Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » 2022 ben vége a forma1ben a...

2022 ben vége a forma1ben a hibrid korszaknak?

Figyelt kérdés
2022. febr. 12. 11:40
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Miért érne véget? Be vagy tépve? Ugyanazzal a motorral mennek mint tavaly.
2022. febr. 12. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
akkor mi az a hatalmas szabáyváltozatatás?
2022. febr. 12. 11:51
 3/17 anonim ***** válasza:

[link]


Szivesen.

2022. febr. 12. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Semmi csak a megszokott bullshit.
2022. febr. 12. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
(mindamellett: nemhogy nincs vege a hibrid korszaknak, de szerintem egyre inkabb a hibridek es elektromos autok fele fog eltolodni)
2022. febr. 12. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
#4: az aerodinamikai valtoztatasok nem epp a bullshit kategoriaja...
2022. febr. 12. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

#6

De az. Kb aerodinamikailag egy F2 autó technológiai színvonalát hozzàk csak minimálisan módosított dimenziókkal. Ezt ultra nagy változásként előadni elég mókás.

2022. febr. 12. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
Ultra nagy változtatás, mivel az F1 történetében először mindent a nulláról úgy terveztek meg, hogy az autók képesek legyenek a versenyzésre. Sok sok ezer szimulációt futtattak le 2017 óta, amit egy normál számítógép 500 év alatt lenne képes lefuttatni. Ha papírra lenne kinyomtatva, 10 millió iratszekrényt töltenének meg a számítások. Az FIA pedig külön létrehozott egy csoportot, akik a szabályok kiskapuit keresik. Matematikailag az eredménye az lett, hogy ha a 2 autó között 15-20m van, akkor a hátul jövő nem 1 tonna leszorítóerőt veszít, hanem csak 150 kilót, ezzel az F1 pedig megoldja azt a problémát, amit azóta tologatnak maguk előtt, mióta vannak szárnyak az autón, mindezt úgy, hogy nem lassulnak az autók. Érdekességképp, az előző generációs autók bőven 4000kg fölött termelték a leszorítóerőt.
2022. febr. 12. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

8

Jah sok milliárdot elköltöttek hogy kijöjjenek egy F2/indycar összvér megoldással. Ha ez tényleg igaz(erősen kétlem) akkor az összes mérnökük lehúzhatja a wc-n a diplomáját.

2022. febr. 12. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Az F2 és az indycar lassú és borzasztóan rossz hatékonysággal mennek. Minden a hatékonyságról szól.

Egy indycar motor nem drága annyira, 2.2L V6 duplaturbós 500-700 lóerő, ki tudja mekkora fogyasztással.

Az F1 motor 1.6L V6 turbó + a hibrid motor. Simán csak az 1.6L motor a hibrid rész nélkül 860 lóerő és a világ leghatékonyabb erőforrásai, az eddigi áruk pedig kb 2000 millió dollár, tehát 2 millió dollár. Mibe sem telne beletenni egy f2/indy szintű motort, de nem erről szól az F1.

Ugyan erről szól az aerodinamika is. Egy elsőszárny kifejlesztése bőven millió dolláros tétel. Azért mert a lehető legtökéletesebb szárnyat tervezik meg, ami kellően hajlékony, mégis van olyan szilárd, hogy elbírja a 800kg leszorítóerőt, és a levegő minden egyes molekuláját oda terelje, ahova annak menni kell. Ennek kell megfizetni az árát és a rengeteg szimulációs órát. Az autó létező összes porcikáját úgy kellett megtervezni, hogy minden egyes levegőmolekula úgy haladjon, hogy az tökéletes legyen, és megtermelje azt a leszorító mennyiséget, amit a fizika törvényei megengednek, és eközben a hátul jövő autóra is jótékony hatással legyen.

Ennek van ekkora ára, ez kerül ennyibe, minden egyes tizedmásodpercért amit nyernek, komolyan meg kell fizetni, ezért gyors az F1, ezért hatékony az F1.

2022. febr. 12. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!