A közigazgatásban milyen jogszabály határozza meg az I. és II. fokot és hogy egy panaszra milyen tartalmú választ kell adniuk?
pl. teszek egy panaszt a Fogyasztóvédelemnél vagy az ÁNTSZ-nél, akkor ők lezárhatják csak annyival az ügyet, hogy
a, egyáltalán rá se csesznek, mintha meg se kapták volna (ilyen is van jelenleg)
b, annyit válaszolnak, hogy: "panaszát kivizsgáltuk, és mindent rendben találtunk", amikor konkrétan tudom, hogy egyáltalán semmi sincs rendben, na de egyetlen mondat indoklást se írnak. Ilyet megtehetnek?
Így hajnali fél ötkor, félálomban (felköltött vmi hülye dudáló :)) azt mondanám, hogy a 2004. CXL (Ket.).
Az elsō esetet, a szerv hallgatását legalábbis tutira ez.
kösz csak jó lenne fixre tudni ezt az indoklási kötelezettséget is, mert elegem van már h tesz az ember egy részletes panaszt amiben kifogásol 6 dolgot, és akkor kap egy 1 mondatos választ, h "minden szabályszerű volt", miközben meg kint se voltak.
Tehát azt se tudom, mit fellebbezzek meg így :(
esetleg senki többet?
konkrétan ha alapul veszünk egy OEP-et vagy ÁNTSZ-t vagy Fogyvéd. Felügy-t, akkor hogy néz ki a hierarchia?
I. fok. ÁNTSZ Járási Hivatala?
II. fok ÁNTSZ Megyei Hivatala?
és utána? Országos Hivatala ?
2004. CXL tv. (Közigazgatási Eljárási Törvény)
98. § (1) Az ügyfél az elsőfokú határozat ellen fellebbezhet. A fellebbezési jog nincs meghatározott jogcímhez kötve, fellebbezni bármely okból lehet, amelyre tekintettel az érintett a döntést sérelmesnek tartja.
Tehát elég egy egyszerű levélben megírni, hogy pontosan melyik része "nem tetszett" a határozatnak, és azt ki kell vizsgálni.
99. § (1) A fellebbezést - ha törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik - a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül lehet előterjeszteni.
102. § (1) A fellebbezést annál a hatóságnál kell előterjeszteni, amely a megtámadott döntést hozta.
Vagyis mindegy, ki a felettes szerv, annak a szervnek kell címezni, amelyik a határozatot hozta. Arról, hogy a fellebbezés a felettes szervhez jusson a határozatot hozó szervnek kell gondoskodnia, ezzel az ügyfélnek teendője nincsen. Az elbírálásra a szervnek 30 napja van.
nagyon köszönöm de nekem mégis kellene tudnom, ki a II. fok, ugyanis pontosan ez a gondom, hogy teljesen hiába fellebbezem meg az I. foknál a határozatot, egyszerűen NEM TOVÁBBÍTJÁK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tehát kérlek, írd le nekem ezeket a fokokat, mert megzöldülök már :(
Egyik fellebbezésemre azt válaszolták, hogy őket nem érdekli és az ügyet lezártnak tekintik, de semmi továbbítás, a második levelemre pedig már nem is reagálnak ... hát így megy az ügyintézés Magyarországon.
Azért kérlek, hogy írd le, mert ebben az új járási meg a franc tudja még milyen kistérségi és stb megnevezésű rendszerben fogalmam sincs már, hogy ki kinek a felettes szerve. KÖSZ!!
Az a baj, hogy a konkrét ügyet ugye nem ismerem plusz teljesen én sem vagyok profi a kérdésben.
Felettes szervnek én a helyileg illetékes (X megyei) kormányhivatalt gondolnám, én oda fordulnék. Van lehetőség bírósághoz is fordulni, de az elég macerás, ügyvéd nélkül nem nagyon megy szerintem.
Első körben bemennék az érintett hivatalba, megkeresném a határozatot hozó ügyintézőt és megpróbálnám megtudakolni, hogy mi az oka annak, hogy nem fellebbezhetek. Ha nem tud kielégítő választ adni, hivatkoznék a Közigazgatási Eljárási Törvényre és feldobnám, hogy perelni is képes vagyok, hátha elretten ettől. De hogy őszinte legyek, kicsit fura, hogy a hivatal nem teszi a dolgát, mert ezt azért csak úgy nem lehet megcsinálni, tehát nem lehet, hogy az érintett határozat valóban helyes vagy már letelt a fellebbezési határidő?
na oké de ha helyes, akkor mégsincs fellebbezési lehetőség?
a határidővel sincs gond, szinte még aznap megfellebbeztem ... egyszerűen csak patkányok, hidd el.
neked is köszönöm, de akkor leírnád nekem h egyáltalán ki az I és ki a II. fok ????
mert ezt továbbra se tudom ... és egyelőre csak 1 db határozat született (egyetlen mondat indoklás nélkül), amit meg akarok fellebbezni, na de hol is ? azaz tuti h még nem volt II. fok, és azt se értem h a határozatban miért nem volt megjelölve a fellebbezési lehetőség. elvégre erről kellene tájékoztatniuk, nem?
A kérdésben említett hivatalok a kormányhivatalok szakigazgatási szervei, így szerintem a másodfok a megyei kormányhivatal.
De ahogy már írtam feljebb is, a legokosabb talán a határozatot hozó ügyintéző megkeresése lenne, aki biztosan tud tájékoztatást adni, hogy mi a helyzet.
Papíron pedig fellebbezni a jogszabály szerint úgy kellene, hogy a határozatot hozó szervnek (vagyis amelyiknek a pecsétje a határozaton van) kellene elküldeni egy levélben, hogy a kérdező fellebbezni szeretne X ok miatt.
De ha a kedves kérdező ennyire nem bízik az adott szervben, akkor küldheti a levelet a kormányhivatalnak címezve illetve gyakorlatilag az egész ország bármely hivatalának, hiszen ha rossz helyre kerül, törvény szerint tovább kell küldeni a megfelelő szervnek (max nem lesznek túl boldogok és nem nagyon fogják érteni, hogy egy fogyasztóvédelmi ügy miért van mondjuk a közlekedési hatóságnak címezve :)). Viszont az első fokú szerv a fellebbezésről mindenféleképpen értesül, így nem lehet teljesen kikerülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!