Elmaradt (de nem számlázott? ) szemétdíj fizetési felszólítás mi a teendő?
Héten jött egy sárga csekk 28500-ftról miszerint egy 2441 Ft-ról szóló szemétszedési díj nem lett befizetve. Na most héten fel lett kutatva minden zug hogy hol is lehet ez a számla mert sose jött meg. 11.15-ig kéne rendezni a ~30 ezret.
Neten keresgélve sok hírt találtam a téma kapcsán hogy nagy a káosz a szemétszedés kapcsán mert központosítva lett vagy mi és hogy számlák helyett felszólítások jönnek sok helyen. Mi a teendő ilyen helyzetben? még nem nagyon voltunk ilyen szituban.
A történet jó része hiányzik. Nem a 2. lépcsőben szokott jönni 28 ezres csekk egy 2.441 Ftos elmaradásról. A felszólításokat meg komolyan kell venni, utána kell nézni azonnal, nem várni a sült galambot.
Valószínűleg be kell fizetni, ez van.
Ez nem hiszem hogy ahhoz az ügyhöz lenne kapcsolatos. Azokban a régiókban egyáltalán nem küldtek ki számlákat - a hírek szerint - majd egy éve. Ha neked vannak befizetett számláid az elmúlt hónapokról, akkor nyilván azóta megkaptad és be is fizetted.
Gondolom ha kerestétek, akkor rajta van a felszólításon, hogy mikori a számla. A következő havit nézzétek meg, hogy azon szerepel-e olyan, hogy elmaradás vagy tartozás, ami utalna arra, hogy nem fizettétek be az előzőt. Nálunk is fordult elő olyan, hogy a postás nem rendesen tette a postaládába és nem kaptuk meg a csekket az adott hónapban, mert gondolom elvitte a szél vagy valami, de a következő hónapban látszott, hogy van tartozásunk a szolgáltató felé.
Mitől ilyen nagy a befizetendő összeg? Annyira régi a tartozás, hogy így halmozódott?
Bármi is derül ki, mindenképpen keressétek fel az ügyfélszolgálatot és mutassátok be, hogy sem korábbi felszólításotok nincsen, sem azóta tartozásotok, tehát nem jogos, hogy ennyivel többet kelljen befizetnetek. Próbáljátok meg elmondani, hogy nem a ti hibátok, hogy ennyi ideig nem lett befizetve, mert nem kaptatok értesítést az elmaradásról.
A lényeg, hogy ne dühvel, ne számonkérően menjetek oda, az ügyfélszolgálaton pontosan olyanok dolgoznak, mint te vagy én is vagyunk. Ha kedvesen, udvariasan, segítséget kérve fordul hozzánk valaki, akkor sokkal inkább vagyunk hajlandóak hasonlóképpen mi is viselkedni, mint ahogyan ha valaki támad, akkor visszatámadunk és elzárkózunk a segítségnyújtástól. Tehát kedvesen, de határozottan forduljatok az ügyintézőhöz és kérjétek, hogy valami olyan megoldást találjatok, amivel a tartozást is kifizetitek, van valamennyi késedelmi díj is - hiszen elismeritek, hogy nem lett kifizetve időben, nem is ez ellen akartok fellépni - de ti sem kell hogy jogtalanul olyasmi miatt fizessetek ilyen sokat, ami nem egyedül a ti hibátok, felelősségetek. Pl. kérjétek meg az ügyintézőt, hogy keresse elő nektek annak a számlának a másolatát - elektronikusan ott van a rendszerben - amit akkor nem kaptatok meg (nem feltétlenül a szolgáltató hibájából) és azt a felszólítást, amiben ők figyelmeztetnek titeket az elmaradt befizetésre. Mert kell legyen ilyen ha jól emlékszem max. 3 hónap után.
ha akkor nem tudnak nektek ilyesmit mutatni, akkor már nyugodtabban érvelhettek azzal, hogy ez a felszólítás volt az első amit a cég nektek kiküldött, tehát nem lehet tízszeres a követelésük a befizetés után.
A lényeg: ügyfélszolgálat, udvarias információ és segítségkérés, majd amikor már a kezetekben van az információ, akkor annak megfelelően kérjetek csökkentést, részletfizetést, akármit.
Egy rokonom majd 8 hónapig nem fizetett egy másik szolgáltatónak, még ki is kapcsolták, de neki akkor sem számoltak fel hasonló késedelmi díjat, alig valamennyit tettek rá a tartozására. Ezt jó lenne tudni, hogy miért ilyen nagy az összeg amit követelnek.
+11 ezer Adminisztráció, +15 ezer ügyvédi díj.
Mindjárt töltök fel képeket. (kitakarva személyes dolgok)
Egyetlen konkrét dátum ami szerepel rajta az a június 30. azóta az ügy kapcsán most jön először valami. Az hogy mikori a tartozás nincs feltüntetve, csak az hogy van. Minden számlát időben szoktunk rendezni.
Trollok kíméljenek, megelőző fázis NEM volt, legalábbis amiről mi tudnánk.
Nem véletlenül haszontalanok a válaszaid.
Hiába vársz olyan válaszra, hogy "Nem, nem kell befizetned", mert egyrészt ilyet komoly ember úgyse fog adni, de ha egy troll ezt is íráná, azzal sem mész semmire a való életben.
Üdv
Valaki, aki nem troll, csak te ezt még nem érted.
Ui:
Hogy pontosan miből jött össze a tartozás, azt meg rajtad kívül úgyse tudja itt kideríteni senki, vedd fel a kapcsolatot azzal, aki írt neked, majd ő szépen elmagyarázza, és alátámasztja okiratokkal. (Ha nem tudná, akkro persze nem kéne fizetni, de biztos vagyok benne, hogy tudni fogja.)
Ez érdekes ebben a formában.
Pár kérdést tisztázni kell, mielőtt véleményt mondunk az esetről:
1. Melyik szolgáltatóról van szó? Más is járt így náluk?
2. Küldenek rendszeresen számlát? Havonta fizettek? A 2441 Ft 1 havi díj?
3. Ha igen, mikor lett utoljára fizetve, és mennyi? Ugye megvannak a bnizonylatok (csekkek ellenőrző szelvényei)?
Mert ha rendszeresen fizetve van, ahogy mondod, akkor nem tehetik meg, hogy „régi” tartozást ügyvédnek adjanak ki, mivel az új befizetésekkel elvileg azt renezed először, így folyamatosan új tartozás keletkezne, és nem adhatnák ki végrehajtónak. Innentől, ha csekkekkel igazolod a rendszeres fizetést, akkor a felszólítás költsége őket terheli.
Egyébként el tudom képzelni, hogy egyszerűen nem küldték ki a számlát, bár az ő adminisztrációjukban úgy szerepel, mintha kiküldték volna. Mi is jártunk már így (bár mi nem a szemétdíjjal, hanem a vízszolgáltatóval szoktunk, rendszeresen, mi is csekken fizetnénk, elvileg havonta, de van, hogy 3 hónapig nem jön csekk, aztán egyben kiküldik kamatostul...), bár nekünk sosem kértek még végrehajtást, csupán a felszólítás jött a ki sem küldött számlával kapcsolatban...
Amit tennék (hasonlóan ahhoz, ahogy a 3-as írja):
1. Menj be az ügyfélszolgálatra minél előbb. Vázold a helyzetet. Legyél udvarias.
2. Vidd magaddal az elmúlt időszakban (akár évek, ha megvan) befizetett összes bizonylatot és/vagy azok másolatát (de az eredetit semmiképp ne hagyd náluk, ha nagyon kérik, meg lehet mutatni, de ne hagyd ott, mert ez az egyetlen esélyed bizonyítani az igazadat!), és mondd, hogy márpedig te befizetted. Ha pár hónapon belül fizettél nekik legalább 2441 Ft-ot (gyanítom, igen, mivel rendszeresen fizeted, és ez 1 havi díjnak néz ki), máris nem mondhatják, hogy régi a tartozás... Ez esetben nem jogos, hogy ügyvéddel szólítanak fel, mivel te már korábban rendezted a régi tartozást. Ha el is vagy szerintük maradva 1 havi díjjal, akkor meg havonta új tartozás keletkezik, amit nem lehetne még kiadni végrehajtásra, mivel többszöri felszólítást kell küldeniük, mielőtt kiadják végrehajtónak. És, mivel ezt nem tették, így az ő dolguk kifizetni a végrehajtó, illetve az ügyvéd költségeit, neked csak az 1 havi „elmaradást” kell (már ha tényleg van elmaradás, ez a bizonylatokból fog kiderülni).
3. Ha az előző nem eredményes, békéltető testülethez is lehet fordulni a problkéma részletes ismertetésével és a befizetéseket igazoló dokumentácuóval.
4. Ha nem lehet békés úton rendezni, akkor össze kell állni olyanokkal, akik hasonlóan jártak, és együtt perelni a szolgáltatót. Egyedül viszont ne pereld, mert nem biztos, hogy te nyersz, még akkor sem, ha igazad van (csoportosan nagyobb az esély, meg negatív eredmény esetén sem akkora a perköltség). Sajnos a törvények egyértelműen a szolgáltatónak kedveznek, akkor is, ha egyértelműen nincs igaza.
Mással is előfordult egyébként ilyesmi:
A 2-3. linkelt esetek azért mások kicsit, mert a te esetedben (vagy mint az 1. linken is), mert nálad elvileg nem merül fel, hogy rossz címre küldjék az eredeti számlát, illetve a végrehajtás kiadása előtti figyelmeztető felszólítást, hacsak nem hanyagságból vagy szándékosan... Kivéve, ha másik címre lenne a „tartozás”, de akkor meg az ügyvédi felszólítást is oda kellett volna küldeni. De ha vannak befizetett csekkeid a közelmúltból, azzal bizonyíthatod, hogy te becsületesen fizetted a díjat.
Remélem, megvannak a bizonylatok, akkor van esély, hogy ne kelljen kifizetni a plusz 25000 Ft-ot. Egyébként nehéz lesz, mert sajnos a magyar törvények a szolgáltatónak irreálisan kedveznek, mivel pl. nem előírás, hogy a felszólítást ajánlott, tértivevényes levéllel küldje a szolgáltató (pedig a végrehajtóhoz fordulás előtt az lenne a minimum!, így a szolgáltató valóban tudná bizonyítani, hogy küldött neked levelet, és te átvetted-e). Jelen törvények szerint meg 5 napon belül „kézbesítettnek kell tekinteni”, és innentől nem az ő dolguk annak bizonyítása, hogy kiküldték, és te átvetted, hanem neked kellene bizonyítani, hogy nem jött meg, ami lehetetlen. Pedig attól, hogy az ő nyilvántartásukban az szerepel, hogy kiküldték, még nem következik, hogy tényleg. És nem is tudják bizonyítani ajánlószelvény hiányában. És az az elszomorító, hogy a jelenleg hatályos törvények szerint nem kötelesek rá. De ugye az „elmúttnyóccév”.
#2,6,8,9:
Fő a jóhiszeműség...
Ráadásul valószínűleg nincs igazad. Úgy csinálsz, mintha kis országunkban nem fordulna elő gyakran, hogy a szolgáltató „elfelejti” kiküldeni a csekket, és aztán más kamatostul jön az első csekk is; vagy hogy rögtön az ügyvédi felszólítás jön a parkolási díj vagy autópályadíj elmaradásáról, anélkül, hogy előtte bármit küldtek volna... Próbálkoznak, mert a törvények hibái miatt megtehetik.
Azért is érdekes a jelen eset, mivel itt nyilvánvalóan nem halmozott elmaradásról van szó, mivel az eredeti összeg gyanúsan 1 havi díjnak tűnik. Viszont ha rendszeresen fizetett a kérdező, nem jogos kiadni végrehatónak, még akkor sem, ha az ő nyilvántartásuk szerint „folyamatosan” tartozik 1 hónappal. Ha viszont többel tartozna, akkor nem 2441 Ft lenne a végrehajtónak kiadott összeg. Innentől inkább a kérdezőnek hiszek azzal szemben, amit te vizionálsz rosszindulatúan.
Az a baj, hogy te nem segíteni jöttél, hanem fölényeskedni és okoskodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!