkijárat, bejárat. Minden pályán tudják, hogy melyik gumit lesz a legfontosabb életben tartani. Ha valahol a bal hátsó, akkor főleg azokra a kanyarokra kell vigyázni, ahol az kap. Ha a bal első, akkor arra kell vigyázni jobban. Minél tisztábban kell vezetni, minimális kúszással, szóval sodródás nélkül, akkor életben marad a gumi.
Üzemanyag esetén egy F1 autó sosem indul annyi üzemanyaggal, amivel teljesítheti a futamot. 1-2 körrel is (ha nem többel) kevesebb benzin van az autóban. Kisebb súly/kevés benzin=gyorsabb köridő, és a kisebb súly=kevesebb fogyasztás.
A különbözetet a vitorlázással érik el, főleg amikor nehéz az autó, tehát a futam első felében, aztán ha kevés a benzin, mehet tovább a folyamat. Az a lényeg, hogy az egyenes végén és a féktáv között csak gurul az autó gázadás nélkül. Extrém esetben ez lehet 150 méter gurulás is, de lehet csak 50m is, attól függően, mennyire számoltak jól. De ezt is előre tudják a pilóták. Aztán ha a mérnök szól, akkor jön a változtatás, mert vagy van elég benzin és akkor nem kell hosszan gurulni, vagy többet kell spórolni, ez kellemetlen. Ez jó módja a spórolásnak, mert nem vesztenek sok időt, a lendület megoldja azt a 100 métert amit gurulnak.
Nagyon röviden kb ennyi
Beleszolnak.
Sőt mamár be is állitanak menetközben.
Illetve F1 2002 ausztrál nagy díj...
Barichello magabiztos vezetett Schumi előtt, a célegyeneyben pedig fékezett és átadta neki a gyözelmet.
Miért?
Schumi igyis-úgysi nyert mindegy neki +-1futam győzelem,de csapat ak nem. Szoltak neki,hogy hagyja nyerni Schumit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!