Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » [Garancia kérdés] Ebben a...

[Garancia kérdés] Ebben a helyzetben mit léphetnék?

Figyelt kérdés

Idén februárban vettem egy Sony Xperia SL típusú telefont egy megbízhatónak, és jónak tartott GSM boltból. Mint új telefont vettem. Pár hónap múlva használhatatlanná vált a jack dugasz, ezért visszavittem garanciába. Megcsinálták. Nem kellett 3 hét, és újra be kellett vinnem emiatt, és a kijelző miatt, ami pixelhibás volt. Megint javították, december 6-án hoztam el. Most ismét rossz a jack, a kijelző pedig a telefon hőmérsékletének függvényében besárgul. Mondanom sem kell, nagyon idegesít a dolog, hogy anno drágán vettem több évre egy okostelefont, amit lassan használni sem tudok, mert folyton szervizben van. Éppen ezért elkezdtem utánakérdezősködni, hogy nem-e lehet konkrétan cserélni az egész eszközt. Több, a kereskedelemben dolgozó ismerősömtől is azt a választ kaptam, hogy a 3., vagy a 4. (ebben eltért a mondandójuk) javítás után (ha ugyan az a hiba) lehetőség van az új eszköz kérésére. Azt szeretném kérdezni, hogy ez tényleg lehetséges, vagy van valamilyen buktató? Próbáltam a fogyasztóvédelemnél érdeklődni, de sajnos sehol nem találtam olyan kapcsolati lehetőséget, ahol érdeklődhetnék. Ellenben bejelentéshez találtam elérhetőséget.


Előre is köszönöm a válasz(ok)at!



2013. dec. 13. 22:00
 1/5 A kérdező kommentje:

Egy hosszabb, de részletesebb történetet még tudok adni, ha szükséges.

[link]

2013. dec. 13. 22:06
 2/5 anonim ***** válasza:
Mára második javíttatás után-vagy előtte kellett volna kérned a cserét. Vagy visszakérhetted volna a vételárat, esetleg levásárlást is adhattak volna.
2013. dec. 13. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Értem. Köszönöm az eddigi segítséget. Esetleg még azt megkérdezhetem, hogy ez nem minősül-e a bolt számára aránytalan többletköltségnek? Mert tudtommal abban az esetben nem élhetek a választás lehetőségével.
2013. dec. 13. 23:22
 4/5 anonim ***** válasza:
Az hogy az adott bolt/webáruház számára a csere vagy a pénzvisszatérítés esetleg aránytalan többletköltséggel jár, az teljesen mindegy, lényegtelen. Neked mint fogyasztónak jogaid vannak, vettél egy terméket amire érvényes garancia van, a terméket nem tudod rendeltetésszerűen használni-a rendeltetésszerű használat ellenére-meghibásodás miatt, ami ráadásul nem első alkalommal történik. Ilyenkor a bolt érdeke sokadlagos tényező. Kötelesek cserét felajánlani, vagy levásárlást. A pénz visszafizetését elviekben megtagadhatják, nem tudom változott e ez idei évben.
2013. dec. 13. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget, ezek alapján már talán végre pontot tudok tenni ennek az ügynek a végére.
2013. dec. 14. 00:17

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!