Ingatlan vásárlásnál az óraállásokat hogyan kell illetve hogyan szokás rögzíteni?
Van hivatalos formája vagy elegendő egy A4-es lap amit mindketten aláírunk?
Lehet vagy kell is a szerződés hátuljára írni?
Mit fogadnak el a szolgáltatók az átíráshoz? (Természetesen a szerződés mellett!)
Hogy szokták ezt csinálni?
Most vettem először ingatlant.
Köszi a válaszokat.
Mi vettünk egy fehér lapot, aztán ráírtuk, hogy x, mint vevő illetve y mint eladó , közösen megallapitjak, h xy nap, órakor és perckor az alábbi közművek óraállása az xy szám alatt található ingatlanban.
Aztán itt tételesen felsoroltuk.
Plusz lett készítve fénykép is, de az nem lett csatolva.
Pesten nem szóltak érte.
Nálunk az adásvételi utolsó bekezdésében beírta az ügyvéd az óraállásokat, két aláírás, ügyvédi pecsét és mindenhol elfogadták.
De ha nem együtt intézitek az eladóval, hanem csak te egyedül fogod átíratni, akkor kell mindkettőtök aláírása és két tanú. Ebben a jegyzőkönyvben (mert ez a neve) a fogyasztásmérők számát is fel kell tüntetni.
Tudom, eső után köpönyeg, de választhattál volna normális ügyvédet, aki minimum felvilágosít erről. Nekem szerencsém volt, a lakásom vevője hozott egy olyan tiptop ügyvédet, aki házhoz jött szerződést írni, amit előzetesen megküldött átnézésre, és küldött nekünk biankó birtokba vételi jegyzőkönyvet is, amibe már csak a személyes adatokat és az óraállásokat kellett beírni. Mindezt fél százalékért.
Ezek után evidensen őt kértem meg a megvásárolandó lakás szerződésének megkötéséhez is...
Szóval: kérdezd meg az ügyvédedet; és ha van nyomtatványa, kérj tőle egyet. Ha nincs, próbálj keresni a neten.
A szerződés hátuljára nem írunk.
Nekem az összes szolgáltató elfogadta ezt a jegyzőkönyvet; de pl. az ELMŰ-nél volt előttem olyan ügyfél, akinek nem volt birtokbaadásija, és egy külön nyomtatvány adtak neki.
Ja, remélem, a nullás igazolásokat minden szolgáltatótól kikérte az eladó; nekünk a szerződésben is rögzítve volt, hogy az eladó bemutatta ezeket.
Nagyon köszi az eddigi válaszokat.
(Ügyvédnek is írtam a múlt héten e-mailt még nem válaszolt. Lehet nyaral.)
Tul. képp ma csináltuk meg az átadást.
A4-es lapra kézzel leírtam kb ahogy 1-es javasolta, az órák számával együtt. Dátumozva aláírva.
Ismerősöm is nem rég vett lakást nála is csak ennyi volt.
A héten bemegyek a szolgáltatókhoz. Ezzel és a szerződéssel.
Ha nem elegendő vagy van hátralék akkor szólok az eladónak.
Majd írok tájékoztatást is. :)
Istenem...
Eagle, te kb. olyan régi gyakoris vagy, mint én, akkor miért nem kérdeztél hamarabb? :D
Nemrég még lakásbérléssel kapcsolatban írtál ki kérdést, pedig akkor már EZT kellett volna. :P
No, mindegy most már, szerintem jó lesz, amit csináltatok. Viszont a leírásodból az jön le, hogy nem voltak meg a nullás igazolások - szerintem felejtsd el azt az ügyvédet, egy inkompetens, trehány nemmmondommegmi...
Azt elfelejtettem írni, hogy az én ügyvédem még a földhivatali eljárást is elintézte, oda se nekem kellett bemenni, és csak a hivatalos illetéket kellett kifizetnem, ezért nem kért pluszpénzt, benne volt a fél százalékban. Mint ahogy a NAV-ügyintézés is (ugyanis be kell jelenteni a vásárlást az illeték megállapítása miatt).
Nem merek belegondolni, hogy milyen szerződést írhatott... :(
Egyébként az eladó is köteles bejelenteni az eladást minden szolgáltatónál, de ez már nem a te dolgod.
Na, majd írj. :)
Nem rossz az ügyvédem. Jó szerződést írt, segítőkész volt.
Én írtam rá későn (Csütörtökön.), ez az én saram.
Még szép, hogy "segítőkész", nem kevés pénzt keresnek az ügyvédek egy-egy ilyen szerződésen.
És gondolom, csütörtökön már nem a szerződés miatt kerested őt, hanem a birtokbaadási miatt. - Na, ezért nem értek egyet veled abban, hogy "jó" ügyvéd lenne. Nem előrelátó/rutinos, vagy egyszerűen csak úgy van vele, hogy az ügyfelek szerződéskötés miatt keresik, azt ő megcsinálja, a többi meg már az ügyfél dolga, találja ki magától, hogy mit kell, és csinálja is ő...
Biztos uncsi, hogy megint az én ügyvédemet fogom dicsérni, de összefoglalom, hogy lásd a különbséget:
1. Megkereséskor elkéri a szerződő felek összes szükséges adatát (személyi számtól kezdve az adószámig mindent), ill. az ingatlan adatait (terület, helyrajzi szám, cím).
2. Tisztázza a fizetési határidőket és összegeket: volt-e előleg/foglaló, mikor és mennyi; mennyit fizet a vevő a szerződéskötéskor vagy az attól számított x napon belül, és milyen módon (átutalás vagy kp - ez utóbbit nem szokta javasolni); ha még marad fenn valamennyi, akkor azt mikor és hogyan fizeti meg a vevő (nálunk például a birtokba lépés napjára hagytunk pár százezer forintokat készpénzes fizetéssel, mind az eladáskor, mind a vételkor).
3. Mindezek az adatok és megállapodások bekerülnek a mintába, amit ELŐZETESEN megküld emailben. - Így előre át lehet olvasni, hogy minden stimmel-e.
(Nálunk az is bekerült a szerződésbe, hogy az előző lakásomat mikor és mennyiért adtam el, pontos adatokkal.)
4. Jelzi, hogy minden egyes szolgáltatótól ki kell kérni a nullás igazolásokat. Ezek megléte is bekerül a szerződés szövegébe (persze amellett, hogy a lakással kapcsolatban semmilyen más tartozás sem áll fenn, jelzálogjoga nincs senkinek stb., tehát a szokásos szövegeken felül).
5. Az Energiatanúsítvány száma is bekerül a szerződésbe. (Energiatanúsítvány pár éve lett kötelező eladás előtt.)
6. Megküldi emailben a Birtokbaadási jegyzőkönyvet is már ELŐRE, külön kérés nélkül, tehát ez is rendelkezésre áll már a szerződés megkötése előtt. Elméletileg simán lehet a két időpont azonos is, mondjuk délelőtt szerződéskötés, délután meg már kulcsátadás... És akkor jó, ha megvan már a papír. (Ezt nekünk biankóban küldte, tehát formanyomtatványként, csak az adatokat kellett kézzel beírni a birtokba lépés napján.)
7. A megbeszélt napon házhoz érkezés előtt lekéri a Földhivatalból a tulajdoni lapot ellenőrzés céljából.
8. Az átnézett, esetlegesen javított vagy módosított szerződést még a helyszínen is lehet variálni, ha szükséges. Amikor minden rendben, akkor aláírás, pecsétek stb.
9. Elintézi az ügyfél helyett a kötelezőket: adásvétel bejelentése a Földhivatalnak és a NAV-nak.
Tehát MINDENRŐL tájékoztat előzetesen, és nyomtatványt is ad. Nem az ügyfeleknek kell kérdezősködni fűtől-fától már a szerződéskötés után, hogy van-e valami teendő még (pl. a bejelentési kötelezettség teljesítése), ill. hogy mit hogyan kell csinálni, hogyan szabályos a jegyzőkönyv stb.
És mindezt nehogy magadra vedd, egyáltalán nem gondolom, hogy a te hibád lenne, hogy az ügyvéded nem ilyen körültekintő és alapos. Nekem egyszerűen szerencsém volt, hogy az én vevőm őt hozta, mint már említettem, így nemhogy nem kellett ügyvéd után futkorásznom, hanem "tálcán átnyújtva kaptam" egy PROFIt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!