Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » 2022 ben vége a forma1ben a...

2022 ben vége a forma1ben a hibrid korszaknak?

Figyelt kérdés
2022. febr. 12. 11:40
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
2 milliárd dollár*
2022. febr. 12. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Itt most nem a motorról volt szó az ugyanaz mint tavaly. Az aero meg egy az egyben indy/F2 kopincs kicsit nagyobb venturikkal. Ebben semmi innovatív meg extrém nincs. Azt hozták át ami máshol évtizedek óta jól működik.
2022. febr. 12. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Ugyan azok a motorszabályok, de nem ugyan az a motor. Sikerült annyi csilliárd pénzből összedobni egy 1000-1050 lóerős motort. Viszont most emelkedik az etanol 10%-ra az üzemanyagban, ez pedig elvesz sok lóerőt. 2022-re olyan motorokat fejlesztettek amikkel visszanyerik az elveszett lóerőket. Két számjegyű értékekről beszélünk, de a világ leghatékonyabb motorjait még hatékonyabbra tervezni kerül annyi pénzbe. Ez pedig eléggé extrém ahhoz, hogy száz millió dollárokba kerüljön.


Az aero nem innovatív. 1980-as években az F1 ugyan ezt a technológiát már alkalmazta, de betiltották. De már írtam, hogy nem megépíteni vagy kitalálni nehéz valamit, hanem kifejleszteni, hogy hatékony legyen. +40 lóerőt fejleszteni drágább, mint egy komplett indycar motor. Ugyan így vannak a leszorítóerővel. Az összes levegőmolekula irányának megtervezése az autón kerül ennyibe. És elég sok lehetőség van őket terelni, mindet meg kell vizsgálni. A hatékonyság a lényeg, ezt nem győzöm hangsúlyozni, és minél kihegyezettebb valami, annál drágább.


De, hogy nagyon leegyszerűsítsem a hasonlatot képzeljünk el 2 embert, egy 150 kilósat és egy 35 kilós anorexiásat. A feladat, hogy mind a ketten 1 kilót fogyjanak. A 35 kilósnak piszkosul meg kell szenvedni érte, mert már a limiten van, a másik csávónak elég, ha átfordul a másik oldalára, és már csak izzadtságból vesztett 3 litert. Az F1 ugyan így szenved minden tizedért, amit még nyernek, az indy és az f2 pedig egy sima kasztni egy faék motorral. A hatékonyság a kulcs, a hatékonyság!

2022. febr. 12. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

13

Lárifári. Az aero faék egyszerű lett erre sem a fia sem a csapatok nem költöttek csilliárdokat. A motor fejlesztés is 95%-ban be van fagyasztva. Minimális lehetőség van, persze erre biztos sokat költenek. Pár éve amikor az indyben engedték a tükrök alakjának a fejlesztését volt csapat aki csak arra elköltött 30 misit, ami ott egy csapat éves költségvetése volt, csak hogy 1-2 ezred előnyük legyen. Ez mindenhol ilyen. Ettől az F1 nem lesz elitebb vagy több. Manapság már csak árnyéka az egykori önmagának.

2022. febr. 12. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Lárifári utána kéne nézni, mielőtt baromságokat írsz. A motorfejlesztés be LESZ tiltva, még nincs. Mindenki teljesen új motort épített.

A fejlesztés pedig nem mindenhol ilyen, mert senkinek nincs pénze minden ilyenre elkölteni egy rakás pénzt. Az F1 az a sport, ahol az autón lévő összes apróságra elköltenek egy rakás pénzt. Ez is be lesz tiltva, a költségcsökkentés miatt. Viszont az elmúlt években extrém mértékű költés volt, hogy kifejlesszék az idei autókat. Innentől kezdve normalizálódnak majd a költségek, de az elmúlt 3 év költekezései meglátszanak majd idén. Mert egy csapat aki 600 millió dollárból épít autót 2000 fős csapattal, előnyt fog élvezni az első években azokkal szemben akik fele annyiból építenek fele emberrel.

Ha annyira egyszerű lenne autót építeni, akkor nem lennének kis csapatok. De ők a bizonyíték, hogy 300 millió dollárból nem lehet autót építeni, de ha van +300 millió dollárod, akkor azt elköltheted egy fél másodperccel jobb autóra, mert több szimulációt végeztél, több emberrel, így hatékonyabb elemeket használhatsz fel. És el is ment röpke 300 millió fél másodpercre.

Erről szólt az F1 eddig, de működött, hiszen ennyi pénz még sosem volt a sportban, ilyen sokat sosem ért még a márka, szóval üzletileg a topon van. Nézettségbe is nagyon erős, hála a netflixnek, már az Amcsi kontinensen is, és van 500 millió állandó rajongó. Mindezt úgy, hogy a legunalmasabb érán vagyunk túl, minimális előzésekkel. Az F1 köszöni szépen jól van, most pedig talán sikerül összhangba hozni a csúcstechnikát és az előzéseket, amik biztos nem lesznek rossz hatással a sportra.

2022. febr. 12. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
uncsi vagy
2022. febr. 12. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Nem is érdekelhet mindenkit a sport technikai része, de azért mégis a rajongók fele az F1-ben nem a versenyzést szereti, hanem azt, hogy ennyire hajszolják a technikát. És talán ez egy pici magyarázat arra is, hogyan lehetséges, hogy egy Hamilton korszak után is hogyan van ennyi F1 rajongó.
2022. febr. 12. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!