Ha jogosítvány nélkül vezetek többször is akkor mikor ültetnek a sittre?
Régóta szeretnék jogosítványt csak van egy kis bökkenője a dolognak mégpedig az, hogy elsősegély tanfolyamtól félek nem vagyok képes figyelni ha balesetről vagy sérülésről beszélnek olyankor hányingerem van, sőt volt olyan, hogy suliba vérzett a osztálytárs keze és én rókáztam majd eszméletemet vesztettem kis időre. Szóval félek a vértől és bármi sérüléstől. ez ami megakadályozza,hogy legyen jogosítványom hisz ez is követelmény. Arra gondoltam, hogy vezetek persze közlekedés szabályait betartva.
Ha elkap a rendőr akkor tudom, 2 évre eltilt de ha utána is vezetek akkor már hűvösre tesznek?
nem sittelnek le,kivéve ha elcsapsz valakit.azt javaslom hogy járj közúti elsősegélynyújtó tanfolyamra még mielőtt beiratkoznál egy autósiskolába.ott nincs vér csak elméletben.ha rosszul is leszel párszor akkor valószínű hogy megsajnálnak és megkapod az igazolást(vagy nagyon lájtos vizsgád lesz pl. újraélesztés menete és kész-átmentél.)
utána kezdheted a jogsik levadászását,sok sikert :)
Mekkora fas*z vagy, már megbocsáss.
A vezetéshez megtanulandó dolgok közül az elsősegély meg a baleseti részek a minimálisak.
Ha elkap a rendőr, jogsi nélkül, de minden más rendben van, akkor lehet egy felfüggesztettel megúszod.
De viszont ha egyéb bajok is vannak, pl. ittas is vagy, akkor már valóban betesznek a kóterbe.
És akkor csodálkoznak az emberek, hogy mennyi a baleset mikor ennyi hülye van az utakon...
Szerinted kérdező a kresz vizsga meg a kötelező 30 óra oktatás viccnek van? Én is tudtam már vezetni mikor elkezdtem a jogsit, de rohadtul nem ugyan az a városban közlekedni, mint a határban a földúton! Az elsősegély vizsgán semmi vér nincs, egy kis elmélet, újraélesztés, meg egymás kezét bekötözitek és kész.
Ez aztán marha jó. De ha eléd tennék egy forgalmi ábrát, kíváncsi vagyok, tudnád-e hogy mi a helyes áthaladási sorrend, és hogy miért. Vagy tudod-e alkalmazni a jobbkézszabályt, kanyarodási szabályt stb. Mert ezek nélkül már az első útkereszteződésben akkora balesetet okozol, mint annak a rendje.
Vagy tudnád-e, hogy mit kell csinálni, ha felgyullad az olajnyomást jelző piros lámpa? Egyáltalán honnan tudod, hogy az melyik, ha meg sem tanulod?
De az sem mindegy, hogy nappali menetjelző lámpát, vagy tompított fényszórót használsz, ezeket is meg kell tanulni.
Nem véletlenül van az elméleti és gyakorlati képzés, amit én itt leírtam az csak néhány dolog volt, amit vezetés közben tudni kell.
Aztán meg a kuplungkezelés sem olyan egyszerű, mint elsőnek tűnik. Az sem annyiból áll, hogy benyomod, és váltasz, és kész, hanem tudni kell tartani a fogásponton. Szerinted ez oktatás nélkül hogy fog menni?
És akkor még nem is beszéltünk olyanokról, hogy mit kell tenni ha télen esetleg megcsúszik az autó a jeges úton. Hát elárulom, hogy nem beletaposni a fékbe teljes erőből, mert úgy kicsúszol az útról, mint annak a rendje...
Szóval szerintem csináld meg azt az elsősegélyt, ott nem lesz vér, aztán meg tedd le szépen a kreszt, és utána meg mehetsz vezetni. És akkor majd megtanulod azokat a dolgokat, amiket itt felsoroltam, meg még amit kell. De ne játssz se mások életével, se a magadét ne tedd kockára. Arról nem is beszélve, hogy képzés nélkül biztos nem hallasz majd a defenzív vezetésről, pedig az akár az életedet is megmentheti bizonyos szituációkban.
Oktatás nem azért kell, hogy menjünk előre, és nyomjuk a gázt. Azt bárki tudja csinálni. De lassan menni, haladni a forgalommal, bevenni egy kanyart, tudni hogy mikor kell fékezned, hogy mikor adhatsz gázt, és hogy automatikussá váljon a pedálkezelés, meg hogy pontosan tudd, mikor mit kell csinálnod - na ehhez kell a képzés.
És még valami, aztán lezárom mert rövid lesz. Apámnak egyszer volt egy csúnya megcsúszása, amikor ráment egy jégátfolyásra. Több éves rutin volt benne, és sokáig gyakorolt tanpályán (igaz nem a jogsi megszerzésének részeként) speciális vészhelyzeteket. Az egész szituáció pár másodperc volt, de ne tudd meg mennyit játszott ennyi idő alatt a kuplunggal, fékkel, gázzal. És egyenesbe állította az autót. Maradjunk annyiban, hogy ha ott akkor nem tudta volna, hogy pontosan mit kell csinálni, és nem reflexből cselekedett volna (amiben benne van a teljes képzés és a több éves rutin), akkor ma már nem tudnék beszélgetni vele... Gyakorlatilag megúszott egy balesetet. Na, ezt te tuti nem csinálnád utána nulla képzés nélkül.
A vezetés nem játék, ha egyszer egy gépjárművet akarsz irányítani, akkor tanuld is meg, hogy hogy kell. Ez nem olyan mint amikor PS-en benyomod a Need for Speedet és csak játszol a kontrollerrel. Attól azért jóval bonyolultabb dolog.
Most mit írhatnék? Igazatok van. Műszakilag nem érzem magam topának mert egy-két dolgot már elsajátítottam, gyertyacsere,olajcsere,bikázás,klímatisztítás - jó,klímát mindenki ki tud tisztítani szerintem nem nagy cucc. Legnehezebb számomra a kerékcsere 9-10 perc/kerék ami elég rossz.
Sokáig a kétsávos körforgalmat se értettem,aztán rájöttem,hogy mire jó és nagyjából elméletben tudok már benne közlekedni.
Jégen való huncutkodást könnyen meg lehet úszni egy ESP-ABS-es automata váltós full extrás apu autójával. Legjobban arra kéne tanítani az embereket,hogy egy hátsókerekes Ladával hogyan képzelné el csúszás közben a életét...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!