Az nem életkor alapú diszkrimináció, hogy Magyarországon a 65 év felettiek ingyen utaznak, míg a 65 év alattiaknak fizetniük kell az utazásért?
,,Az ingyen utazás azért van, hogy a nyugdíjasok ne szigetelődjenek el teljesen, legalább egymással, vagy ha van, akkor a családjukkal tudják tartani a kapcsolatot."
Igen, akkor az, hogy egymással beszélgessenek csak azért jöhet létre, mert ingyen utazhatnak? Mert nem az utazás a legelsődleges sokaknál, hanem tudjanak trécselni, az utazásra meg mindig kitalálnak valami kifogást. Itt ennyivel olcsóbb ez, ott annyival olcsóbb az. Mert ez itt a probléma, hogy sok nyugdíjasnál csak másodlagos funkció az utazás.
13-as:
Igen, ez a lényeg. Utazzon. Ha utazik, akkor emberek között van, lát helyeket a saját lakásának 500 m-es körzetén kívül is, és akaratlanul is történnek vele dolgok. Otthon viszont nem történik semmi.
És igen, maga az utazás egy nagyon fontos közösségépítő tevékenység. Összeülni a Jutkával a konyhában, és pletykálni a Sarka Katáról - ezt elég hamar megunja az ember. Elkirándulni együtt egy másik városba, ott meginni egy kávét a főtéren, aztán hazavonatozni - egészen más dolog.
,,Igen, ez a lényeg. Utazzon. Ha utazik, akkor emberek között van"
De ahhoz nem kell utaznia, hogy emberek között legyen, csak egymáshoz kellene átjárniuk! Nem érted, hogy ezzel a tömegközlekedést terhelik le és vágják haza anyagilag. Csomó távolsági busz, stb. velük van tele, úgy, hogy a fizetős utasokat kiszorítják, ezzel pénzkiesést okozva a busztársaságoknak. Ezért akarták volna már korlátozni az ingyenes utazást is. Beszélgetni akarnak egymással menjenek át egymáshoz, ne 40-50kilométereket utazgasson ilyen célból. Ezek nem látnak semmit se, mert csak beszélgetnek, utána mikor megfordul a busz sokuk megy vissza egyből. Itt nem 5-10kmes távolságokról beszélünk néha, sokuk Salgótarjánból Miskolcig utazik.
Ugyanúgy a lakóhelye környékén is érnék élményet, de ahhoz már nincs kedvük, hogy kimenjenek együtt sétálni vagy valami.
,,És igen, maga az utazás egy nagyon fontos közösségépítő tevékenység"
Normális szintig, míg a fizetős utasokat ki nem szorítják a tömegközlekedésről.
Vonatra én speciel azért szoktam már át, mert ott sokkal kevesebb volt a nyugdíjas, jobban elfértél és nem az volt, hogy össze vagy préselve még a csuklós buszon is, mert a sok nyugdíjas a banyatankjaikkal befoglal minden helyet, csak azért, hogy pletyizennek a szomszédaikkal.
,,Elkirándulni együtt egy másik városba, ott meginni egy kávét a főtéren, aztán hazavonatozni - egészen más dolog."
Leírtam, normális szintig. De mikor olyan kifogásokat találnak ki, mint ahogy írtam Salgótarjánból majd minden egyes nap elutazik a miskolci nagytescoba, csak azért, mert ott 5Ftval olcsóbb a zsemle és végig pletykálja az utat, kiszorítva ezzel a fizető utasokat már sokszor szószerint nem normális. Kirándulni akar akkor menjen el egy buszos kirándulásra, ne a tömegközlekedést vágja már tönkre.
"Elkirándulni együtt egy másik városba, ott meginni egy kávét a főtéren, aztán hazavonatozni - egészen más dolog"
Annyira bilibe lóg a kezed Istenem... Az átlag nyugdíjasnak nincs erre igénye. Megmondom mire van:
- buszozgatás a gizikével
- orvosnál trécselés
- otthon tévézés
Kávézás, meg egyéb ilyenek... persze :D
"Ahhoz nincs kedvük, hogy lemenjenek sétálni."
Pontosan erről van szó! A környéket már 165 631-szer körbesétálta, amúgy is fáj a lába, a múlt héten esett az eső, biztos sár van, a Mancit különben is utálja, és már a múltkor is - két hónapja - összefutott vele a sarkon...
Nagyon nem egyszerű egy nyűgös öregasszonyt kirobbantani otthonról!
A tömegközlekedést nem tudják anyagilag hazavágni, mert a tömegközlekedés nem a jegyárból él. A kiadásoknak negyede-ötöde jön be jegyárból, a többit az állam fizeti. Ha a reggeli és délutáni csúcsidőben nem lehetne ingyen utazni (ezt tényleg jó lenne bevezetni), akkor a nap többi részében a kapacitás is ott van, gyakorlatilag pénzbe sem kerül.
Egyébként az, hogy "nem normális", mennyit utaznak, szerintem azért tűnik így, mert nem normális, ahányan vannak! A teljes magyar népesség ÖTÖDE!!! nyugdíjas. Ha mindenki ugyanannyit utazna, akkor egy 50 fős buszon átlagosan 10 nyugdíjas lenne. Na ez a baj!
Én továbbra is azt mondom, hogy csúcsidőben tényleg ne, de azon kívül minél többet utaznak, annál jobb. Tökmindegy, ha neki a miskolci Tesco 13 forintos zsömléje kell ahhoz, hogy elinduljon otthonról, akkor menjen Miskolcra. Inkább fizetek neki egy helyet a buszon, mint ápolót és szociális gondozót.
Egyszerű a megoldás, nem kell őket előreengedni meg átadni a helyet, kinyalni a seggüket is, majd csak nem lesz kedvük buszozgatni ha nem tudják végigülni az utat
A szagukról már nem is beszélve
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!