Ha átver egy webáruház, mit tudok tenni? Vissza tudom szerezni a pénzemet?
Rendeltem majdnem 45 ezer ft-ért az emagról egy összecsukható biciklit. De az emag több céggel áll kapcsolatban, és kvái csak egy közvetítő az eladó cég és a vásárló között. Aztán az emagon másnap visszamondtam a rendelést, írta is az emag hogy sikeres volt a lemondás, továbbították a kérésemet a pertnerük felé, ekkor még nem írta a rendszer hogy postázták volna. Inkább a dechatlonból rendeltem egy másikat terméket. 2 nap múlva jött a futár. Kérdeztem még a futárt telefonba, hogy a Dechatlonost hozza-e, és nem mondta hogy nem azt. Erre mikor átvettem és kifizettem (sötét van a lépcsőházban mert panelba lakok). Csak utána láttam, hogy az emagos rendelést hozták ki, amit visszmondtam, én hülye meg nem néztem meg, hogy melyiket is hozza ki (ugyanannyi az ára mind2-nek). Kipróbáltam a biciklit, de nem tetszett.
Itt kezdett gyanús lenni az egész, mert nem küldtek számlát, se garanciajegyet, semmi papírt nem adtak, hogy kifizettem (DPD futár hozta egyébként).
Na most ez a cég a Vardex Invest Kft. ami az emagon hírdeti a termékeit, de van saját webshopja is akciobazar.net néven.
Mikor rákerestem a cégre szinte csak negatív véleményeket lehet róluk olvasni google véleményekben, arukereso.hu és argep.hu véleményekben is. Sokan írják, hogy nem azt küldik amit hírdetnek, meg használt kínai silány minőségű, átverik az embereket.
De ami a legfontosabb, hogy hiába postázzuk vissza a termékeket, a pénzt nem fizetik vissza. Küldtem nekik egy emailt, hogy el szeretnék állni a vásárlástól. Utána felhívtam őket és beszéltem az ügyfélszolgálatos csajjal, és felvettem egy androidos hangrögzítő alkalmazással a beszélgetésünket, és megígérte, hogy ha visszapostázom nekik, akkor visszaküldik a pénzt rózsaszín csekken. Ezt emailbe is leírta nekem. Elküldtem nekik emailbe a bizonylatot a postai feladásról. Viszont a teljes nevüket se tudom, akikkel leveleztem mert csak a keresztnevükkel írták alá az emailt a végén. Nagyon gyanús nekem ez.
Mivel kb az értékelések 95% negatív róluk, mit tudok tenni, ha mégsem érkezik meg a pénz? Ha nem veszik át a csomagot, vagy ha átveszik de mégsem fizetnek? Számlát se, garancialevelet, semmit nem küldtek a termékkel.
Megvan minden email bizonyítékként, illetve a telefonos hangfelvétel, a postai bizonylat is. Van esélyem, hogy visszakapjam a pénzem? Ha nem hova tudok fordulni? Akik írták a negatív vélemémyt hogy nem kapták vissza a pénzt, a fogyasztóvédelemhez fordultak, de azóta is üzemel ez a kft és úgy látszik nem történt semmi.
Uh ez a gruppis csoport!
Félemetes cégcsoport. Szervezetten űzik az átverést. Egy egész cég erdő van. Az egyik elad, a másik számláz, a harmadik hírdet, a negyedik visszaveszi.
Ahogy írtad az ügyfélszolgálaton mindenféle álnéven írogatnak.
Nekem visszaküldték a pénzt, de hosszas folyamat volt.
A számlát is hetek múlva kaptam emailben.
Elképzelhetetlen számomra, hogy hogyan működhet ilyen szervezet Magyarországon.
Szerencsére nem volt még dolgom velük, de járd végig a részedről elvárható utat és ha nem jársz sikerrel, akkor Fogyasztóvédelem.
Mást nem tudsz tenni.
A fogyasztóvédelem jelenleg a járási és kerületi kormányhivatalok feladata, ott kell bejelentést tenni. (A neten azt írják, semmi hasznosat nem tesznek, hanem lerázzák a panaszkodókat, nekem saját tapasztalatom nincs.)
Amúgy meg, utolsó lépésként, polgári pert lehet indítani a cég ellen, a termék árára és a perköltségre vonatkozóan.
Elsőnek, persze, meg kell fenyegetni őket, hátha ez használ.
A csomagküldés díját alapesetben nem kellene visszafizetniük, de mivel te visszamondtad a rendelést, így vissza lehetne perelni azt is, hiába, hogy a te bűnöd, hogy átvetted. (Tisztességes webshopok ezt balhé nélkül is visszafizetik ilyen esetben, ha kéred.)
Folyamatossan nyomjad nekik emailt, hogy elálási jog és számla hiány.
Legvégső esetben békéltető testület!
Számla elektronikus
Ha nem kapod vissza a pénzed, kártyás fizezés esetén banki chargeback
Végső esetben fizetési meghagyás
Miután visszapostáztam és átvették a csomagot, nem válaszolnak az emailemre se. A korábbi emailekben sem teljes névvel írták alá az emailt a végén, hanem csak keresztnévvel. Újabb fórumra találtam, ahol szintén senkinek nem fizették vissza a pénzét: [link] Ezért megfenyegettem Őket emailben. Minden amit írtam nekik igaz, az igaz! Ezt írtam nekik, mit gondoltok róla?
-----
Továbbra is várom a pénzemet, és a választ, hogy mikor is kapom vissza. Nagyon úgy érzem, hogy át lettem verve, és ellopták a pénzemet. Ha visszapostáztam a csomagot, akkor úgy gondolják már nem is kell visszafizetni a pénzem, se válaszolni és el van rendeződve minden? Majd elfelejtődik magától? Összesen 48 ezret költöttem magukra, ez kicsit sok ahhoz, hogy csak úgy annyiban hagyjam, és nem is fogom. Rátaláltam néhány igen érdekes fórumra és facebook csoportra, ahol szintén Önök által megkárosított személyek vannak. Amennyiben nem kapom meg a pénzemet a mai naptól számított 14 napon belül (a törvény szerint ennyi időn belül vissza kell fizetniük ha átvették a csomagot), kénytelen leszek feljelentést tenni a rendőrségen és a fogyasztóvédelemnél, és a NAV-nál. És mivel ez a sok megkárosított is megteszi ezt, nem fogják megúszni, hogy nem hajlandóak visszaadni a vételárat és még válaszra sem méltatnak. A fogyasztóvédelem nem fogja tétlenül nézni a csoportos bejelentéseket, szóval igen nagy bírságra számíthatnak. Ráadásul igen nagy pechük is van, mivel édesapám az xy televízió főszerkesztője (xy helyére írtam a tv csatornát) (x s a neve (x helyére írtam a nevét) nézzen csak utána, korábban szintén főszerkesztő volt fogyasztóvédelmi műsoroknál például a TV ügyvédje című műsorban, szóval van némi tapasztalata hogyan is kell elbánni egy átverős, meglopós céggel. Vannak kollégái az M1-nél (Kosár című műsor) és a HírTV-nél is (Panaszkönyv című műsor), ha nagyon ragaszkodnak hozzá elintézzük, hogy bekerüljenek ezeken a csatornákon lévő fogyasztóvédelmi műsorokba, hagy ismerjék meg Önöket jó kis negatív reklámmal. Az eMaggal is felvettük a kapcsolatot, és tájékoztattuk a helyzetről, és Ők is maximálisan velünk, fogyasztókkal vannak, és fognak is Önöknek felszólító üzeneteket írni, hogy rendezzék a tartozásukat, mert ha nem rendeződik az ügy, akkor én nem lepődnék meg az Önök helyében, ha nem tudnának többet az emagon hirdetni. Mert egy tisztességes cég mint az Emag nem kockáztatja meg a jó hírnevét egy ilyen simlis cég miatt, mint a Vardex. Nem is beszélve arról, hogy se garanciajegyet, se számlát nem küldtek, szóval a NAV is biztos örülne egy bejelentésnek. Pénzügyi békéltetőtestülettel is felveszem a kapcsolatot, és így vagy úgy, de vissza fogom szerezni a pénzt. Jó lenne mind ezt elkerülni. Még a szállítási díjat sem kérem vissza, de a termék árát (45 000 ft) juttassák el hozzám a törvényben előírt 14 napon belül, vagy én és a rengeteg károsult a facebook csoportokban és a fórumokon csoportosan fogjuk megtenni a feljelentéseket, és ennyi bejelentést már nem fognak megúszni. Ja és a vezetéknevük is ki fog derülni az eljárások miatt, és nyilvánosságra lesz hozva, hiába rejtegetik. Mindenki meg fogja tudni kik is állnak az ilyen simlis tolvaj csaló átverős cég(ek) mögött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!